Opinia Peugeot 307 XT Premium 1.6 110KM (benzyna) hatchback 2002r., ocena użytkownika (t7y)

Peugeot 307 XT Premium 2002r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.6 110KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 77 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2010-07-15

liczba wyświetleń: 4032

Spalanie

Doœć ekonomiczny jak na masę, wyposażenie i osiagi.
benzyna
gaz
Miasto
9.60
-.--
Trasa
6.50
-.--
Cykl mieszany
7.80
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Przeglšdy (olej, filtry), wymiana rozrzšdu, naprawy blacharsko- lakiernicze, bezwypadkowoœć, silniki Diesla (HDI).

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Filtr przeciwpyłkowy (kabinowy), zarówki H1 i H7, reflektory z poliwęglanów (rysujš się), zawiasy drzwi, uszczelki, czystoœć szyb wewnštrz. Przestrzegać przeglšdów (olej, filtry, płyny) wg wskazań producenta - benzyna co 30.000 km/ lub 2 lata, diesle co 20.000 km/2 lata

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

osobom samotnym, małżeństwom i rodzinom z maks. 1 dzieckiem / 2 małych dzieci

Ocena ogólna

To mój trzeci pojazd m-ki Peugeot, nie musiałem się przekonywać do tej m-ki. Znakomite auto na codzień, w trasę i do miasta - udany kompromis. Nie jest to ideał, ale bardzo porzšdne auto!

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Nieco głoœna praca tylnego zawieszenia na nierównoœciach, słychać czasami dobijanie odbojników - ponoć cecha tego modelu... Reszta bardzo solidna!

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

9/10

Napęd

dobry silnik, dynamiczny i elastyczny, niezła reakcja na gaz. Powyżej 120-130 km/h przydałby sie VI bieg. Reszta OK!

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Nieco głoœniejszy powyżej 120-130 km/h. Fotele welur-beż, bardzo wygodne, podłokietniki p/t, dobre trzymanie boczne.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Z tył wygodnie będzie maks. 2 dorosłym osobom. Przy dodatkowym foteliku dla dziecka z tył - robi się ciasno. Gdy za kierownicš siedzi osoba o wzroœcie pow. 182-183 cm, za fotelem kierowcy robi się nieco ciaœniej... Miejsca nad głowami i na szerokoœć dużo. Bagażnik 340 l jest OK. Materiały bardzo dobre, spasowawanie OK, estetyka i elegancja, nic nie trzeszczy i nie gwiżdze.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

7/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Klima automatyczna 1-strefowa jet OK. Duża powierzchnia szyby przedniej powoduje szybkie nagrzewanie wnętrza, da się jednak wytrzymać!

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Nieco grube słupki przednie (A), ale cóż - bezpieczenstwo. Widok do tył będzie zły tylko dla nieco niższych osób. Doœć duża strefa martwa w lust. bocznych.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Bez większych uwag, jedynie żarówki H1 i H7 przepalajš się co pół roku. Wymiana prosta.

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Mało awaryjne auto, solidnie wykonane, bezproblemowe w codziennej i całorocznej eksploatacji nawet przy temp. - 30 st. C!

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nieco głoœno puka tylna belka na bruku, przy przejeżdżaniu przez tory tramwajowe / kolejowe, słychać dobijannie przy wjechaniu w zapadnietš studzienkę - wszystko sprawne bez luzów, ale nieco głoœne.

Układ jezdny

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Dobry, dynamiczny i względnie ekonomiczny silnik. Skrzynia biegów przyzwoita, bardzo dobra elastycznoœć.

Napęd

autor opinii