Opinia Peugeot 405 SRI 1.9 XU9JAZ 128KM (benzyna+gaz) sedan (limuzyna) 1992r., ocena użytkownika (bta)

Peugeot 405 SRI 1992r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 1.9 XU9JAZ 128KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 205 000 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: ABS

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2008-08-13

liczba wyświetleń: 3236

Spalanie

Wydaje mi się, że jak na takie gabaryty i moc pojazdu spalanie jest jak najbardziej optymalne. Na LPG nie ma specjalnych ubytków mocy, instalacja jest II gen.
benzyna
gaz
Miasto
9.50
11.00
Trasa
6.80
9.00
Cykl mieszany
8.50
10.00

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Stan tylnej belki. Łozyska wahaczy zużywają się po większym przebiegu. Czasami wystarczy ich wymiana (jak u mnie), a jeżeli ktoś długo jeździł z "rozkraczonymi" tylnymi kołami, to trzeba belkę regenerować - specjalistyczny serwis w Pile robi to w ciągu trzech godzin za ok. 660zł i belka jest jak nowa. Druga sprawa - silnik 1.8 lub 1.9 jest optymalny, jeździłem takim autem z 1.6 i odczuwałem brak mocy, a spalanie nie było wcale mniejsze.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Nic szczególnego mi się nie nasuwa na myśl. Jak w każdym samochodzie :).

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Normalnej wielkości rodzinie, która chce oszczędnie, wygodnie i bezpiecznie jeździć, zamiast gnieździć się wynalazkach typu Seicento, Matiz itp.

Ocena ogólna

Podoba mi się ten pojazd i za szybko się go nie pozbędę :).

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Pojazd prowadzi się bardzo dobrze, jedynym słabym punktem są kiepsko wyprofilowane szkła lusterek, co utrudnia parkowanie.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

5/10

Napęd

Silnik odpowiedni do tej wielkości pojazdu. Nie jest to rakieta, jednak pozwala sprawnie wykonywać manewry. Skrzynia biegów ma 200 tys przebiegu, zmieniany był tylko regularnie olej - ostatnie 100tys. polski Hipol do automatów, do jej pracy nie mam najmniejszych zastrzeżeń. Może dlatego, że jest sterowana tylko hydraulicznie, bez elektroniki.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Tylne zawieszenie na drążkach skrętnych z wahaczami łożyskowanymi igiełkowo jest bardzo komfortowe i ma świetne właściwości jezdne. Do przodu również nie mam zastrzeżeń. Ogólnie - zawieszenie komfortowo zestrojone, a nie przechyla się nadmiernie. Po "załadowani" trzech rosłych osób do tyłu i paru toreb do kufra, może trochę za nisko siada, ale nie przesadnie.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Bardzo dużo miejsca wewnątrz - i z przodu i z tyłu. Do bagażnika też nie mam zastrzeżeń. Nadwozie ocynkowane w 100%, więc jeżeli auto nie jest po poważnej kolizji, to rdzy na nim nie znajdziecie.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

W zimie, przy ujemnej temperaturze, zaczyna wiać dość mocno ciepłe powietrze już po przejechaniu kilkuset metrów. Takiego wydajnego ogrzewania nie miałem w żadnym poprzednim aucie. Może to zasługa konstrukcji silnika - aluminiowy blok i mokre tuleje.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Lusterka są do kitu, ale można nabyć do nich wkłady sferyczne, chyba po 25zł/szt. (Allegro) i się przymierzam, bo są chwalone. Poza tym - OK.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

6/10

Widoczność w lusterkach

3/10

Elektryka/Elektronika

Nie było najmniejszych problemów, a instalacja wydaje się być w bardzo dobrym stanie.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Samochód mało awaryjny, części niedrogie. Przeguby z osłonami (komplet) kosztowały 52zł/szt. - oczywiście zamiennik, ale działają bardzo dobrze.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Samochód bardzo stabilnie się prowadzi, jest cichy, a siedzenia bardzo komfortowe ze świetnym trzymaniem bocznym.

Komfort jazdy

autor opinii