Opinia Peugeot 406 SV 2.2 160KM (benzyna) sedan (limuzyna) 2002r., ocena użytkownika (mtr)

Peugeot 406 SV 2002r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 2.2 160KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 100 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 7 lat

data oceny: 2010-01-09

liczba wyświetleń: 4189

Spalanie

Silnik w całym okresie eksploatacji 100 tys. km zużywał wyraźnie mniej benzyny w ruchu miejskim niż przewidywały to dane katalogowe. W jeździe pozamiejskiej nawet przy utrzymywaniu wysokich prędkości na autostradach niemieckich rzędu 160-180 km/h nie przekraczało 9 l/100 km
benzyna
gaz
Miasto
11.00
-.--
Trasa
7.00
-.--
Cykl mieszany
9.70
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Samochody te występują już tylko jako używane. Ogólny wygląd, praca silnika, powinna być bez drgań i wibracji, reagowanie na dodawanie gazu. Stan zawieszenia

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Zapuszczając silnik szczególnie gdy stał wychłodzony np na mrozie pozwolić mu popracować na wolnych obrotach około 20-30 sekund i potem ruszać, gdyż elektryczna przepustnica i komputer sterujący silnikiem reagują b. poprawnie ale po wyłączeniu się automatycznego ssania, co objawia się zmianą odgłosu pracy silnika po jakichś 20-30 sekundach od jego zapuszczenia.

Ocena ogólna

Świetny ekonomiczny silnik i doskonały komfort jazdy. Hamulce mogłyby być nieco lepsze ale można to poprawić stosując lepsze jakościowo klocki niż fabryczne

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Samochód prowadzi się b. dobrze, a zawieszenie jest komfortowe. Układ kierowniczy przy dużych prędkościach powinien być nieco mniej skuteczny. W ruchu miejskim i przy parkowaniu wprost znakomity. Hamulce dobre ale mogłyby być nieco skuteczniejsze, dobra rada to używać klocków hamulcowych-zamienników renomowanej firmy np EBC

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Silnik jest doskonały. Pracuje b. cicho i równomiernie (2 wałki wyrównoważające pracę), bez jakichkolwiek drgań. Skrzynia biegów precyzyjna, bez haczenia przy załączaniu poszczególnych biegów. Drogi prowadzenia poszczególnych biegów mogłyby być krótsze. Sprzęgło b. czułe i delikatnie pracujące. Elastyczność silnika wręcz popisowa. Ciągnie świetnie już od 2 tys. obrotów co pozwala na komfortową jazdę w mieście na 3 lub 4 biegu przy prędkości obrotowej 2-3 tys. obrotów co skutkuje niskim zużyciem paliwa. Samochód też jest b. szybki. Maksymalna prędkość osiągnięta wg szybkościomierza na autostradzie przy prędkości obrotowej ponad 6 tys. obr/min wyniosła prawie 240 km/h . Skrzynia biegów przy jeździe z dużymi prędkościami powinna mieć 6 bieg.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Samochód b. wygodny i komfortowy. Nie ma żadnego dobijania nawet przy dużym obciążeniu.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Samochód jest obszerny, a szczególnie wnętrze jest szerokie co widać na tylnym siedzeniu, gdzie mogą siedzieć swobodnie 3 osoby nawet dość tęgie. W 7 letnim samochodzie nie było widać jakichkolwiek ognisk korozji. Samochód jest bardzo dobrze spasowany, nic w nim nie trzeszczy i nie skrzypi. Karoseria mimo swojego wieku wyglada dalej elegancko, a fabryczny lakier metalik jest bardzo dobrej jakości. Samochód ma b. pożyteczny, a nie często spotykany zegar wskazujący temperaturę oleju silnikowego. Wskaźnik ten jest szczególnie przydatny przy b. szybkiej jeździe autostradowej, aby nie przekroczyć dopuszczalnej temperatury oleju przy b. wysokich obrotach silnika.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Automatyczna klimatyzacja b. skuteczna. Trzeba jednak wymieniać regularnie co najmniej raz w roku tzw. filtr kabinowy oczyszczający powietrze pobierane do wnętrza samochodu.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Bardzo regularna karoseria sedana i spore lusterka regulowane elektrycznie dają doskonałą widoczność

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Układ elektryczny w całym okresie eksploatacji całkowicie niezawodny. Jedyny problem sprawiała elektryczna przepustnica, która dawała błędne polecenia co objawiało się nierównymi obrotami silnika i powolnym schodzeniem z obrotów. Po wymianie przepustnicy problemy te znikły

Elektryka

10/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Samochód praktycznie bezawaryjny. Poza elektryczną przepustnicą, która sprawiała kłopoty brak jakichkolwiek innych problemów w całym okresie eksploatacji. Koszty napraw i oryginalnych części zamiennych w autoryzowanych serwisach mogłyby być oczywiście niższe ale ich konsekwentne stosowanie dało praktycznie całkowitą niezawodność samochodu.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

6/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Ten samochód spisywał się znakomicie przez cały okres eksploatacji i z pewnością jego nowy właściciel też będzie z niego zadowolony.

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Znakomity silnik, ekonomiczny jak na tę moc i pojemność

Napęd

autor opinii