Opinia Peugeot 407 3.0 V6 211KM (benzyna) sedan (limuzyna) 2006r., ocena użytkownika (mtp)

Peugeot 407 2006r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 3.0 V6 211KM (benzyna)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 47 000 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2010-01-09

liczba wyświetleń: 7504

Spalanie

Silnik benzynowy V6 o pojemności 3 litrów spala zawsze więcej niż 4-cylindrowy ale kultura pracy i komfort jazdy są nieporównywalne. W ruchu miejskim przy automatycznej skrzyni biegów konieczne jest natomiast nauczenie się prawidłowego eksploatowania automatu tj sprawnego ruszania, a później utrzymywania szybkości przy możliwie niskich prędkościach obrotowych silnika. Automat na to pozwala, szczególnie gdy silnik ma większą pojemność i dobrą elastyczność.
benzyna
gaz
Miasto
13.50
-.--
Trasa
7.00
-.--
Cykl mieszany
11.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Z instrukcją w ręku sprawdzić i przy tym poznać wszystkie funkcje tego samochodu, a jest ich niemało, szczególnie przy korzystaniu z radia, nawigacji czy wbudowanego telefonu GSM

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Mały prześwit samochodu i nisko umocowana przednia tablica rejestracyjna wymagają uwagi przy wjeżdżaniu i zjeżdżaniu z krawężników aby nie uszkodzić jej dolnej krawędzi. Spory zwis przedni samochodu (odległość od przednich kół do przedniego zderzaka-spoilera) wymaga uwagi przy manewrowaniu na ciasnych parkingach. Przy tym silniku V6 stosować tylko benzynę 98 oktanową (mimo że zalecana jest 95 oktanowa). Silnik pracuje wyraźnie ciszej i spalanie jest nieco mniejsze, a także nieco żwawiej reaguje na dodawanie gazu. Trzeba też nauczyć się i korzystać przy cofaniu z bocznych lusterek.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Osobie, która lubi jeździć ładnym i bardzo sprawnym w ruchu samochodem i chce się cokolwiek wyróżnić z tłumu posiadaczy innych samochodów. Nie jest to zaś samochód dla licznej rodziny ani też na taksówkę.

Ocena ogólna

Samochód dla osoby ceniącej wygląd samochodu i doskonałe właściwości jezdne. Nie jest tak sztampowy jak większość samochodów japońskich, koreańskich czy niektórych niemieckich. Nie ma oczywiście samochodów idealnych ale ten gdy jeżdżą zazwyczaj 2 osoby razem z kierowcą, nieraz 3, a b. rzadko 4 jest naprawdę świetnym wyborem. Tylko bagażnik mógłby być większy.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Samochód prowadzi się b. pewnie, a układ kierowniczy jest precyzyjny. Parkowanie jest nieco utrudnione (nie najlepsza widoczność przez tylną szybę) i trzeba nauczyć się parkować przy wykorzystaniu bocznych lusterek i czujnika ostrzegającego

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Skrzynia biegów automatyczna 6 stopniowa (japońskiej firmy Aisin) działa b. sprawnie, zarówno w trybie ekonomicznym jak i sportowym. Bezkonkurencyjne jest natomiast jej działanie przy jeździe na śniegu w trybie zimowym. Można b. szybko ruszać z miejsca bez uślizgu (buksowania) kół. Przyspieszenia jak to w automacie przy pierwszych kilkunastu metrach jazdy są trochę wątłe ale później automat przyspiesza świetnie. Znamienne, że przy tej skrzyni biegów można jechać w ruchu miejskim z prędkościami 50-70 km/h, a silnik V6 ma tylko 1400-1500 obr./min

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Dwa stopnie regulacji twardości zawieszenia, dają możliwość dostosowania. Fotele przednie znakomite, na tylnych wygodnie ale bez przesady (trochę za mało miejsca na nogi). Wyciszenie świetne, może to i zasługa cicho i równo pracującego benzynowego silnika V6. Od czasu do czasu dobiegają stuki z bagażnika, luźno wrzuconego w zagłębienie koła zapasowego.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

6/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeń z przodu b. dobra. Z tyłu wygodnie ale tylko dla niewysokich osób, gdyż za mało miejsca na nogi. Wygoda obsługi - trzeba się nauczyć, gdyż b. wiele przycisków i b. rozbudowane funkcje pokładowego komputera. Bagażnik w sedanie nieduży, aczkolwiek ustawny bo ma regularny kształt sześcianu. Materiały wykończeniowe b. dobre i brak jakichkolwiek śladów zużycia mimo 3-letniej eksploatacji ale skórzana tapicerka jeśli dobrze utrzymana jest zdecydowanie trwalsza niż jakakolwiek tekstylna. Rdza nie występuje ale to jest normalne przy współczesnych Pegeotach

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

5/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

5/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Klimatyzacja działa b. skutecznie i cicho, trzeba tylko w polskich warunkach wymieniać corocznie wkład filtrujący powietrze i koniecznie z warstwą węgla aktywowanego.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Widoczność do przodu przez dużą pochyloną przednią szybę b. dobra ale trzeba przyzwyczaić się do dość grubych przednich słupków, które trochę utrudniają widoczność np przy manewrowaniu na ciasnym parkingu. Widoczność do tyłu przez lusterko wewnętrzne dość ograniczona ze względu na kształt tylnej częci nadwozia. Trzeba patrzeć do tyłu raczej przez boczne lusterka, które można doskonale ustawić dzięki elektrycznej regulacji

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

6/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Mimo obiegowych opinii o zawodnej elektryce we francuskich samochodach, uważam że jest ona w chwili obecnej b. pewna. Zasada jest prosta przy każdym samochodzie. Należy kupować dany model samochodu (niezależnie od marki) po co najmniej 3 latach od wprowadzenia do produkcji danego modelu. Wówczas każdy producent wyeliminuje powtarzające się wcześniej awarie.

Elektryka

10/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Awaryjność praktycznie żadna. Wymieniono tylko czujnik ciśnienia powietrza w jednym z kół. Można z tym było jeździć dalej ale denerwujące jest ciągłe sygnalizowanie tego na wyświetlaczu komputera.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

4/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Relatywnie mały bagażnik i niewiele miejsca na nogi dla pasażerów siedzących z tyłu

Wnętrze

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Świetne zawieszenie i znakomicie pracująca automatyczna skrzynia biegów, a także wielkość spalania benzyny, która obala mity o rzekomym b. dużym spalaniu przy tym typie silnika V6 benzyna. Wszystko zależy od sposobu prowadzenia samochodu i umiejętnego korzystania z właściwości automatu. Samochód też jest znakomicie wykonany. Nic w nim nie skrzypi i nie trzeszczy.

Inne

autor opinii