Opinia Pontiac Trans Sport 3.8 175KM (benzyna+gaz) van 1993r., ocena użytkownika (nrq)

Pontiac Trans Sport 1993r. - opinia użytkownika

nadwozie: van

silnik: 3.8 175KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 140 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 4 lata

data oceny: 2010-02-17

liczba wyświetleń: 3872

Spalanie

biorac pod uwage wiek wielkosc i mase samochodu uwazam ,ze spalanie jest na rewelacyjnym poziomie. po zamontowaniu instalacji sekwencyjnej mozemy jezdzic za ok 25 zl/100km czyli tyle ile zaplacimy za benzyne do malego,ciasnego samochodzika
benzyna
gaz
Miasto
13.80
14.60
Trasa
9.80
10.70
Cykl mieszany
12.60
13.50

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

przy zakupie musimy dokladnie obejrzec podwozie. tylko tam mozemy znalezc korozje. nie wyklucza ona jednak zakupu! swiadczy tylko o stanie karoserii ,ktora ukrywa sie pod powloka z tworzywa. oczywiscie musimy sprawdzic silnik-nie powinno go byc w zasadzie slychac podczs pracy do ok 2,5tys obr. na wolnych obrotach nie powinno byc zadnych wibracji a najglosniejszym dzwiekiem powinien byc szum paska. skrzynie beigow powinna zmieniac je w zasdzie bez wiedzy kierowcy. wykluczone sa szarpniecia czy stuki lub wyczuwalne zmiany biegow. calkowicie nalezy wykluczyc z kregu zainteresowania wersje 2,3 l z skrzynia manualna. zespol napedowy tej wersji jest odwrotnoscia wersji opisywanej. awaryjnosc rozrzadu,zaplonu wersji 2,3 jest wrecz legendarna.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

jak w kazdym samochodzie trzeba pamietac o wymianie plynow. na ich jakosci i czestotliwosci wymiany absolutnie nie mozemy oszczedzac. na szczescie auto nie wymaga drogich srodkow smarnych.jesli zadbamy o oleje bedziemy sie cieszyc latami bezawaryjnej jazdy.

Ocena ogólna

przez 4 lata i 50 tys.km uzytkowania nie znalazlem znaczacych wad,w zasadzie nie znalazlem zadnych. zalet za to jest mnostwo: wygoda,komfort,bezpieczenstwo,bezawaryjnosc,ekonomika,styl,"nierdzewnosc",zerowe zainteresowanie zlodziei,mozliwosci aranzacyjno-przewozowe,prostota konstrukcji,dostepnosc czesci-mat.ekspoatacyjnych.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

zawieszenie miekkie ale nie do przesady.znakomity komfort jazdy dzieki duzemu rozstawowi osi. moc wspomaganie jak w wiekszosci aut z usa-mamy wrazenie,ze krecimy kierownica,ktora z niczym nie jest polaczona:)idealna sprawa podczas parkowania mimo wielkosci i masy auta.hamulce dostosowane do rodzaju pojazdu.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

10/10

Napęd

tu same superlatywy-siedzac w samochodzie nie slyszymy i nie czujemy pracy mechanizmu napedowego. mamy wrazenie jazdy autem elektrycznym. silnik jest dynamiczny,cichy i...ekonomiczny ,a przy tym bezawaryjny.skrzynia przelacza biegi niezauwazalnie,redukuje kiedy trzeba. nie "wariuje" ,nie dokonuje przypadkowych przelaczen,jest bardzo szybka.mialem okazje porownywac ja z alternatywnymi skrzyniami np. chryslera. roznica jest kolosalna!!!

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

mamy do czyninia z vanem z usa-to synonim komfortu. miekkie i ciche zawieszenie,opony o wysokim profilu, ogrome kapitanskie fotele daja poczucie komfortu nieznane podrozujacym vanami produkcji europejskiej ,a zwlaczcza niemieckiej. bardzo czesto znajdziemy wersje z samopoziomowaniem nadwozia(pompowane amortyzatory,niwomat).

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

7 doroslych osob,niekoniecznie drobnej postury ,zmiesci sie wygodnie. nikt nie bedzie nikogo tracal lokciem,nikt nie dotknie glowa sufitu czy tez oparcia fotela kolanem.wszystkie przelaczniki znajduja sie w zasiegu reki.czeste wersje z fotelem kierowcy sterowanym elektrycznie w 7 kierunkach. duzo schowkow. bagaznik przy maksymalnie odsunietych fotelach porownywalny z samochodem miejskim. po wyjeciu 2 ostatnich foteli wiekszy niz w jakimkolwiek europejskim kombi.fotele z welurem(w porownaniu z europejskim welurem to jest futro)wytrzymuja probe czasu. wiekszosc tapicerki wnetrza wylozona welurem i grubymi dywanami. niestety czesc plastikow twarda ,a spasowanie dalekie od idealu.wszytkie fotele zmozliwoscia wyjmowania i przesuwania,skladane oparcia oraz cale fotele-nieskonczona mozliwosc aranzacji wnetrza.karoseria wykoana w calosci z tworzywa. zero problemow z korozja,lakierem itp. po stluczce wymienia sie najczesciej elementprzy pomocy wkretaka:)czesciej jednak nic nie trzeba robic gdyz tworzywo jest niesamowicie elastyczne i rzadko peka.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

wydajna klimatyzacja i ogrzewanie. dodatkowa dmuchawa dla tylnej czesci auta.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

ogromna,panoramiczna przednia szyba wyposazona w filtr uv oraz technologie fotochromowa. do tego dwie boczne szybki z cienkimi slupkami. duza powierzchnia czyszczona przez wycieraczki.widocznosc do tylu bardzo dobra przy pustym samochodzie. duze lusterka wsteczne ( jedno sferyczne) zapewniaja dobra widocznosc.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

elektryka i elektronika nie stwarzaja zadnych problemow

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

czesci do tego samochodu sa nierzadko tansze niz do aut typu fiat cc. sa o niebo tansze od czesci do aut niemieckich. dostepnosc czesci wzorowa. nowe,uzywane,zamienniki,oryginaly-wszytko jest od reki i na miejscu.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

mimo wieku i przebiegu w aucie nigdy nic sie nie zepsulo. poza wymiana plynow i materialow eksploatacyjnych czy tez dopieszczaniem niczego nie trzeba bylo robic.

Niezawodność

autor opinii