Opinia Renault Clio II faza 1 1.9 1.9 D 65KM (olej napędowy) hatchback 1999r., ocena użytkownika (29r)

Renault Clio II faza 1 1999r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.9 1.9 D 65KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 245 000 km

liczba drzwi: 3

wyposażenie: ABS

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 4 lata

data oceny: 2008-02-08

liczba wyświetleń: 6363

Spalanie

diesel
gaz
Miasto
7.00
-.--
Trasa
5.00
-.--
Cykl mieszany
6.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na wycieki oleju ze skrzyni biegów i silnika. Normalne jest to że pruszy olej z pod miski olejowej. Ja się tym nie przejmowałem bo wymiana jest bardzo upierdliwa i starcza góra na 50 tys. Jeżeli ktoś ma dzieci to polecam wersję 5 drzwiową. Wkładanie dziecka do fotelika z tyłu jest bardzo upierdlwe.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Na elektrykę czy nie świeci się za dużo lampek na desce rozdzielczej, świadczy to braku masy na lampach z tyłu. Trzeba też obserwować czy tył nie jest z jeden strony przechylony - sprężyna. Wymieniać olej i jeździć. Bal ropy starcza na 700 - 900 km. No i wymieniać świece żarowe przed zimą. Z silnikiem nie powinno się nic dziać jest to wolnossący diesel i problemy z turbiną co 150 tys km odpadają jak w wersji CDi. No i bardzo ważne trzeba znaleźć dobry warsztat. Silnik nie jest zbyt popularny i przy drobnych kłopotach z regulacją większość mechaników będzie chciała robić kapitalkę. Czasem wystarczy pokręcić śrubką przy pompie i wszystko wraca do normy. Ważne żeby diagnosta wiedział która a nie wymieniał nam cylindrów.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Jako 2 samochód do domu lub do jazdy po mieście. Bardzo dobre spalanie i dynamika w cyklu miejskim. W trasie głośny ale tez bardzo ekonomiczny rekord to 4,8 l /100km w trasie do Wawy.

Ocena ogólna

Problemem jest instalacja elektryczna tzn np tylne światła w których często gubi się masa. Styk masy jest pojedynczy nie jak np w Astrze podwójny i bardzo wąski. Problemem jest też rozwiązanie świec żarowych w których prąd doprowadzany jest tylko do jednej świecy a później rozdzielany właśnie od niej. Powoduje to że praktycznie co roku trzeba je wymieniać w zimie. Da się co prawda zapalić auto przy uszkodzonych 2 świecach do tem ok -10 C ale nie jest to łatwe i przyjemne. koszt świec ok 120 za komplet. Problemy są też z zawieszeniem z tyłu. Przy jeździe z dużym obciążeniem łatwo jest zostawić kawałki sprężyn na asfalcie. Ja wymieniałem je praktycznie co 2 lata.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Bardzo dobrze oceniam układ jezdny. Jak na samochód w swojej klasie rewelacyjnie wychwytuje wszystkie nierówności. Także trwałość zawieszenia jest zaskakująco dobra. Przejechałem nim 40 tys km po wrocławskich dziurach i po za wymianą gumek jednej tulejki na wahaczu nie trzeba było nic robić. Hamulce w tym modelu z ABSem są rewelacyjne, działają jak brzytwa. Problemów z parkowaniem nie miałem po zamontowaniu czujnika cofania. Polecam wszystkim szczególnie tym co pożyczają samochód żoną.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

9/10

Napęd

No cóż przy masie 1100 kg i tej mocy rewelacji nie można się spodziewać. Jednak silnik jest bardzo elastyczny ma bardzo dobry moment obrotowy. Brakuje kilku koników na autostradzie max 140 Km /h. Licznik powyżej 100 na godzinę zawyża prędkość o jakieś 10-15 %. No ale człowiek się cieszy że jedzie 155.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

6/10

Przyspieszenie 60-120km

6/10

Przyspieszenie 80-120km

5/10

Komfort jazdy

Tak jak już pisałem resorowanie jest bardzo dobre na klasę samochodu o jeden półkę wyżej. Problem zaczyna się przy pełnym obciążeniu. Problem jest z sprężynami na tylnej belce. Bardzo często pękają jednak na szczęście łamią się skrajne zwoje co umożliwia spokojną jazdę do warsztatu nie spiesząc sie specjalnie. Cena ok 150 za sztukę. Fotele przednie są dobrze wyprofilowane i ładnie trzymają na zakrętach. Co do wyciszenia to mogło być ciut lepiej.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

7/10

Fotele tylne

5/10

Jazda z kompletem pasażerów

4/10

Wyciszenie

5/10

Nadwozie i wnętrze

Mam prawie 2 metry wzrostu a fotel nigdy nie ustawiałem do końca bo mi brakowała rąk. :) Z tyłu może być ciasno ale da się przeżyć. Miejsca pod sufitem jest dużo. Regulowana kierownica i fotel w 2 płaszczyznach zapewniają komfort. Dostęp do przełączników i sterowania ogrzewaniem dobry. Bagażnik jest całkiem spory, po złożeniu kanapy tylnej przewiozłem 3 materace 200x90 cm 7 lamp i regał z wieszakiem + 2 osoby z przodu. Wykończenie : plastik który nie jest zbyt przyjemny szczególnie w zimie gdy z twardnieje. Aranżacja - nie rozumiem pytania , można powiesić choinkę zapachową, lampkę pod sufitem itp ;)Plastikowe błotniki są bardzo fajnym pomysłem, po 7 latach pojawiły się male zalążki rdzy przy mocowaniu drzwi z przodu.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

5/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

7/10

Bagażnik

7/10

Jakość materiałów i wykończenia

5/10

Możliwość aranżacji

4/10

Karoseria

5/10

Wentylacja i ogrzewanie

Nie paruje, nagrzewa się może nie zbyt szybko ale w samochodzie jest ciepło zimą a temperatura jest stabilna i łatwa do regulacji.

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Bardzo dobra widoczność z przodu. z tyłem jest ciut gorzej. Lusterka asferyczne praktycznie wyeliminowały martwe pole.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Psuje się dużo drobiazgów notorycznie. A tu jakiś oring pod pompą paliwa za 20 zł, a tu kabelek nie styka od światła stopu, świeca żarowa się przepali i dymi rano. Generalnie elektryka nie jest mocną stroną tego samochodu.

Awaryjność

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Małe spalanie, hamulce, dużo miejsca z przodu.

Napęd

autor opinii