Opinia Renault Clio [RS] SPORT ph1 2.0 CB0M, F4R 172KM (benzyna) hatchback 2000r., ocena użytkownika (bkq)

Renault Clio [RS] SPORT ph1 2000r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 2.0 CB0M, F4R 172KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 135 000 km

liczba drzwi: 3

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2008-08-12

liczba wyświetleń: 5796

Spalanie

Podane wartosci sa "jakby" minimalne. Ogolnie jezdzac normalnie po miescie, troszke szybciej niz inne samochody spokojnie spalanie wychodzi 8.4 - 8.6, przy ostrzejszej jezdzie mozna sie spodziewac 9 - 9,3 litra. Ostro jezdzac spalanie oscyluje w ok. 10.4 - 11 litrow. Poza miastem przy prekosciach rzedu 90 - 110 km/h spokojnie mozna zejsc sobie w okolice 6 litrow. przy pelnym zaladowaniu (4 obsoby + 3 torby) i nie zalowaniu jakos specjalnie bez problemu 7,4. jadac caly czas ok. 180 km/h wyhchodzi 9 litrow. Spalanie to naprawde bardzo fajna rzecz w tym aucie, wiekszosc osob jest zdzwiona ze tyle to auto pali, spalanie podane oczywiscie wg. wskazan komputera, oczywiscie mozna by jeszcze zejsc z tego pewnie ale to chyba bez sensu... Oczywiscie wiadomo ze klimatyzacja to z litr wiecej. Tankowane zawsze PB98 z markowej stacji.
benzyna
gaz
Miasto
8.40
-.--
Trasa
6.10
-.--
Cykl mieszany
7.40
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

bezwypadkowosc, mechanika - naprawy sa stosunkowo drogie.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

ogolnie auto jesli jest stale serwisowane to nie powinno zaskoczyc negatywnie.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

auto dla kogos mlodego kto chce w miare ekonomicznie i szybko pojezdzic...

Ocena ogólna

ogolnie bardzo fajne auto, dosc szybkie, zwrotne, ale za razem male, ciasne i srednio wygodne... jakby byla turbosprezarka to juz by bylo znacznie ciekawiej.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Auto prowadzi sie bardzo dobrze juz na seryjnym zawieszeniu, w szybkich i ciasnych zakretach nie wynosi go, lekka korekta hamulcem powoduje delikatna, latwa do opanowania nadsterownosc. Na sportowym zawieszeniu auto prowadzi sie jeszcze lepiej, lecz z racji malego rozstawu kol jest podatne na koleiny i nierownosci. Uklad kierowniczy jest trwaly i precyzyjny, lecz auto jest malo zwrotne w manewrach typu nawracanie z racji duzego promienia skretu. Hamulce to jedna z nejlepszych cech tego auta, sa bardzo ostre, delikatne nacisniecie powoduje juz dosc mocne hamowanie - niespotykane w innych autach.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Auto ma charekterystyke podobna bardzo do silnikow Hondy, zaczyna jechac dopiero gora a prawdziwa moc pokazuje sie przy 5500obr i do samego odciecia nie ma zadyszki. Wyprzedzanie to zaden problem pod warunkiem ze zredukujemy sobie o bieg lub dwa nizej. Skrzynia jest precyzyjna, dobrze zestopniowana poza 5tym biegiem, powyzej 160km/h samochod wykazuje juz znacznie mniej checi na przyspieszanie na 5tym biegu niz na pozostalych. Skrzynia ogolnie jest ok, niektorym zdarza sie "popsuc" drugi bieg, przy obrotach bliskich maxymalnym drugi bieg wchodzi zawsze z charakterystycznym zgrzytem.

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

7/10

Komfort jazdy

Na temat seryjnego egzemplarza ciezko mi cos powiedziec, u mnie na sportowym zawieszeniu jest twardo, szczegolnie osobom z tylu ktore skacza jak pileczki. Ogolnie fotele wygodne, chociaz moglby byc troche glebsze. Twarde zawieszenie niestety daje o sobie znac na Polskich drogach. W Niemczech/Austrii ideal...

Resorowanie bez obciążenia

4/10

Resorowanie z obciążeniem

3/10

Fotele przednie

7/10

Fotele tylne

5/10

Jazda z kompletem pasażerów

2/10

Wyciszenie

6/10

Nadwozie i wnętrze

Ogolnie wnetrze proste i dosc plastikowe, sytuacje ratuje pol skora z alcantara, klimatyzacja i zegary. Reszta zupelnie tak samo plastikowa jak w innych tanich modelach, trzeszczy tak samo szybko. dopiero ph2 dostalo zupelnie innego wymiaru we wnatrz, ale znowu nie wszystkim moze odpowiadac na zewnatrz.

Przestrzeń z przodu

6/10

Przestrzeń z tyłu

3/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

6/10

Bagażnik

6/10

Jakość materiałów i wykończenia

6/10

Możliwość aranżacji

5/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

jesli chodzi o klimatyzacje to jest OK, brakuje climatronica, ktory niestety nie byl dostepny dla ph1.

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

7/10

Elektryka/Elektronika

ogolnie jak narazie wszystko sprawuje sie nad wyraz dobrze, jedyna bolaczka jest wtyczka od airbagu pod fotelem pasazera, i cos mi sie wydaje ze po malu masa nie jest w najszczesliwszym miejscu

Elektryka

6/10

Elektronika

6/10

Naprawy

Ogoline psuja sie duperele, mechaniczne rzeczy sa ok, oryginaly sa bardzo kosztowne, a jak jest z zamiennikami... kto to wie co to warte... Niektore rzeczy nie wystepuje w zamiennikach do RS, niektore moga pasowac z 1.6 ale jak to bedzie dzialac??

Niezawodność

5/10

Koszty napraw

3/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Spalanie

autor opinii