Opinia Renault Espace 2.2 2,2 dCi 130KM (turbo diesel) van 2001r., ocena użytkownika (pm4)

Renault Espace 2001r. - opinia użytkownika

nadwozie: van

silnik: 2.2 2,2 dCi 130KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 200 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2010-02-18

liczba wyświetleń: 6360

Spalanie

Podane dane są bardzo uśrednione. Najbardziej ekonomiczne były wyajzdy poprzez autostrady - np. Niemcy, Norwegia - spalanie 6,1 l/100km. W mieście to jednak koszmar - nawet 10,2 l / 100km.
diesel
gaz
Miasto
9.50
-.--
Trasa
7.00
-.--
Cykl mieszany
8.20
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Sprzęgło dwumasowe, Turbosprężarka, Stan plastikowego nadwozia, Stan świec żarowych.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Silnik ten - turbodiesel wymaga delikatnego traktowania. Mocne przyspieszanie dopiero po nagrzaniu silnika. Po dłuższej jeździe przy użyciu turbiny należy nie wyłącać silnika tylko pozostawić ok. 2 minuty na wolnych obrotach celem schłodzenia TURBINY.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Rodzina z małymi dziećmi ze względu na mozliwość przewozu wielkogabarytowych przedmiotów - rowerek, sanki, wózek, ..., Osoby lubiące długie podróże... Fanatykom FRANCUSKICH VANÓW...

Ocena ogólna

Ogólnie byłem zadowolony z tak dużego samochodu, dlatego korzystaliśmy z niego aż 3 lata. KOnfort podróżowania jest bardzo dobry. Ogólna ocena -DOBRA...

Ocena ogólna

6/10

Układ jezdny

Samochód trzyma sie bardzo dobrze drogi. Zawieszenie jest raczej twarde ale jesteś pewny na ciasnych zakrętach. Ciężko go wyprowadzić z własciwego toru jazdy.Wielkość samochodu powoduje,że przychyły na zakrętach są małe.Niestety układ kierowniczy wraz ze wspomaganiem hydraulicznym jest mało precyzyjny. Słabo działa wspomaganie i potrzeba trochę siły do kręcenia koła kierownicy. Promień skrętu i zawracania jednak fenomenalny !!! Mało które kombi posiada takie walory.

Prowadzenie auta

7/10

Układ kierowniczy

4/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Na pierwszych dwóch biegach - TRAGEDIA !!! Samochód słabo reaguje na pedał gazu na I i II biegu. Silnik nie wkręca się na obroty jak silnik Diesla na pompowtryskiwaczach. Reakcja szyny wtryskowej ( HDI ) jest dość opuźniona. Lepiej silnik reaguje na III - IV biegu. Po rozkręceniu silnik zaczyna chodzić rewelacyjnie, a najlepiej jak włącza się turbosprężarka. Zdecydowanie samochód na długie trasy a szczególnie autostrady. Podczas swoich podróży po Europie byłem w "7-mym niebie". Praktycznie na 5-tym biegu można przejechać 3/4 europy.Elastyczność silnika po przekroczeniu 80 km/h jest super !!! Turbo działa rewelacyjnie od 2000 obr. Jazda po mieście tym autem i na krótkich podjazdach, szczególnie w zimie to tragedia i KOSZMAR !!!

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

3/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Rano przy rozruchu strasznie klekoce. Jeszcze jak sprzęgło dwumasowe jest trochę zużyte to hałas jak w fabryce. Po zapaleniu chodzi równo ale głośno. Po dobrym rozgrzaniu, na trasie do predkości 130 km/h panuje super konfortowa cisza. To znaczny walor tego auta. Auto potrzebuje przejechania ok. 10 km celem rozgrzania. Bez tego nie radzę mocno przyspieszać. GROZI uszkodzeniem turbosprężarki !!! Odradzam zakup dla osób które mało podróżują - np. tylko do pracy i z powrotem. Niedogrzanie silnika spowoduje uszkodzenie filtra cząstek stałych oraz totalne " zamulenie " silnika. Przednie fotele bardzo wygodne dla osób do 180cm. wzrostu. Wyższe osoby będą siedzieć ze skrzywionymi kolanami, co na dłuższą metę powoduje bóle !!! Z tyłu na trzech łączonych fotelach siedzi się o wiele wyżej niż kierowca i pasażer. Ze względu na równą podłogę pozycja osoby siedzącej z tyłu jest skulona !!! Dla dzieci jest to do wytrzymania, ale dla dorosłych zalecam rozwagę. Wejście na ostatnie 2 fotele - III rząd graniczy z cudem...

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

2/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Ilość miejsca opisałem w poprzednim rozdziale. Ilość schowków jest wystarczająca. Są one obszerne i można pomieścić wszystkie potrzebne do podróży rzeczy. W przypadku dwójki dziaci ilość przedmiotów " potrzebnych " rośnie wprost proporcjonalnie... ale z tym nie ma problemu. Espace pod tym względem jest znakomite !!! Schowek pasażera to duża klimatyzowana lodówka. Przydaje się na trasach w lecie.Bagażnik w przypadku wykorzystania tylko 5 foteli jest jak w ciężarówce... SUPER. Niestety wykończenie wnetrza podłymi plastikami powoduje skrzypienie, szczególnie w zimie.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

5/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

3/10

Możliwość aranżacji

4/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Raczej dobrze ze względu na ilość kratek nawiewu. Podczas mroźnych zim ogrzewanie mało wydajne. Silnik wymaga rozgrzania ale ciepło ucieka poprzez uchylne tylne szyby. Nie zalecam przysłaniania wlotów powietrza na chłodnicę i pod spodem ponieważ silnik przegrzany poprostu "wariuje". Pokazują się dziwne komunikaty zypełnie nie zwiazane z temperaturą cieczy chłodzącej.

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

SUPER , SUPER , SUPER !!! To przecież VAN .... Płaci się za to dużą cenę w lecie gdyż w środku jest jak w piekarniku ...

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Nie miałem żadnych problemów poza rozładowanych akumulatorem 3 X razy. Jeździłem na krótkich trasach ( praca-dom ) oraz 2 X w roku na wczasy. Akumulator nie doładowany powoduje błędy w pracy silnika ( szarpania lub samodzielne wchodzenie na obroty ) oraz problemy z rozruchem.

Elektryka

10/10

Elektronika

8/10

Naprawy

Sam silnik chodził bez zarzutu. Jedyną awarią było uszkodzenie zaworu EGR - recyrkulacji spalin.Wtedy silnik całkowicie odmówił posłuszeństwa. Osprzęt dodatkowy sprawiał problemy i był zawodny. Najsłabsze są hamulce i wymagają częstej wymiany.Układ wydechowy po 150.000 km podlega wymianie bo jest dziurawy jak sito.Silnik bardzo czuły na ropę złego pochodzenia. Według mojego mechanika używałem do każdego tankowania olej MIXOL ( do silników dwusuwowych ) 200 ml na 70 l ropy. Zdecydowanie ciszej silnik chodził i nic nie "DYMIŁ"...

Niezawodność

3/10

Koszty napraw

2/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Ilość napraw i ceny części zamiennych. Generalnie całkowity brak zamienników, szczególnie firmy "VALEO".

Awaryjność

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Wielkość miejsca jak w autobusie ...

Wnętrze

autor opinii
KRZYSZTOF