Opinia Renault Espace 2.2 G9T 150KM (olej napędowy) van 2004r., ocena użytkownika (skx)

Renault Espace 2004r. - opinia użytkownika

nadwozie: van

silnik: 2.2 G9T 150KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 190 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2010-07-13

liczba wyświetleń: 3174

Spalanie

Automat + moja żona = duże spalanie w mieście. Mnie udaje się zejść do 11 l/100km w mieście Pamiętajcie o laniu sprawdzonego paliwa. Wysokociśnieniowy układ paliwowy jest podatny na paproszki ;)
diesel
gaz
Miasto
13.00
-.--
Trasa
7.00
-.--
Cykl mieszany
10.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

? ;)

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Olej i płyny eksploatacyjne

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Rodzinie z dwójka dzieci lubiąca podróżować po Europie. Moją żona równie bardzo polubiła to auto a szczególnie automatyczna skrzynię biegów.

Ocena ogólna

Problem chłodzenia i dogrzewanie tylnych rzędów foteli. Zbyt rozbudowana elektronika oparta o siec CAN Kijowa nawigacja. Mogli by się lepiej postarać.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

W mieście ciężko znaleźć miejsce. Moja żona ma problem z parkowanie. Gdyby nie czujnik parkowanie to musiałbym z nią wszędzie jeździć jako parkomat. :) A poważnie... można się nauczyć parkowania tym autem.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Powolny kick-down. Na sekwencji jazda sprawia sporo frajdy. Ale jeśli założymy, że to nie jest wyścigówka to jest OK. mam wrażenie, że na tempomacie zbiera się lepiej. System dostosowywanie stylu jazdy do to zbędny bajer. Auto raz przyspiesza lepiej a raz gorzej.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

6/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Trochę mało miejsca na nogi w trzecim rzędzie foteli. Trasy po europie pokonuje się z wielka przyjemnością

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Gdyby nie problem z miejscem na nogi w trzecim rzędzie to byłoby OK. A i jeszcze jeno klima nie daje rady schładzać powietrza w tym trzecim rzędzie.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

problem z ochładzaniem i dogrzewanie trzeciego rzędu foteli.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Małe centralne lusterko.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Padła nawigacja koszt naprawy 99zł. mam wrażenie, że to jest jeden ze słabszych elementów tego auta. Regularnie padające licznik i stopień skomputeryzowanie auta nie idzie w parze z jego bezawaryjnością.

Elektryka

10/10

Elektronika

6/10

Naprawy

Gdyby nie Allegro i części innych dawców organów to była by masakra. Potem tyrystor znalazłem z 100 zł + wymian 50 zł :( Problem jest z wałami. Silnik 2,2 G9T ma wadę konstrukcyjna i polegającą na obracających się panewkach. Trzeba bardzo często zmieniać olej ( 10-15 tyś km. ) i dbać o jego poziom. Na wały do tych silników jest duży popyt więc są drogie 1600zł ;)

Niezawodność

7/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Problem z silnikiem i drogimi usterkami w motorach 2,2 dCi ( obracające się panewki ) i 3.0 dCi ( przegrzewający się olej )

Napęd

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Można by wymienić wiele elementów. Najbardziej jednak frajda z prowadzenia auta z otwartym , wielkim, panoramicznym dachem. Można w nim stanąć rozłożyć ręce i pobawić się w Titanica ;)

Komfort jazdy

autor opinii