Opinia Renault Espace IV GRAND 3.0 DCI 177KM (turbo diesel) mini-van 2003r., ocena użytkownika (jc9)

Renault Espace IV GRAND 2003r. - opinia użytkownika

nadwozie: mini-van

silnik: 3.0 DCI 177KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 150 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2009-07-12

liczba wyświetleń: 8179

Spalanie

Duży silnik, automatyczna skrzynia biegów. Myślę że jak na tak duże auto 8.8 w cyklu miesięcznym do niezły wynik.
diesel
gaz
Miasto
10.50
-.--
Trasa
7.00
-.--
Cykl mieszany
8.80
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

W jakim stanie jest silnik czy był wymieniany na gwarancji czy nie.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Terminowe wizyty w ASO wymiany płynów i filtrów eksploatacyjnych.

Ocena ogólna

Ten Konkretny egz. Renault Espace nie będzie miał już więcej żadnego właściciela ja jestem ostatnim. Gdyby nie problemy z P9X właściwie jest to idealne auto rodzinne na wypady krótsze, dłuższe i podróż przez całą Europę jeśli trzeba. Jest trochę kłopotliwy przy parkowaniu na wąskich parkingach niektórych supermarketów, ale można nim przywieźć torbę zakupów i kanapę jeśli trzeba. Prowadzi się jak żadne inne auto i choć prowadziłem wiele aut przed EIV To żadne auto tej klasy mu nie dorównuje.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Jeśli szukasz dużego rodzinnego auta to nie ma nic lepszego. Renault Espace IV Grand ( przedłużony ). Auto zabiera na pokład do siedmiu osób i kilka walizek. Automatyczna skrzynia biegów tip-tronic po dwóch dniach użytkowania pozwala zapomnieć o manualnych skrzyniach na zawsze. Bardzo dobry układ hamulcowy zatrzymuje auto naprawdę skutecznie.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Trudno pisać o elastyczności silnika przy "automacie" - tu się zapomina o skrzyni biegów. Silnik - Mocny silnik o poj 3.0 - Tu niestety jest kłopot należy sprawdzić czy w samochodzie jest silnik oznaczony P9X jeśli tak należy się liczyć z dodatkowymi kosztami doprowadzenia błędów Renault do prządku - nie każdy mechanik jest w stanie to zrobić. Koszt to około 7000 Pln. Problem polega na przegrzewaniu się jednostek napędowych przy przebiegu około 135000. Wykonanie poprawek zapewnia wyższą kulturę pracy silnika i rozwiązanie problemu raz na zawsze. Korektę należy wykonać dopiero kiedy problem występuje.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

7/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Nie znam innego auta o tak wysokim komforcie jazdy. Trasa z Poznania do Doniecka na Ukrainie (1860km w jedną stronę ) pokazała że nawet bezdroża wschodu nie są w stanie zmęczyć kierowcy na pokładzie EIV

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Miejsca w Renault Espace jest bardzo dużo. Poza przednimi fotelami kolejnych pięć można ustawiać w dowolnej konfiguracji, powiększając lub zmniejszając w ten sposób przestrzeń bagażnika. Co do materiałów tu wszystko zależy od wersji auta starsze wersje to wykończenie Alkantarą nowsze są wykańczane skórą.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Automatyczna wielostrefowa klimatyzacja zapewnia komfort każdemu z pasażerów.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Widoczność przez wielkie szyby jest bardzo dobra. Lusterka mogły by być 10% większe.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Elektronika to domena Francuskich samochodów, tu spotyka się ją na każdym kroku od sterownika klimatyzacji na wyświetlaczach licznika skończywszy. Takie nagromadzenie różnych funkcji wewnątrz komputera pokładowego pozwala zwiększyć wygodę użytkowania - np aktywować automatyczny włącznik świateł, czy domykanie szyb.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Jeśli się wykonuje naprawy w ASO to tani nie będzie, ja jednak postanowiłem nie oddawać mojego E4 nigdzie indziej, a ono odpłaca mi długimi trasami bez problemów. Jak w każdym samochodzie coś się zepsuć musi. Prędzej czy później.

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Postawa firmy Renault nie rozwiązującej problemu P9X. Jeśli silnik zepsuł się na gwarancji tj. do 100000km był wymieniany jeśli nie to trudno kierowco martw się sam. Choć Renault doskonale wie o problemie i wypuściło kilka not serwisowych w jego sprawie to brak tam było informacji typu. Proszę wezwać właścicieli celem wykonania bezpłatnej korekty. Po prostu z premedytacją ukrywali i ukrywają fakt błędu konstrukcyjnego silnika, który nie jest bardzo trudny do wyeliminowania, ale kosztowny i spędzający sen z oczu wielu kierowcą aut z silnikiem P9X. W te same silniki są wyposażone Renault Velsatis i Saab - Problem ten sam tyle że Saab ma na to gotowe rozwiązanie i z tego co wiem w Szwecji wykonuje naprawę bezpłatnie jeśli problem wystąpi.

Napęd

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Polskie narzekanie na drogi nie ma końca i nie bez powodu, ale wystarczy przejechać za południowo wschodnią granicę RP żeby dojść do wniosku że mamy idealne drogi. Pokonanie 2400km po Ukraińskich asfaltowych bezdrożach w innym aucie przyprawi o ból kręgosłupa i zmęczenie. E4 przeszła ten test śpiewająco pomimo faktu że jedna z tylnych sprężyn pękła auto przywiozło nas do kraju i dopiero w Poznaniu zostało naprawione.

Komfort jazdy

autor opinii