Opinia Renault Espace 2.2 dCi 130KM (turbo diesel) van 2001r., ocena użytkownika (2dp)

Renault Espace 2001r. - opinia użytkownika

nadwozie: van

silnik: 2.2 dCi 130KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 160 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2008-02-08

liczba wyświetleń: 4910

Spalanie

diesel
gaz
Miasto
8.50
-.--
Trasa
7.50
-.--
Cykl mieszany
8.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

1. Sprzęgło - ze względu na konstrukcję 2-masowe czy nie słychać obcierania lub stuków. 2. Turbosprążarka czy w pełnym zakresie przyspiesza. 3. Działanie silniczka dmuchawy - nawiewu. Wymiana silniczka krokowego to koszt ok.3000 zł. 4. Uderzenia z przodu - plastikowe nadwozie i wybicie poduszek. 5. Działanie KLIMATRONICA - chłodzenie i grzanie pod wybraną temperaturę. 6.Zuzycie hamulców - tarcz i klocków.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Po nagrzniu silnika dopiero korzystać z TURBO.( powyżej 2200 obr./min). Po dłuższej podróży z korzystaniem z TURBO nie wyłączać silnika ale zostawić na ok.1 minutę aby wychłodzić turbinę. Regularnie wymieniać filtry kabinowe.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Rodzinne auto dla wieloosobowej rodziny oraz dla osób lubiących przestrzeń.

Ocena ogólna

Rodzinne auto dla wieloosobowej rodziny. Relatywne wobec takiej konkurencji jak VW SHARAN czy SEAT ALHAMBRA o wiele tańszy. Reanult Espace jest niedoceniany w Polsce. Napewno lżejszy wagowo poniewaz wykonany z plastiku i włókien szklanych. Po roku jazdy tym modelem z 2001r.( ok.3000 km.) nie chcę zmieniać modelu ale interesuje mnie młodszy rocznik, w zmienionym nadwoziu.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Potrafi bujać na zakrętach.Zawieszenie bardzo komfortowe i raczej miękkie,pomimo klasycznego Mc\'Persona.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

7/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Silnik pracuje bardzo cicho. Wytłumienie komory silnika jest rewelacyjne. Silnik do 2000 obrotów jest raczej leniwy, ale po przekroczeniu tej bariery wlącza sie turbosprążarka. Wtedy silnik dostaje tzw."jadu" i przyspiesza rewelacyjnie nawet na 5-tym biegu.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Ze względu na plastikowe mocowania tylnej półki oraz luzy na zatrzaskach foteli tylnych ( fotele wyjmowane ) podczas jazdy na nierównosciach słychać stuki i skrzypienie.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

6/10

Fotele tylne

4/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Dla osób o wzroście powyżej 180 cm. troche mało miejsca na nogi przy pedałach. Pozostała ilość miejsca jest bardzo duża - jak w małym busie.Tylne 5 foteli są wyjmowane i dlatego ilość kombinacji ustawienia wnętrza jest wieloraka.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Dmuchawa działa bardzo wydajnie i nawet przy tak wielkiej powierzchni wewnatrz ciepło rozchodzi się bardzo szybko. W zimie wnętrze nagrzewa się wprost błyskawicznie. Klimatronic 2-strefowy jest bardzo przydatny, nawet w zimie.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Przeszklenia Vana jest doskonałe.Lusterka ogrzewane elektrycznie oraz ich pole widzenia niwelują "martwe pola".Przy parkowaniu tyłem pomaga system PARKTRONIC - 2 radary cofania zamontowane w tylnym zderzaku.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Moim zdaniem zbyt późno włącza sie turbo. Pedałem gazu trzeba operować delikatnie. Mocne wciskanie gazu powoduje, że silnik dostaje tzw.czkawki. Delikatnie wyczuwalna TURBO- DZIURA pomiędzy 2000-2300 obr/min. Ale można wytrzymać !!!

Napęd

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Vide ocena - "WENTYLACJA I OGRZEWANIE"

Wentylacja i ogrzewanie

autor opinii
KRZYSZTOF