Opinia Renault Laguna 2.2 83KM (olej napędowy) liftback 1995r., ocena użytkownika (9x)

Renault Laguna 1995r. - opinia użytkownika

nadwozie: liftback

silnik: 2.2 83KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 230 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2008-02-05

liczba wyświetleń: 3392

Spalanie

diesel
gaz
Miasto
8.00
-.--
Trasa
6.00
-.--
Cykl mieszany
7.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Nie

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Jak dbał o niego poprzedni właściciel.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Najlepiej nie zwracać uwagi, jeżeli zacznie stukać zawieszenie to nawet głośne nastawienie radia nie pomoże!

Ocena ogólna

Za mało rubryk wymienionych części jak dla Laguny. Auto jest duże, komfortowe, praktyczne o stylistyce, która po tylu latach nadal może się podobać. Jednak zdecydowanie za wysoka awaryjność spowodowała, że będę w przyszłości omijał samochody z rombem na masce dużym łukiem.

Ocena ogólna

3/10

Układ jezdny

Prowadzi się jakby miał układ kierowniczy wykonany z gumy, w dodatku się psuje-luzy w kolumnie kierowniczej w wszędzie indziej! Hamuje dobrze i układ jest trwały. Parkuje się ciężko ze względu na wysoko poprowadzoną linię tylnej szyby.

Prowadzenie auta

3/10

Układ kierowniczy

1/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

3/10

Napęd

Dobra elastyczność no 5 biegu można jeździć w zakresie 50-190 km/h oczywiście trwa to całe lata świetlne ale można. Silnik jest trwały (osprzęt już nie)ale zdecydowanie za słaby i we współpracy ze skrzynią można porównać go do traktora, pod wzniesienia nie trzeba redukować biegu, ale biegi są krótkie i szybko nie pojedziecie bez bólu głowy mimo dobrego wygłuszenia komory silnika i kabiny. Temat przyspieszania można pominąć ponieważ Laguna z tym silnikiem nie przyspiesza tylko bardzo mozolnie nabieeeeeeeeeera prędkości!

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

1/10

Silnik

5/10

Przyspieszenie 0-100km

1/10

Przyspieszenie 60-120km

1/10

Przyspieszenie 80-120km

1/10

Komfort jazdy

Zawieszenie jest miękkie i komfortowe, jeżeli jest sprawne (a o to jest bardzo trudno) to jazda jest cicha i naprawdę przyjemna. Należy wspomnieć o trwałości elementów zawieszenia- odnoszę wrażenie, że jest wykonane z tandetnego chińskiego plastiku, choć wspomniany plastik jest tak twardy, że może elementy z niego wykonane wytrzymałyby dłużej! Jak już wspomniałem zawieszenie jest miękko zestrojone i komfortowe. Ze względu na fakt, że silnik waży pewnie tyle co Mini samochód jest podsterowny i jak trochę przesadzicie, wylądujecie przodem w rowie! Fotele są komfortowe, trzymanie na boki prawie nie istnieje, fotele są miękkie i po przejechaniu 300 km tyłem piecze jak diabli i nie można sobie znaleźć miejsca, podobno tak samo jest z tyłu ale za to i fotele i kanapa tylna są obszerne i trzech dorosłych mężczyzn nie narzeka z tyłu na brak miejsca. Jazda z kompletem pasażerów nie wpływa znacząco na prowadzenie pojazdu ale wyprzedzanie można porównać z grą w rosyjską ruletkę! Doskonałe wyciszenie, silnik prawie nie słyszalny do 3000 obr./min.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

4/10

Fotele tylne

4/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeni z przodu i z tyłu pod dostatkiem, tylne siedzenia łatwo się składa w stosunku 40/60, trzeba wyjąć podczas składania zagłówki ale to w samochodach z połowy lat 90-tych normalne. Bagażnik jest kolosalny a po złożeniu foteli problemu nie stanowi przewiezienie szafy 2-drzwiowej! Spokojnie można zrobić Laguną małą przeprowadzkę, ale uwaga na ciężar!Tylna belka nie lubi dużych obciążeń i można szorować tłumikiem po asfalcie.Materiały wykończeniowe należy pochwalić w samochodzie nic nie skrzypi a i upływ czasu nie odbił na wnętrzu swego piętna. Z zabezpieczeniem antykorozyjnym już gorzej choć tragedii nie ma, wszystkim z czasem lecą nadkola przy progach. Ergonomia poprawna, czytelność i widoczność zegarów dobra.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

6/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

6/10

Wentylacja i ogrzewanie

Długo się nagrzewa zimą, niektórzy narzekają na słabe grzanie nawet po nagrzaniu silnika ale to wina niesprawnej nagrzewnicy. Latem ze względu na dużą powierzchnię szyb wnętrze mocno sie nagrzewa, bez klimy jest ciężko! Ogrzewanie tylnej szyby pruje się co roku, topią się kostki połączeniowe, nie dużo mi na szczęście już do wymiany zostało.

Wentylacja i ogrzewanie

3/10

Widoczność

Widoczność do przodu dobra, tylko słupki A trochę za szerokie i zasłaniają widoczność, może się w nich schować nawet osoba pokaźnych rozmiarów. Widoczność do tyłu kiepska, za wysoko poprowadzona linia tylnej szyby, na szczęście można się posiłkować dużymi lusterkami wstecznymi.

Widoczność do przodu

7/10

Widocznośc do tyłu

2/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

i gumowaty układ jezdny.

Awaryjność

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

To, że zmieściłem do niego szafę 2-drzwiową, zamknąłem klapę i jeszcze było miejsce!

Nadwozie

autor opinii