Opinia Renault Laguna PRIVILAGE 2.0 F4R 713 135KM (benzyna) kombi 2002r., ocena użytkownika (q5d)

Renault Laguna PRIVILAGE 2002r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.0 F4R 713 135KM (benzyna)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 190 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2010-02-19

liczba wyświetleń: 5903

Spalanie

SLNIKI BENZYNOWE W LAGUNIE ZWŁASZCZA 2.0 16V SĄ BARDZO PODATNE NA GAZ. JEŻLI ROZWAŻACIE CZY KUPIC DIESLA CZY BENZYNĘ - KUPCIE BENZYNE ALE TYLKO POJEMNOŚCI : 1.6(TROSZKE ZASŁABY JAK NA TĄ KASTĘ), 1.8(JUŻ ROSZKE LEPIEJ), 2.0 16V (NAJLEPIEJ- POLECAM NAJBARDZIEJ UDANY SILNIK). WYMIENIONE SILNIKI LUBIĄ GAZ ALE TYLKO INSTALACJE SEKWENCYJNE. UNIKAJCIE ZAKUPU 1.9 DCI ORAZ 3.0 6V , A JUŻ CAŁKIEM WYBIJCIE SOBIE Z GŁOWY SILNIK 2.2 DCI (AWARYJNY)
benzyna
gaz
Miasto
9.00
10.00
Trasa
7.70
8.50
Cykl mieszany
8.30
9.00

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

NA PRZEBIEG,STAN ELKTRYKI I ELEKTRONIKI , ILOŚC KART,WYPADKOWOŚC,STAN KIEROWNICY I DRĄŻKA ZIANY BIEGÓW,SILNIK. JEDNYM SŁOWEM JEŻELI NIE MACIE PEWNOŚCI UDAJCIE SIĘ AUTKIEM PRZED ZAKUPEM DO AUTORYZOWANEGO SERWISU RENAULT I POPROŚCIE O SPRAWDZENIE STANU TECHNICZNEGO POJAZDU KOSZT TAKIEHJ USŁUGI OD 200ZŁ DO 500ZŁ ALE NAPRAWDĘ LEPIEJ STRACIC 500ZŁ I WIEDZIEC CO SIĘ MA NIŻ KUPIC NIEWIADOMO CO I ZAPŁACIC 5000ZŁ ALE WYBÓR NALEŻY ZAWSZE DO WAS.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

STAN OGUMIENIA,PŁYNY EKSPLOATACYJNE.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

KAŻDEJ RODZINIE .

Ocena ogólna

ZALETY : WYGODA , KOMFORT, BARDZO BEZPIECZNY 5GWIAZDEK - TESTY ncap.CENA PRZYSTĘPNA, BOGATE WYPOSAŻNIE W WERSJI "PRIVILAGE" : 8XAIRBAG,KLIMA TRONIC DWU STREFOWY,TEMPOMAT,WSZYSTKIE SZYBY ELEKTRYCZNE,NIEZALEŻNIE OTWIERANA TYLNA SZYBA W KLAPIE,PODGRZEWANE FOTELE,ROLETY TYLNYCH BOCZNYCH SZYB,RADIO CD,KIEROWNICA MULTI FUNKCYJNA REGULOWANA W DWÓCH PŁASZCZYZNACH,KLIMATYZOWANY SCHOWEK,PODGRZEWANE FOTELE,ELEKTRYCZNIE SKŁADANE I REGULOWANE ORAZ PODGRZEWANE LUSTERKA,PARKTRONIC,KSENONY,ESP,ABS,ITP. WADY : ELEKTRYKA I ELEKTRONIKA ORAZ CZĘSTO USZKODZENIU ULEGAJĄ KARTY,WYŚWIETLACZ KLIMA TRONIKU I WYCIERACZKA TYLNEJ SZYBY, MAŁO TRWAŁE TULEJE TYLNEJ BELKI.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

UKŁAD KIEROWNICZY DZIAŁA PRECYZYJNIE. ZAWIESZENIE PRZEDNIE JAK NA POLSKIE DROGI TRWAŁE. MANKAMENTEM TEGO MODELU SA TULEJ BELKI TYŁ , JEŻELI BĘDZIEMY ZMUSZENI DO WYMIANY DO WYMIANY NIE WARTO OSZCZĘDZAC- TYLKO ORGINALNE !!!!!!!!!!!! (BO NAJ TRWALSZE A I NA CZESTYCH WYMIANCH ZAOSZCZĘDZIMY)

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

9/10

Napęd

SILNIK RENAULT 2.0 16V TO BARDZO TRWAŁA JEDNOSTKA I NIE KŁOPOTLIWA OCZYWIŚCIE Z ZACHOWANIEM TERMINOWYCH WYMIAN ROZRZĄDU,POMPY WODY, OLEJU, ITP. JEŻELI CHODZI O SKRZYNIE AUTOMATYCZNE NIE SĄ KŁOPOTLIWE ALE COŚ KOSZTEM CZEGOŚ , A MIANOWICIE NIE JEST TO SUPER DYNAMICZNE POŁĄCZENIE ZWŁASZCZA PRZY RUSZANIU OD ZERA. JEŻELI DOCHODZI DO USZKODZENIA SKRZYNI TO TYLKO W SKUTEK NIEPRAWIDŁOWEGO UŻYTKOWANIA - (NAJCZĘŚCIEJ ULEGAJĄ USZKODZENIU ZAWORY CIŚNIENIA SKRZYNI AUTOMATYCZNEJ ALE KOSZT NAPRAWY NIE JEST DROGI). W POLSCE LUDZIE PODCHODZĄ SCEPTYCZNIE DO AUTOMATÓW ALE PATRZĄC NA TO POD WZGLĘDEM KOMFORTU NIEMA NIC LEPSZEGO -ZWŁASZCZA W MIEŚCIE. TAK NAPRAWDĘ NAPRAWA AUTOMATYCZNEJ SKRZYNI NIE JEST BARDZO KOSZTOWNĄ SPRAWĄ ,JEŻELI SPOJRZYMY NA TO PRZEZ PRYZMAT WYMIANY W SKRZYNI MANUALNEJ SPRZĘGŁA I KOŁA DWU MASOWEGO WTEDY KOSZT NAPRAWY MOŻE OKAZAC SIĘ DROŻSZY NIŻ KOSZT REGENERACJI SKRZYNI AUTOMATYCZNEJ. TAK WIEC JEŻELI SZUKASZ AUTA DO SPOKOJNEJ JAZDY Z RODZINĄ , KTÓRE MA BYC DLA CIEBIE FORMĄ ODPOCZYNKU PODCZAS JAZDY KUP AUTOMAT !!!!

Elastyczność

6/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

6/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

JEŻELI CHODZI O KOMFORT FOTELI RENAULT NAPRAWDĘ SIĘ SPISAŁ ( TRASA 1000KM I TEGO SIĘ PO PROSTU NIE CZUJE). KABINA JEST DOBRZE WYCISZONA A ZAWIESZENIE KOMFORTOWE, A Z DRUGIEJ STRONY NA NASZYCH POLSKICH DROGACH JEST TYLE DZIUR ŻE TYLKO W SAMOCHODACH TERENOWYCH JEST NAPRAWDE KOMFORTOWO ;)

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

ERGONOMIA JEST NA WYSOKIM POZIOMIE WSZYSTKO UPORZĄDKOWANE INTUICYJNIE ZASTRZEŻENIA MOŻNA MIEC DO JAKOŚCI UŻYTYCH MATERIAŁÓW (DETALI). LAGUNA JEST SAMOCHODEM RODZINNYM KTÓRY DAJE KOMFORT Z W MIARĘ PRZYZWOITYM WYKOŃCZENIEM, WIĘC JEŻLI OCZEKUJESZ SUPER WYKONCZENIE NA NAJWYŻSZYM POZIOMIE I DBAŁOŚC O SZCZEGÓŁY TO KUP bmw LUB AUDI. TO PORÓWNANIE MA NA CELU UZMYSŁOWIENIE ŻE NIE KUPI SIĘ BMW CZY AUDI W TYM ROCZNIKU ZA KWOTĘ POTRZEBNĄ NA ZAKUP LAGUNY I TO JEST WŁAŚNIE TEN KOMPROMIS.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

KLIMA TRONIK DZIAŁA BARDZO SPRAWNIE !!! JEDYNYM MANKAMENTEM JEST PROBLEM Z PODŚWIETLANIEM PANELU KLIMY ALE KOSZT NAPRAWY TO OKOŁO 80 ZŁ. MNIEJ AWARYJNE JEST STEROWANIE MANUALNE ALE ZA TO WYGLĄDA UBOGO I NIE MA FUNKCJI AUTOMATYCZNEGO NAGRZEWANIA -CHŁODZENIA. POLECAM KLIMA TRONIK.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

WIDOCZNOŚC JEST NAPRAWDĘ BARDZO DOBRA. PROBLEMEM W WERSIACH KOMBI JEST ZAWSZE WIDOCZNOŚC DO TYŁU I TU BARDZO PRZYDAJE SIĘ PILOT PARKOWANIA (PARKTRONIC).LUSTERKA NAPRAWDĘ SĄ DUŻE I OBEJMUJĄ SPORĄ CZĘŚC WIDOCZNOŚCI Z BOKÓW POJAZDU ŚMIAŁO MOŻNA WYKONYWAC MANEWRY COFANIA GDYŻ NIE MA W NICH ZBLIŻANIA ANI ODDALANIA CO DAJE POCZUCIE RZECZYWISTOŚCI A TO WAŻNE.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

ELEKTRYKA I ELEKTRONIKA TO NAJSŁABSZY PUNKT LAGUNY II. PODCZAS DUŻYCH MROZÓW LUBI CZASEM COŚ ZWARIOWAC. CZESTO ZDARZAJĄ SIE AWARIE PODNOŚNIKÓW SZYB I ZMORĄ JEST WYCIERACZKA TYŁ. MAM LAGUNA OKOŁO ROKU I NA ŻADNE POWAŻNE USTERKI ELEKTRONIKI NIE NARZEKAM OPRÓCZ WYCIERACZKI SZYBY TYŁ.

Elektryka

5/10

Elektronika

5/10

Naprawy

KOSZTY CZĘŚCI DO LAGUNY SĄ NAPRAWDĘ PRZYSTĘPNE A CO NAJWAŻNIEJSZE JEST SPORA GAMA ZAMIENNIKÓW.

Niezawodność

7/10

Koszty napraw

6/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

NIE ZASKOCZYŁO MNIE NIC NEGATYWNEGO PONIEWAŻ PRACUJE W BRANŻY MOTORYZACYJNEJ I MÓJ WYBÓR BYŁ DOKŁADNIE PRZEMYŚLANY.

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

WYGODNE FOTELE.

Komfort jazdy

autor opinii