Opinia Renault Megane tech-run 1.6 110KM (benzyna) hatchback 2010r., ocena użytkownika (vhf)

Renault Megane tech-run 2010r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.6 110KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 4 115 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2010-11-08

liczba wyświetleń: 6974

Spalanie

Nie robiłem pomiarów typu miasto-trasa ale nie moge zostawić tych kratek pustych wiec wpisalem dane producenta .Komputer wyświetla 7,3
benzyna
gaz
Miasto
8.80
-.--
Trasa
6.00
-.--
Cykl mieszany
7.30
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

targować sie do końca i dopilnować żeby dali jakieś dywaniki do środka oraz karte z mapami do nawigacji.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Czytać komunikaty na desce rozdzielczej i instrukcje obsługi np. po zaparkowaniu odczekać 30 sek przed wyłączeniem zapłonu itp.

Ocena ogólna

Najwiekszą zaletą tego auta jest cena zakupu przy bardzo bogatym wyposażeniu seryjnym.Z tempomatem, abs,esp czujnikiem cofania,czujnikami deszczu,światel poduszkami,kurtynami oraz wbudowaną nawigacją TOM TOM w języku polskim z mapami europy wschodniej na 16"kolach zaplacilem 57 tys zl(w środku lata nie z wyprzedaży).Dokładnie sprawdziłem konkurencje i wiem że jest to cena nie do pobicia do ktorej konkurencji jest sie trudno nawet zbliżyć.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Auto jedzie jak po szynach.Dość sztywne zawieszenie jak na Renault.Rewelacyjne wspomaganie układu kierowniczego.Widocznosc do przodu (prawo,lewo) ograniczona przez kształt maski,ale doświadczony kierowca sobie poradzi z parkowaniem.Natomiast parkowanie tylem bez czujników to juz inna sprawa-lepiej skorzystać z tej opcji wyposażenia.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

5/10

Napęd

Trzeba pamietac,że oceniamy tu klasyczny kompakt z benzynowym silnikiem 1.6 l.Polecam tę konfiguracje poniewaz jest to rozsadny kompromis pomiędzy dynamiką a oszczędnościa no i ceną zakupu nowego auta.podążając za asystentem zmiany biegów można osiągnąć naprawde niskie spalanie paliwa.Można też ostrzej potraktować pedał gazu i rozkręcić obrotomierz powyzej 3000 obrotow wtedy auto zaczyna jechać.Do 6-biegowej skrzyni trzeba się przyzwyczaić.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

6/10

Komfort jazdy

Auto nie jest specjalnie dobrze wyciszone.Słychac zawieszenie na większych nierównościach ai silnik daje sie we znaki w gornych rejestrach obrotów.Ale przy normalnej jeżdzie jest naprawde ok.Można oczywiście dopłacić 10tys zl za toyote i będzie troche ciszej jeśli warto?Z przodu bardzo komfortowo,z tyłu wydaje sie być ciasno,ale nie podróżowałem dłużej na tylnej kanapie wiec nie wiem jak jest naprawde.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

5/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Ergonomia bardzo dobra,sterowanie radiem i wszystko w zasięgu ręki.Wsumie kierowca nie ma za wiele do obsługiwania kiedy auto wyposażone jest w automatyczne czujniki światła i deszczu,tempomat.Poprostu jedziemy a auto włącza i wyłącza wszystko za nas.Wszystko to w standarcie-bez dopłaty!Jakość wykończenia naprawde dobra jak i materiały użyte do wykończenia środka.Siedziałem w nowym aurisie w oktavi w yarisie ogladałem koreańczyki wiec wiem co mówie.Karoseria sprawia wrazenie dobrze spasowanej i z pewnościa prezentuje pionierskie rozwiązania jak schowane pod maską pióra wycieraczek czy plazmowo spawany dach.Wszystko to żeby poprawić aerodynamikę.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

5/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Klimatyzacja manualna bardzo dobrze(podobno nie warto dopłacać za klimatronik).Zima dopiero nadchodzi więc o ogrzewaniu nie napisze nic.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Jak już wcześniej napisałem w tym elemencie nie jest najlepiej.Po przesiadce ze Scenica był szok.Poprostu charakter auta jest zupełnie inny.Mamy świetne trzymanie sie drogi w zakrętach kosztem widoczności.

Widoczność do przodu

6/10

Widocznośc do tyłu

3/10

Widoczność w lusterkach

5/10

Elektryka/Elektronika

Auto jest nowe,użytkowane 4 miesiące poki co bez zarzutu.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Auto na gwarancji jeszcze sie nie popsuło.Co do kosztów serwisu nie mam złudzeń tanio nie będzie,choć wymiana oleju dopiero po 30 tys.Prawdopodobnie wymienie olej wcześniej bo z tymi 30 tys to chwyt reklamowy tylko.Przynajmniej pierwszą wymiane należy zrobić po 15 tys.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Przetłoczenia na masce utrudniają manewrowanie.

Widoczność

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Bardzo dobre właściwości jezdne.Interesu jące wnętrze.Niesamowite wspomaganie układu kierowniczego.Tempomat w seryjnym wyposażeniu.

Układ jezdny

autor opinii