Opinia Renault Megane po face liftingu 1.6 110KM (benzyna) kombi 2000r., ocena użytkownika (t5r)

Renault Megane po face liftingu 2000r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 1.6 110KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 112 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2010-07-15

liczba wyświetleń: 5856

Spalanie

Auto posiada umiarkowany apetyt na paliwo, przy włączonej klimatyzacji spala do 1,2 l więcej, prędkość ekonomiczna w trasie do 120 km/h, w mieście starać się nie przekraczać 3000 obrotów przy zmianach biegów.
benzyna
gaz
Miasto
7.50
-.--
Trasa
6.20
-.--
Cykl mieszany
6.90
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Stan zawieszenia, głównie belka tylna-czy samochód "stoi" odpowiednio wysoko, dokładnie sprawdzić wszystkie elektroniczne kwestie, tłumiki.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Kontrolować płyny, olej, filtry, pilnować napraw amortyzacyjnych nie odkładając ich na później, śledzić kontrolki na tablicy rozdzielczej czy czegoś nie sygnalizują..

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Głównie rodzinom i osobom które mają średni budżet i nie uprawiają szaleńczej jazdy, a chciałyby wygodnie jeździć.

Ocena ogólna

Największą wadę popełnili sami producenci zawyżając przebieg przy którym trzeba po raz pierwszy wymienić pasek rozrządu. Ponieważ kupiłem auto od pierwszego właściciela zostałem poinformowany że pasek nie był jeszcze wymieniany. W książce serwisowej było napisane że pierwsza wymiana jest przy przebiegu 120 000 - uprzedzam jest to totalna bzdura. W moim aucie strzelił przy 94 000 tyś, później dowiedziałem się , że najlepiej pierwszy raz wymienić przy około 80 000 tyś. i to jest główna mylna informacja zawarta w książce, oczywiście mało żywotne są również tłumiki jak i zawieszenie-głównie drążki-polskie, dziurawe drogi. Trzeba również uważać na tylną belkę jest kosztowna w naprawie Przy spokojnej jeździe auto sprawuje się dobrze i jest naprawdę wygodne.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Zawieszenie miękkie, lekko wynosi na zakrętach, układ kierowniczy zestrojony dość dobrze, słabe końcówki drążków (polskie drogi)

Prowadzenie auta

7/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Silnik dość elastyczny, mały apetyt na paliwo przy ekonomicznej jeździe, średnio w cyklu mieszanym ok 6.5 l. Na pierwszym biegu ładnie przyspieszenie, bezproblemowa jazda w mieście

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

6/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

6/10

Przyspieszenie 80-120km

6/10

Komfort jazdy

Samochód komfortowy jeżeli ktoś lub miękkie wybieranie nierówności ale za to delikatniejszy - wiadomo francuz, przednie fotele wygodne, dłuższa trasa żaden problem, auto obciążone kompletem pasażerów i bagażem dobrze trzyma się drogi, w aucie zaczyna być głośno powyżej 120 km/h

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Auto średniej wielkości więc raczej adresowane dla ludzi przy wzroście do 182 cm, z tyłu dość ciasno, w pięć osób nie polecam, ilość schowków mała ale super rozwiązanie w bagażniku cała przestrzeń po kole zapasowym to jeden wielki schowek, zapas bowiem jest umieszczony pod spodem, materiały w środku z dość dobrego tworzywa, siedzenia z wygodnego weluru, całość dość trwała, karoseria idealna blacha ocynk przy młodszych rocznikach warto zrobić dodatkowo konserwację przestrzeni zamkniętych, dość pojemny bagażnik-siedzenia z tyłu rozkładają się całkiem na płasko, łatwo można zdemontować również fotele przednie, deska rozdzielcza i przełączniki proste w obsłudze-intuicyjnie

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

6/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Pomimo,że nie jest to wersja z klimatronikiem, jeżeli dbamy o regularne nabijanie klimy chłodzi bardzo wydajnie, nawiewy skuteczne, trzeba oczywiście dbać o terminową wymianę filtra kabinowego i powietrza

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Lusterka boczne mogłyby być większe

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Właściwie nigdy nie miałem problemów, raz zaśniedziały styki w przełączniku od strony pasażera (wystarczy wyjąć kostkę i spryskać płynem do styków). Z poważniejszych tematów nawalił czujnik zapłonu, to wszystko

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Bardzo dużo zamienników na rynku ale nie zawsze opłaca się kupować tańsze części ponieważ szybciej się lubą zużywać

Niezawodność

7/10

Koszty napraw

6/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

W aucie wymieniałem tylko to co jest niezbędne w czasie normalnej eksploatacji: tarcze, klocki, filtry, olej, etc. Nie ma aut bez awaryjnych, jest to totalna bzdura!

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Silnik, jego kultura pracy i mały apetyt na paliwo w porównaniu do osiągów i masy auta. Również bardzo dobre hamulce.

Spalanie

autor opinii
DARIUSZ ROSPARA