Opinia Renault Scenic II 1.6 16V 110KM (benzyna) mini-van 2003r., ocena użytkownika (hr3)

Renault Scenic II 2003r. - opinia użytkownika

nadwozie: mini-van

silnik: 1.6 16V 110KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 80 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2009-07-11

liczba wyświetleń: 5113

Spalanie

Obserwacja chwilowego zużycia paliwa pomaga wwyrobieniu oszczędnego stylu jazdy
benzyna
gaz
Miasto
10.00
-.--
Trasa
7.00
-.--
Cykl mieszany
8.80
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Oczywiscie na pochodzenie auta - musiałem sprowadzić je osobiście (przyjechałem nim z Niemiec), gdzie auta są z reguły lepiej wyposażone w standardzie

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Na styl jazdy

Ocena ogólna

Duża wygoda, przemyślana konstrukcja - bardzo elastyczna w aranżacji (tylne fotele wyjmuje się w całości. Opisane powyżej mankamenty psują trochę wrażenie z ekploatacji tego auta - w japończykach, którymi wcześniej jeździłem takie rzeczy się nie zdarzały (jedynie wymiany eksploatacyjne części i materiałów)

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Słaba widoczność obrysów auta - trzeba dużej wprawy, aby zaparkować blisko np. słupa czy innego auta

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

3/10

Napęd

Przy eksploatacji zalecane jest wg instrukcji delikatne operowanie pedałem "gazu" - co sprawdza się w czasie jazdy miejskiej - obserwacja chwilowego zuzycia paiwa jest bardzo pouczająca.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Niestety, polskie drogi dają znać o sobie - zużycie amortyzatorów, hałas we wnętrzu na dziurach. Wysiłki konstruktorów są daremne na tzw drogach asfaltowych made in Poland

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

6/10

Nadwozie i wnętrze

Niestety, jakość i trwałość wykończenia nie jest najlepsza

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

6/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wydajne i skuteczne zarówno nawiew jak i klimatyzacja

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Trzeba dużego wyczucia, aby sprawnie operować tym autem na zatłoczonym parkingu. osobiscie nie lubie rozwiązań, gdy nie jest widoczny obrys maski samochodu

Widoczność do przodu

6/10

Widocznośc do tyłu

3/10

Widoczność w lusterkach

6/10

Elektryka/Elektronika

Widać pewną tandetność wykonania instalacji elektrycznej - braz dodatkowej osłony kabli, w miejscach, gdzie wiązka przechodzi przez karoserię - np do lamp tylnych. Elektronika na razie bez zarzutu, chociaż trzeba było wymienić dwie cewki zapłonowe.

Elektryka

5/10

Elektronika

8/10

Naprawy

Psują się drobiazgi - tandetnie wykonane plastykowe elementy ruchome. Serwis Renault również jest drogi.

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

3/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Mała trwałość plastykowych zawiasów w drzwiczkach schowków, delikatna, łatwa do uszkodzenia tapicerka, dużo zatrzasków w elementach plastykowych wnętrza - po pewnym czasie plastyk traci elastycznośc i pojawiają się luzy, skrzypienia ("Japończyki'którymi jeździłem, były skręcane śrubami bardzo sprytnie odizolowanymi od blachy nadwozia)

Awaryjność

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Dużo wygodnego miejsca w środku dla kierowcy i pasażerów, dobra widoczność drogi( z racji dosć wysokiego połozenia foteli), wygodne prowadzenie (dobre zestrojenie silnika ze skrzynia biegów)

Komfort jazdy

autor opinii