Opinia Renault Scenic Luxe Dynamic 1.9 DCi 120KM (olej napędowy) van 2004r., ocena użytkownika (mx4)

Renault Scenic Luxe Dynamic 2004r. - opinia użytkownika

nadwozie: van

silnik: 1.9 DCi 120KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 140 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 4 lata

data oceny: 2010-01-23

liczba wyświetleń: 4018

Spalanie

Wysokie spalanie w mieście spowodowane jest stylem jazdy. Silnik ekonomiczny.
diesel
gaz
Miasto
7.50
-.--
Trasa
5.50
-.--
Cykl mieszany
6.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Warto szukać modeli bezwypadkowych i dobrze wyposażonych.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Nie należy przykładać zbyt dużej wagi do awarii elektroniki(wyjątek- poduszki powietrzne, które przy takiej awarii nie zadziałają, ale należy o nią dbać. Trzeba chronić samochód przed wilgocią – nie parkować go „pod chmurką”

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Osobom mającym rodzinę, jeżdżącym w dalekie trasy, lubiącym elektroniczne gadżety i dbającym o bezpieczeństwo.

Ocena ogólna

Samochód ma powypadkową przeszłość, więc nie mogę ocenić ka

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Komfortowe zawieszenie, poprawne (bezpieczne, ale nie rewelacyjne) prowadzenie. Świetne zachowanie na śliskiej nawierzchni. Bardzo mocne hamulce - trzeba się przyzwyczaić ;)

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Skrzynia chodzi lekko, duży plus za 6 bieg. Silnik dość dynamiczny, ale mogło być lepiej. Elastyczność na dobrym poziomie. Wyprzedzanie nie jest ryzykowne nawet na 6 biegu.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Zawieszenie bardzo komfortowe (przód) z tyłu odrobinkę gorzej, ale komfort na wysokim poziomie. Przednie fotele bardzo wygodne głównie ze względu na zagłówki, które można ustawić do kształtu głowy. Z tyłu zaletą jest możliwość regulacji oparcia każdego fotela. Podróż w 4 osoby wygodna. W 5 znośna.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

W tej kategorii Scenic to mistrz. Bez problemu Renault mogło wygospodarować miejsca stojące. Jedyne auto, w którym wszyscy pasażerowie (oprócz siedzącego na środkowym fotelu) mogą wygodnie rozprostować nogi. Przeszkadza tylko schowek - podłokietnik, w którego kopie 5 pasażer.Materiały we wnętrzu dobrej jakości. Jedyny defekt, to łuszczący się lakier na uchwytach w drzwiach. Karoseria w tym egzemplarzu była dwukrotnie naprawiana, więc nie jestem w stanie ocenić jej trwałości. Lakier bardzo łatwo zarysować.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Klimatyzacja za głośna. Szybko chłodzi, długo grzeje (Diesel). Sprawne odparowywanie szyby.

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Do przodu widoczność świetna. Z tyłu przeszkadza środkowy zagłówek - na szczęście po schowaniu staje się niewidoczny. Widoczność w lusterkach na najwyższym poziomie. Osiągnięto to umieszczając je nie na drzwiach, a na słupkach A. Efektem tego jest także dobra widoczność na boki. Tego rozwiązania nie znajdziemy w żadnym innym aucie, niestety także w następcy opisywanego Scenica.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Niestety zdarzają się drobne awarie elektroniki. Złącza są bardzo słabo zabezpieczone przed wilgocią. Świecące kontrolki są na porządku dziennym. Kosz usunięcia błędu to 80 zł w ASO. Do tej pory tylko raz zapaliła się kontrolka STOP – przy temperaturze -30 st. Szwankował hamulec parkingowy. Na szczęście po kilku minutach kontrolka znikała, a wszystko działało bez zarzutu.

Elektryka

6/10

Elektronika

7/10

Naprawy

Awaryjność na bardzo niskim poziomie (rankingi mówią same za siebie). Jedyne awarie to wyskakujące kontrolki. ASO bardzo drogie, ale to tam najlepiej naprawiać auto. Zwykły mechanik może mieć problemy z elektroniką.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Niezawodność jak na "francuza" to mistrzostwo! Niemiecka konkurencja zostaje daleko w tyle.

Niezawodność

autor opinii
Jakub