Opinia Renault Twingo II 1.2 16V 75km 75KM (benzyna) hatchback 2009r., ocena użytkownika (2553)

Renault Twingo II 2009r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.2 16V 75km 75KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 67 000 km

liczba drzwi: 3

wyposażenie: Kontrola trakcji

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2015-12-05

liczba wyświetleń: 2459

Spalanie

mam ciężką nogę, więc to mało adekwatne.
benzyna
gaz
Miasto
6.70
-.--
Trasa
6.10
-.--
Cykl mieszany
6.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Czy poprzedni właściciel szanował skrzynię, wszelkie stukoty w zawieszenia(u mnie o dziwo było to związane z układem kier.), teraz powoli na korozję(już na mus trzeba robić anty-korozję.) A tak to co zawsze bo tłuczonych/zajechanych aut jest na rynku masa :(

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

ZAPALANIE ŚWIATEŁ(nie da się ustawić tego na stałe po załączeniu silnika :(, a mandaty drogie :(.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Osobie samotnej/Młodemu małżeństwu bez lub z jednym małym dzieckiem.

Ocena ogólna

Samochód rewelacja dla singla/pary/pary z 1 małym dzieckiem, mieszkającego/-cych w mieście. Autko w miarę ekonomiczne, ergonomiczne na przedstawiony powyżej układ osób. Zaparkujemy wszędzie, nie zadzierając o nic dzięki znakomitej widoczności. Jest dość zrywny więc jak trzeba się szybko kajś włączyć do ruchu to damy radę. Plastiki trwałe może średnio przyjemne w estetyce, ale łatwe w czyszczeniu. Denerwujący jest za to brak obrotomierza i reszty zegarów prócz cyfrowego prędkościomierza i tablicy kontrolek widać, że autko dla kobiet(obsługa łącznie z wymianą żarówek jest banalna nie wymaga nawet podstaw wiedzy technicznej.) Nie psuje się za często (miałem ino jakąś pierdołę w układzie i pasek, rozrząd zrobiłem profilaktycznie). Przy deszczu i lekkim brudzie na drodze jest WYJĄTKOWO głośny. Trzyma się nawet dobrze drogi, można(oczywiście z wyobraźnią) wejść trochę szybciej w zakręt niż konkurencją. Zawieszenie pod względem tłumienia wybojów super nie jest(jednak francuz), tragedii jednak nie ma. Problemy może sprawiać pedantyczna w naprowadzaniu drążka skrzynia biegów, mimo regulacji trzeba ją po prostu dobrze wyczuć, a jak się to zrobi to jej współpraca z silnikiem układa się świetnie. Powracając jeszcze do wnętrza warto ponownie podkreślić idioto-odporność wszystko jest proste do bólu, na wszystko prócz świateł(pasy, ręczny, światła na zgaszonym silniku i otwartych drzwiach)uruchamia się sygnał dźwiękowy. Ergonomia obsługi jest jednak przystosowana dla ludzi o wzroście ok 165-180cm. wyżsi będą narzekać, np. na otwieranie okien, wygodny dostęp do kierownicy bez haczenia nogami(znam z reakcji znajomego). Ogółem polecam autko.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Jak na autko miejskie dobrze trzyma się drogi, trudno go porównywać z usportowionymi modelami.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

7/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Francuz lubi precyzję, trzeba dobrze nakierowywać biegi bo inaczej nie wchodzą, jednak przełożenia są dobrze dobrane, choć przy jeździe pow.110km/h przydałaby się 6. Silnik do miasta ekstra w tej klasie to mistrzostwo, jeździłem yariskami, pandami ale tak fajnego silnika nie miały. Od 0 do 60 to bolid powyżej już gorzej, ale tragedii nie ma.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

5/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

7/10

Komfort jazdy

Tu jest jednak największa wada auta, wyciszenie wnętrza jest kiepskie, zimówki+mokra nawierzchnia+trochę piasku/ żwirku= szum niespotykany nawet w gorszej klasy akutach, hałas dochodzi z tylnych nadkoli.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

6/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

3/10

Nadwozie i wnętrze

Rozplanowanie przestrzeni w aucie jest idealne jak na miejskie auto. Wiele miejsca z przodu, mniej z tyłu(mimo to jest tam wiele miejsca jak na ten segment) i spory/ogromny(po idioto-odpornym składaniu siedzeń)bagażnik(też jak na ten segment)

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

6/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

średnio/dobrze

Wentylacja i ogrzewanie

6/10

Widoczność

Widoczność jest w tym aucie świetna, to chyba największa zaleta.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

nie miałem jeszcze z niczym na tym polu problemów mimo, że to Reno.

Elektryka

6/10

Elektronika

6/10

Naprawy

Auto mam używkę, wymianę rozrządu zrobiłem profilaktycznie, pasek alternatora piszczał to wymieniony został i nie piszczy. W takiej eksploatacji jak wymiana żarówek a nawet całych lamp(tylna) to jest idioto-odporny, można tego dokonać w dosłownie 5 min.

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

6/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

wytłumienie nadkoli!!!, serio!? żeby panda była cichsza!?

Komfort jazdy

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Nie spodziewałem się po małym autku takiej zrywności.

Napęd

autor opinii
Arkadiusz