Opinia Renault Vel Satis Initiale Paris 3.0 3.0 dci 177KM (olej napędowy) hatchback 2005r., ocena użytkownika (tsy)

Renault Vel Satis Initiale Paris 2005r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 3.0 3.0 dci 177KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 150 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2010-07-16

liczba wyświetleń: 5243

Spalanie

zależy jaką kto ma nogę przy 130kmh na autostradzie 7,3l spokojnie się jedzie. Za częste przyspieszanie dużo się płaci W mieście wiadomo zależy od korków, świateł itd
diesel
gaz
Miasto
10.30
-.--
Trasa
7.90
-.--
Cykl mieszany
8.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Skrzynia biegów i silnik (wesja silnika jaka jest) i czy I czy II faza

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Limuzyna lekko rodzinna, osobom ceniącym bezpieczeństwo, komfort i lubiącym ekstrawagancję

Ocena ogólna

Super komfort, wygoda i bezpieczeństwo plus wyposażenie. Uważać na silnik i skrzynię biegów naprawa to kosmos. Następne auto to będzie VS 3.5l z gazem albo Q5. Trochę mało PS z 3.0 myślę że na tą masę to tak z 210PS by było oki (miałem lancię 204ps i lepsza dynamika) Bardzo polecam ludziom którzy szukają auta w przystępnej cenie a cenią sobie właśnie komfort itd Jedna zasada 99% kobiet płacze przed kupnem ale 95% nie chce po krótkiej jeździe jeździć czymś innym Automat super sprawa na miasto i dalsze trasy Uważać na ASO można nieźle przepłacić

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Auto dla osoby która dużo jeździ i ceni komfort, bezpieczeństwo Bardzo komfortowe auto, super widoczność na drodze, bezpieczne, rodzinna limuzyna. Co ważne składane tylne siedzenia, parktronic z przodu i tyłu ułatwia parkowanie i wyposażenie za te pieniądze ciężko kupić auto podobnej klasy. Minusem i to ogromnym jest wada produkcyjna silników od Isuzu 3.0 w saabach są, renault itd obniżają się cylindry zaworów i koło 160 tys km przeważnie silnik trzeba wymieniać, dziwne że nie ma z tego powodu jakiejś akcji ale do końca okresu gwarancji napewno mało kto zrobił 106tys a potem to martw się człowieku sam. Ceny części najlepiej w sklepach internetowych a naprawy u fachowców ale nie ASO dam przykład wymiana napinacza paska wielofunkcyjnego i końcówek drązków kierowniczych z częsciami ASO -2,2tys, sklep internetowy i warsztat - 800zł

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Przy tej masie i gabarytach w zakrętach czasem tył potrafi zarzucić ale jest ESP i daje rade. Opony też na 18 calach 245 dają radę. Przyspieszenie do 100kmh nie powala ale to jest limuzyna a nie ścigacz na 1/4 mili Dynamika 60-120 już dużo lepiej Skrzynia biegów powinna być min 6 stopniowa a nie 5, jest opcja tiptronic ale chyba nikt tego nie używa

Elastyczność

6/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

6/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Super sprawa opcja kluczyka elektronicznego, nie trzeba otwierać drzwi wystarczy dotykowo przy klamce włożyć rękę i już otwarte oraz bagażnik który sam się dociąga Zawieszenie miękkie, fotele ogromne ciekawie rozwiązana kwestia pasów bezpieczeństwa, fotele podgrzewane, z tyłu masa miejsca na szerokość i do przednich foteli, rolety i przyciemniane szyby też sprawiają iż jedzie się dyskretnie i komfortowo, duzo schowków i udogodnień npp. uchwyty na kubki itd, podłokietniki z przodu i tyłu oraz klimatyzacja na tył i przód. Dobre wyciszenie Fotele elektrycznie regulowane z funkcją pamięci i opcja start/stop przy zapalaniu silnika

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Z tyłu cudeńko, z przodu raczej ogr :)) ale kwestia gustu mogli popracować trochę ale ogólnie zwraca uwagę i chyba o to chodziło projektantom. Przestrzeni masa, jak pisałem fotele z tyłu składane więc można dłuższe rzeczy spakować, miejsce na bagażnik na dach. Ja mam skórzaną tapicerkę z elementami drewna więc materiały 1 klasa. Pod ręką konsola do nawigacji, kierownica multifunkcyjna, zmieniacz CD i w ogóle wypas

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Daje radę osobna na tył i przód Silnik 3.0 szybko się nagrzewa a klima dobrze chłodzi

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Do przodu super do tyłu prawie nic nie widać dlatego jak się nie ma czujników parkowania to nie radzę samemu testować zatoczek itd Z parktronic to już jest wygoda. Auto z lusterkami trochę ponad wymiarowe jeśli chodzi o szerokość i w ciasnych uliczkach trzeba uważać

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

6/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

bardzo dobrze, gadaczka czasem wnerwia ale można się przyzwyczaić

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

w ASO kosmos, sklepy internetowe i warsztaty około 1/3 ceny za te same częsci itd. Jest parę rodzynków Aby wymienić żarówkę (przód) trzeba odkręcić zderzak :))) z silnikiem pisałem 90% sypie się po 160 tkm Zawieszenie na naszych drogach nie ma auta (może Hummer) które to wytrzymuje. Ale to auto najwyższej półki w Renault więc nie ma co liczyć że naprawa i części będą w cenie clio I ;)))

Niezawodność

4/10

Koszty napraw

2/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Wada silnika PX9 i brak reakcji producenta, utrata zaufania do marki

Napęd

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Bajka, wysoko się siedzi, wszystko widać, wypasiona elektronika i inne udogodnienia schowki navi itd

Komfort jazdy

autor opinii
WH