Opinia Renault Vel Satis 3.0 181KM (olej napędowy) hatchback 2006r., ocena użytkownika (25cb)

Renault Vel Satis 2006r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 3.0 181KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 295 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2016-09-17

liczba wyświetleń: 2145

Spalanie

Wysokie średnie spalanie w mieście.
diesel
gaz
Miasto
13.20
-.--
Trasa
7.50
-.--
Cykl mieszany
10.80
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Nie każde auto po lifcie ma zmodyfikowany układ dolotowy oraz inne elementy, dzięki którym silnik nie będzie się przegrzewał.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Obserwować chłodnicę, sprawdzić czy załączają się wentylatory oraz poziom płynu chłodniczego. Regularna wymiana oleju w silniku.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Auto dla osób dużo podróżujących i ceniących sobie wygodę. Dla których nie liczy się najszybszy start spod świateł ale płynność jazdy, choć nie pozbawiona emocji po mocniejszym naciśnięciu pedału gazu.

Ocena ogólna

Jest to auto, którego wcześniej nie brałem pod uwagę przy zakupie !!! Obecnie kupiłbym je ponownie.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Zawieszenie komfortowe, być może czasami zbyt miękkie. Takie ustawienie wymiata jednak wszelkie nierówności. Jedynie układ kierowniczy mógłby być "twardszy".

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Wysoka elastyczność zwłaszcza od prędkości około 60 km w górę. Start od 0 do 100 km powinien być lepszy. W tym egzemplarzu mamy 6-cio biegowy automat, który bardzo ładnie pracuje z tym silnikiem. jest to skrzynia Proactive, które jednocześnie umożliwia płynne i bez szarpania hamowanie silnikiem. Być może producent mógłby wykrzesać więcej koni z tego silnika, ale jest on nie wysilony i powinien wykonać duże przebiegi.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Mam wymienione całe przednie zawieszenie (wcześniej nie było źle, ale teraz jest rewelacja). Podwójne wygłuszenie drzwi oraz podwójne klejone szyby w drzwiach gwarantują ponad przeciętna ciszę we wnętrzu.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Nawet osoba wysoka zajmie bardzo wygodną pozycję za kierownicą, ale również na tylnej kanapie. Wersja po lifcie ma nowoczesny panel sterowania między przednimi fotelami, który jest czytelny i miły w obsłudze.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja jest sprawna, wymieniony czynnik chłodniczy oraz węglowy filtr powietrza, jednak przed duże powierzchnie szyb auto szybko się nagrzewa.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Na szczęście z reguły jeżdżę do przodu. Wtedy mam wrażenie, że mam przed sobą ekran panoramiczny.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Przez prawie rok użytkowania nie pojawiały się błędy lub zwarcia oprócz problemem z otwarciem bagażnika podczas mrozów. Obecnie działa bez zastrzeżeń.

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Stosunkowo niskie ceny części (większość pasuje z modeli Espace lub Laguna). Robocizna na tym samym poziomie kosztów.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

W mieście mogłoby być niższe.

Spalanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Przeniesienie napędu za pomocą 6-cio biegowego automatu zarówno podczas przyspieszania jak i hamowania silnikiem.

Napęd

autor opinii
Mariusz