Opinia Renault Safrane II 3.0 6V, 24V 192KM (benzyna+gaz) hatchback 1999r., ocena użytkownika (3rz)

Renault Safrane II 1999r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 3.0 6V, 24V 192KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 175 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2008-02-10

liczba wyświetleń: 3609

Spalanie

benzyna
gaz
Miasto
17.00
17.00
Trasa
12.00
12.00
Cykl mieszany
14.50
14.50

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Radze jechać na diagnostykę i wszystko pokaże :)

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Profilaktycznie raz na kwartał sprawdzac poziom oleju w automacie bo nie ma żadnego wskaźnika na desce!!!!

Ocena ogólna

Wszystkim którzy, lubią duże auta i z przymrużeniem oka patrzą na spalanie :)

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Małe mankament to: brak ustawienia kierownicy w pozycji pionowej (w poziomej jest). Od niedawna mam niewielki wyciek z nad maglownicy gdzies i czasmi wspomaganie działa mi troszke gorzej. Zalety: Doskonale się prowadzi i trzyma sie nawierzchni, w tej wersji silnikowej mam troszke twardsze zawieszenie - w zakrętach nie wychyla się i jest bardzo stabilny

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Musze niestety napisac o automatycznej skrzyni biegów, z tego co wiem była naprawiana tylko nie wiem czy wynikło to ze złego użytkowania poprzedniego właściciela czy nietrwałość. Teraz jeżdże ponad rok czasu i jest wszystko ok, jedyne co mnie denerwuje to przy zwolnieniu do małej prędkosci przed skrętem np na skrzyzoaniu i w momencie przyspieszania w czasie wyjezdzania z zakretu lubi szarpnąć (bo zalezy czy zrzuci bieg do 1 czy 2) ale podobno w kazdym automacie tak jest. Po za tym jest swietnie, przyspieszenie do 100 w granicach 9sekun przy masie tona szećset to dobry wynik, skrzynia posiada funkcje kick-down (kopniak) czyli dodatkowy wzrost momentu w chwili gwałtownego naciśnięcia pedału gazu do oporu co wywołuje natychmiastową reakcję silnika i duże przyspieszenie (dosłownie wciska w fotel i obojetnie czy jedziemy 40 ,70 czy 100km/h). Jeżeli chodzi o silnik - żadnych wycieków i pięknie pracuje (3,0 V6) a co najdziwniejsze, że przy takiej pojemności jest bardzo cichutki.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Nic dodać nic ująć, fotele komfortowe, sterowane elektrycznie pompowane elektrycznie w 5 miejscach, podgrzewane i dla kierowcy z pamiecią dla 3 osób wraz z lusterkami bocznymi. Przy biegu wstecznym prawe lusterko składa sie do krawężnika.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Miejsca full, denerwować mogą plastikowe boczki na przednich dźwiach które trzeszczą

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

klima dwustrefowa- szybciutko sie nagrzewa w zimie, oprócz tego podgrzewana przednia szyba (lusterka i tylna to norma)

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

ok

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

troszke szarpiąca skrzynia (jak pisałem wyżej)

Układ jezdny

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

o dziwo nic sie nie psuje :) (odpukać)

Niezawodność

autor opinii