Opinia Renault Trafic furgon L2H1 1.9 100KM (olej napędowy) bus 2006r., ocena użytkownika (w48)

Renault Trafic furgon L2H1 2006r. - opinia użytkownika

nadwozie: bus

silnik: 1.9 100KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 186 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2011-02-03

liczba wyświetleń: 6547

Spalanie

Spalanie mogłoby być troszkę niższe, szczególnie zimą, gdzie potrafi dojść w mieście, przy bardzo spokojnej jeździe nawet do 10 litrów. Ale niestety komfort musi kosztować.
diesel
gaz
Miasto
9.00
-.--
Trasa
7.50
-.--
Cykl mieszany
8.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Przede wszystkim na precyzję w działaniu skrzyni biegów, no i turbina.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Samochód wymaga dobrej jakości paliwa i wymiany oleju co 10-12 tys. km. W zamian odwdzięcza się 100% niezawodnością.

Ocena ogólna

To najlepsze auto jakie do tej pory miałem. I w tej chwili nie zamieniłbym go na żadne inne.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Układ jezdny jest rewelacyjny - Trafic świetnie się prowadzi, lepiej niż niejedna limuzyn. Problemy może tylko stwarzać niezbyt dobrze działający hamulec ręczny.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

10/10

Napęd

6-cio biegowa skrzynia w tym modelu to strzał w 10. Jest idealna na długie trasy. Poza tym silnik jest bardzo elastyczny. Na piątym biegu można jechać już od 50km/h. Po przebiegu 186 tys. km silnik jest w idelanym stanie, nie bierze grama oleju, chodzi jak szwajcarski zegarek.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Pod względem komfortu Trafic bije na głowę wszystkich konkurentów. Długie trasy w tym samochodzie to przyjemność - 800 km bez żadnego postoju i czujesz się jak byś przed chwilą wsiadł do tego samochodu. Fotele są bardzo wygodne, dla kierowcy ból pleców w tym samochodzie to nieznana rzecz.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

0/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Mankamentem lusterek są te małe lustereczka do martwego pola. Są one zbyt głęboko osadzone w obudowie i praktycznie nic nie dają - szczególnie gdy kierowca jest wysoką osobą albo ma maksymalnie podniesiony fotel.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

7/10

Elektryka/Elektronika

Jedyna denerwująca rzecz to elektroniczny wskaźnik poziomu paliwa. Nigdy nie pokaże prawdy ile mamy paliwa w zbiorniku. Poza tym elektronika, wbrew obiegowej opinii działa bez zarzutu.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Samochód jest bezawaryjny, niezawodny, nigdy mnie nie zawiódł i zawsze jest gotowy nawet do najdłuższej trasy.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Niezawodność

autor opinii
Tomek