Opinia Rover 416 Clasic 1.6 16V 111KM (benzyna) sedan (limuzyna) 1997r., ocena użytkownika (hk7)

Rover 416 Clasic 1997r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 1.6 16V 111KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 165 000 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 5 lat

data oceny: 2009-07-10

liczba wyświetleń: 3606

Spalanie

Silnik jest wrażliwy na rodzaj używanego paliwa /inaczej Orlen, inaczej Lotos czy Shell, a jeszcze przy Pb98 inaczej/. Standard to Pb95, ale ja mieszałem z 98.
benzyna
gaz
Miasto
9.50
-.--
Trasa
6.50
-.--
Cykl mieszany
8.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Chyba jednak zawieszenie i przebieg. Nie powiem gdzie szukać rdzy bo na razie nie widać.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Utrzymanie na odpowiednim poziomie płynów i oleju.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Dla statecznych, stonowanych, odpowiedzialnych lubiących duży komfort jazdy. Ci co palą opony na światłach będą mile zaskoczeni, ale szybko wykończą auto.

Ocena ogólna

Po prostu są lepsze auta, tak samo jak są i gorsze. Dla mnie ten jest wystarczający bo mnie na niego stać.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Mam wersję z obniżonym nadwoziem, więc prowadzi się super. Na UK nie wydałem złotówki, wymieniłem tarcze z przodu /wcale nie drogie/ i eksploatacyjnie klocki, ale to wszyscy. Parkowanie ... hmmm ... to tak średnio /wspomaganie pomaga, ale w mieście, w małych obszarach manewrowych to różnie/.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

6/10

Napęd

Dobrze się rozpędza, przy wyprzedzaniu potrzebna redukcja /chyba, że rozpędzony na trasie, ale gdzie tu można się rozpędzić/. Ze skrzynią nie miałem jeszcze problemów, biegi wchodzą miękko i równo.

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

6/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Ogólnie jestem zadowolony ale jazda pod pełnym obciążeniem na nierównościach to jak jazda wozem drabiniastym. Wyciszony dobrze ale ocena słabsza bo można było jeszcze co nieco poprawić.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

4/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

4/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

5/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

6/10

Bagażnik

7/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Szybko się nagrzewa jak również klima szybko wychładza. Sama praca nawiewu /wentylatora/ bez klimy i obiegu wewn. słaba na niższych poziomach a na wyższych zaczyna hałasować.

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

W sam raz dla tego modelu. Czujki cofania w tamtym czasie dałyby oc. 10.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Zwarć nie miałem, z elektroniką też nie miałem problemów. Jak na razie wszystko pracuje prawidłowo.

Elektryka

9/10

Elektronika

8/10

Naprawy

Kupiłem w Niemczech w 2004r. Tam był dobrze eksploatowany przez starszego gościa. Eksploatacja w kraju to już inna bajka, ale jak na razie jeżdżę bezawaryjnie. Drobiazgi jakie wystąpiły w czasie użytkowania nie utkwiły mi w pamięci. A wymiana płynów, oleju, filtrów czy klocków hamulcowych to chyba każdego czeka.

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Dostęp do poszczególnych elementów silnika /wymiana paska rozrządu to koszmar/.

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Prowadzi się lekko, łatwo i przyjemnie. Zmiana biegów nie zakłóca spokoju jazdy. Cicha praca silnika przy spokojnej jeździe. Potrafi ładnie przyspieszyć, ale minus za zużycie paliwa przy dużych szybkościach

Komfort jazdy

autor opinii