Opinia Rover seria 200 1.4 75KM (benzyna) hatchback 1998r., ocena użytkownika (rjb)

Rover seria 200 1998r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.4 75KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 130 000 km

liczba drzwi: 3

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2010-02-25

liczba wyświetleń: 2763

Spalanie

Po wymianie sondy lambda spalanie spadło!
benzyna
gaz
Miasto
7.50
-.--
Trasa
6.10
-.--
Cykl mieszany
6.70
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Trudno powiedzieć

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

czy odpala bez dodania gazu bezproblemowo, czy tłumik nie jest przepalony (na plecionce u mnie się poluzował)

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

poziom oleju!!! woda w kole zapasowym (śmierdzi jak nasiąknie materiał)!!!

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Pasjonatom, estetom, mechanikom

Ocena ogólna

PLUSY: Autko zgrabne, dość obszerne i przyjemne w prowadzeniu. MINUSY: Silnik - przynajmniej mój to niewypał: bierze olej i jest słaby. Sprzęgło ma krótki skok. Ogólny hałas pow. 95km/h. Trzeszczą niektóre elementy wewnątrz.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Słaby silnik. Wsteczny dość często nie wchodzi prawidłowo (trzeba poprawiać). Jedynka czasem nie chce dać się wbić. Trzeba umiejętności żeby nie zgasł podczas ruszania (krótki skok sprzęgła + potrzeba dodania większej ilości gazu bo inaczej dusi się). Szarpie najczęściej na 2-biegu. Przy redukcji na niższy bieg nie utrzymuje obrotów tylko spadają czasem poniżej biegu jałowego i zdarzyło się, że zgasł. Jazda powyżej 100km/h to niezły hałas (ogólnie to dużo hałasu a mało konkretnej jazdy). 5 bieg - praktycznie nie czuć, żeby chciał ciągnąć dalej. Bierze olej!!! Po rocznym normalnym użytkowaniu trzeba było dolać 4litry oleju!

Elastyczność

5/10

Skrzynia biegów

5/10

Silnik

4/10

Przyspieszenie 0-100km

5/10

Przyspieszenie 60-120km

4/10

Przyspieszenie 80-120km

3/10

Komfort jazdy

Wyciszenie lepsze jest chyba w seicento. Znośnie jest do 90-95km/h. Powyżej zaczyna się prawdziwa "jazda".

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

6/10

Fotele przednie

6/10

Fotele tylne

6/10

Jazda z kompletem pasażerów

6/10

Wyciszenie

1/10

Nadwozie i wnętrze

Woda zbierająca się w bagażniku w miejscu koła zapasowego! Zauważyłem skroploną wodę po odu stronach wewnątrz karoserii na wysokości tylnych okien(może to wina uszczelek + okna są uchylne).

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

6/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

7/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

5/10

Karoseria

6/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja póki co działa dobrze.

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Widoczność do przodu

7/10

Widocznośc do tyłu

6/10

Widoczność w lusterkach

7/10

Elektryka/Elektronika

Wycieraczki na pierwszej prędkości działania blokują się w górnym położeniu i nie chcą wrócić - trzeba użyć "ręcznego opuszczenia" przełącznikiem lub używać drugiej prędkości wzwyż(te działają normalnie). Czujnik temperatury cieczy chłodzącej do wymiany - problem z odpalaniem! Sonda lambda wymieniona - średnie spalanie spadło z 8,5 do 6,7l/100km. Licznik przestał nabijać kilometry - pewnie był kręcony i jakaś zębatka została uszkodzona bo zegary działają.

Elektryka

6/10

Elektronika

6/10

Naprawy

Awaryjność jak na 11-letnie auto chyba normalna z lekkim wskazaniem na małą. Ceny części niezbyt wygórowane i dostępne.

Niezawodność

4/10

Koszty napraw

4/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

słaby!!! bierze olej i ma problemy z odpalaniem, głośna praca + odczuwalne wibracje silnika

Napęd

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Jazda jest przyjemna + ładnie wygląda + obszerny wewnątrz

Komfort jazdy

autor opinii