Opinia Rover seria 600 620 Si Lux 2.0 DOHC 131KM (benzyna+gaz) sedan (limuzyna) 1997r., ocena użytkownika (24sf)

Rover seria 600 620 Si Lux 1997r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 2.0 DOHC 131KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 203 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 7 lat

data oceny: 2015-01-06

liczba wyświetleń: 1759

Spalanie

Spalanie praktycznie zgodne z tym co podaje fabryka. Sympatyczne jest, że przy dużych prędkościach - na autostradzie nie potrzebuje dużych ilości paliwa. Z kolei jazda z prędkościami 70 - 90 nie przyczynia się do istotnych oszczędności. Optymalna prędkość jazdy ze względu na spalanie to przedział od 90 do 130 km/h.
benzyna
gaz
Miasto
11.00
14.00
Trasa
7.70
10.00
Cykl mieszany
9.50
11.50

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Moim zdaniem auto nie ma słabych punktów.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Nie wymaga żadnej szczególnej troski.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Tak

Ocena ogólna

Bardzo dobre solidne, niezawodne auto, tylko raz popsuł się w trasie/ przewód hydrauliczny sprzęgła - naprawa 100 zł). Duża wygoda podróżowania. Szczególnie dobrze zachowuje się na autostradzie - u naszych zachodnich sąsiadów jechałem nim 210 km/h. Bardzo dobrze pali w zimie, pomimo, że akumulator jest z 2007 roku, nigdy nie zdarzyło się żeby był jakiś problem z uruchomieniem. Bardzo dobre blachy - korozja pojawiła się na tylnym prawym błotniku dopiero w 17 roku życia pojazdu, pomimo garażowania pod blokiem.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Precyzyjny układ kierowniczy, szczególnie dobrze sprawdza się przy dużych prędkościach na autostradzie. Auto bardzo dobrze trzyma się drogi. Trochę zbyt duży promień skrętu co utrudnia parkowanie.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Silnik bardzo elastyczny jak na wolnossący. Dźwięk przy mocnym przyśpieszaniu bardzo przyjemny, czuć rodowód z F1. Przy wysokich obrotach idzie jak burza.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Zastrzeżenia można mieć tylko do wyciszenia, wyraźnie słychać szum kół. 20 lat temu to była ekstraklasa, teraz pierwsza liga. Przy prędkościach powyżej 160 km/h trochę za głośno.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Dużo miejsca z przodu. Z tyłu bardzo wygodna kanapa lecz trochę za mało miejsca na nogi. Bagażnik pojemny, ale w pełnym wykorzystaniu trochę przeszkadzają uchwyty/zawiasy klapy bagażnika.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Ocena byłaby wyższa gdyby nie parująca przednia szyba, na szczęście klimatyzacja dobrze radzi sobie z tym problemem.

Wentylacja i ogrzewanie

6/10

Widoczność

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Jak na 18 letnie auto to można stwierdzić, że auto rewelacyjne. Tylko raz popsuł się czujnik "stop" (naprawa 150 zł)

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Duża dostępność tanich części zamiennych - zamienniki, lecz różnej jakości. Na przykład przeguby po około 80 zł ale jeden musiał być wymieniony ponownie po 2000 km - na szczęście na gwarancji, końcówki drążków kierowniczych po 120 zł sztuka.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Jedyny mankament, to że konstrukcja jest sprzed 20 lat.

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Niezawodność

autor opinii
Artur