Opinia Rover 75 2.0 CDT 116KM (olej napędowy) sedan (limuzyna) 1999r., ocena użytkownika (pmg)

Rover 75 1999r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 2.0 CDT 116KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 135 450 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2010-02-18

liczba wyświetleń: 6571

Spalanie

W mieście z włączoną klimatyzacją około 9 l, przy ostrzejszej jeździe 10l. Na trasie do się zejść do 5,5l. Przy jeździe 120-130km/h spala około 6l. W zimie spalania w mieście może wynieść nawet 11-12 l - zaraz po włączeniu silnika włącza się ogrzewanie webasto przy podwyższonym spalaniu zimnego silnika dodatkowo jeszcze podnosi zapotrzebowanie na paliwo.
diesel
gaz
Miasto
9.50
-.--
Trasa
6.00
-.--
Cykl mieszany
7.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Silnik wentylatora: należy włączyć klimatyzację na kilka-kilkanaście minut i sprawdzić czy wentylator się włącza - ma 3 biegi pracy 1 i 2 są do kilmy 3 najszybszy do chłodzenia silnika. Jeśli 1 i 2 nie działają klimatyzacja wyłączy się. Budowa silnika sprawia , że często wycierają się szczotki 1 i 2 biegu. Serwis jak to serwis proponuje wymianę silnika za bagatela 3400 plus koszty robocizny 300-400 PLN (serwis Kielce) u elektryka koszt wymiany 150 zł. Polecam formu roverki!! dzieki nim zaoszczędziłem prawie 4tysiące!!!!!!

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

biznesmen, rodzina (duży bagażnik)osoba lubiąca wygodę .

Ocena ogólna

Ocena ogólna

7/10

Układ jezdny

Samochodem jeździ się bardzo dobrze i wygodnie. Wspomaganie na postoju działa bardzo dobrze, spokojnie można obracać kierownicę jednym palcem.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

5/10

Napęd

Przy zimnym silniku słychać głośny klekot.po rozgrzaniu uspokaja się. we wnętrzu silnik mało słyszalny. Pierwszy bieg dość krótki. Przyspiesza dynamicznie 1,8-2tyś do 3,5 tyś obrotów. Bardzo elastyczny na trasie -głownie 4 do wyprzedzania i 5 do spokojnej jazdy i w mieście 3-4 bieg wystarczają.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Samochód duży i wygodny. Na tylnych siedzeniach może zabraknąć miejsca na nogi dla wyższych pasażerów jeśli z przodu również siądzie osoba wysoka = 175-185cm. większość przełączników jest ustawionych poprawnie. Problemem może być trafienie we włączniki świateł przeciwmgielnych przednich i tylnych - znajdują się w okolicach lewego kolana i nie są podświetlone. podobnie z regulacją podświetlenia tablicy i wysokości świateł - znajdują się tuz obok.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

7/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

6/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

6/10

Możliwość aranżacji

6/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja/klimatyzacja działają sprawnie. Pozwalają łatwo utrzymać niezaparowane szyby. Jest przełącznik osuszania/ogrzewania szyb - włącza najwyższy bieg wentylatora i cały strumień powietrza kierowany jest na szyby przednią tylną(są wywietrzniki pod tylną szybą=duży plus) oraz na szyby boczne przednie (wywietrzniki w drzwiach=duży plus). Samochód posiada również system ogrzewania vebasto - nie działa na postoju ale zimą po uruchomieniu silnika po 1-2 minutach dmucha ciepłe powietrze downętrza i przyspiesza ogrzanie silnika. Automatyczna klimatyzacja działa sprawnie.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Problem z widocznością do tyłu przy manewrach i parkowaniu. W żadnym położeniu lusterek nie widać kufra co bardzo utrudnia ocenę odległości.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

4/10

Widoczność w lusterkach

7/10

Elektryka/Elektronika

Po 115 tyś km. wytarły się szczotki siln ika wentylatora - 1 dla chłodnicy i klimatyzacji (1 i 2 bieg klima 3 chłodnica)W serwisie zaproponowali wymianę silnika za 3400 PLN!!! u elektryka wymiana szczotek 150 PLN. Po 120 tyś km padł czujnik położenia wałka rozrządu. Ponoć 100 tyś wytrzymują i się psują - ten typ tak ma = koszt 490 PLN dostępny tylko oryginał z BMW. po 130 tyś. padła pompa paliwa - 890 PLN. 135 tyś czujnik ABS koło tylnie 200PLN. Do wszystkich napraw należy doliczyć koszt podłączenia do kopmutera 50-80PLN, odradzam serwis 150PLN.

Elektryka

6/10

Elektronika

6/10

Naprawy

Niezawodność

7/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Koszty napraw są dość spore.

Awaryjność

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Nadwozie

autor opinii