Opinia Rover 75 2.0 CDT 116KM (turbo diesel) sedan (limuzyna) 2003r., ocena użytkownika (24yt)

Rover 75 2003r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 2.0 CDT 116KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 257 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2015-03-07

liczba wyświetleń: 3358

Spalanie

diesel
gaz
Miasto
7.60
-.--
Trasa
5.40
-.--
Cykl mieszany
6.80
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

- pracę wentylatora chłodnicy - odpływy widoczne w podszybiu po otwarciu maski - działanie poszczególnych elementów elektronicznych - kontrolkę SRS - zgodność faktycznego wyposażenia z deklarowanym przez sprzedawcę (R75 nie posiada ESP!) - zachowanie auta do 2000obr./min. (może wskazywać na usterkę przepływomierza) - działanie zamków i szyb wszystkich drzwi - działanie kluczyka w zamku kierowcy (jeśli nie działa może znaczyć, że został "przeszczepiony" z anglika)

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Jak każde auto, również R75 wymaga regularnych wymian eksploatacyjnych. Zadbany nie będzie sprawiał problemów na co dzień. Warto zwrócić uwagę, poza wymianą oleju silnikowego, filtra oleju, paliwa i powietrza, również na okresową wymianę oleju przekładniowego w skrzyni manualnej oraz filtra (lub przynajmniej wkładu) odmy. Warto zwrócić uwagę na płyn chłodniczy. Silniki CDT/CDTi w R75 bardzo trudno przegrzać, stąd ubytki płynu mogą być w pierwszej chwili niezauważone. Przekładnia kierownicza czuła jest na zużycie płynu wspomagania, warto więc zadbać też o jego wymianę w odpowiednim czasie.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Pod względem mechanicznym R75 w niczym nie ustępuje innym konstrukcjom. Nie jest - wbrew legendom - droższy w utrzymaniu czy bardziej awaryjny od innych aut w swojej klasie. Jednak jego walory docenią w pełni tylko ci, którym unikatowa stylistyka pr

Ocena ogólna

Auto, które można kochać lub nienawidzić. :-) Zadbany R75 odwdzięczy się bezawaryjną i przyjemną jazdą, a stylistyka wnętrza i komfort sprawią, że z żalem będziesz wychodzić zza kółka u celu podróży. :-)

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Trzyma się drogi jak przyklejony, dobrze zachowuje się na zakrętach. Zawieszenie zdecydowanie miękkie, co mi osobiście bardzo odpowiada. Na początku trochę przeraża perspektywa parkowania z dość małą widocznością przez tylną szybę, ale można do tego szybko przywyknąć i nabrać wyczucia.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

5/10

Napęd

Silnik bardzo elastyczny, w wersji CDT wydaje się trochę słaby, ale można bez problemu "przeprogramować", ponieważ od silniejszego CDTi różni się przede wszystkim oprogramowaniem sterownika silnika.

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

5/10

Przyspieszenie 60-120km

6/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Na ogół jeżdżę sam, idealnie niweluje nierówności. Z pasażerami różnica jest wyczuwalna, ale wygoda podróżowania na tym mocno nie cierpi. :) Tapicerka - jasna skóra, przednie fotele ogrzewane, bardzo wygodne, bezkonkurencyjne na długie trasy.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Przód bardzo ergonomiczny i wygodny. Z tyłu trochę mało miejsca na nogi, szczególnie gdy kierowca jest wysoki :) Piękna stylistyka kokpitu, we wcześniejszych modelach (a taki posiadam) użyto prawdziwego drewna, nie elementów drewnopodobnych. Karoseria odporna na rdzę, przez 2 lata użytkowania nie zauważyłem nawet najmniejszych oznak korozji.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

6/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Szybko nagrzewa się w zimie. Z dodatkowym pilotem pozwalającym na zdalne uruchomienie ogrzewania postojowego zapewnia, że wsiądziesz już do ciepłego samochodu.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Ograniczona widoczność w tylnej szybie. Niemniej można się do tego przyzwyczaić i szybko opanować sztukę parkowania. :-)

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

6/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Znany jest problem zatykających się odpływów w ścianie grodziowej, co powoduje zalewanie elektroniki wodą. W moim modelu jeszcze tego nie doświadczyłem.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Poza pompką sprzęgła nie dopadła mnie żadna "typowa" dla tego modelu usterka. Po zakupie trzeba było trochę doinwestować do ideału, bo poprzedni właściciel średnio o auto dbał. Trzeba też znaleźć mechanika, który Rovera się nie boi, w końcu w przypadku diesla to silnik i zawieszenie od BMW, więc legendy o "angielskich śrubkach" należy włożyć między bajki. Koszty i dostęp do części zamiennych nie przerażają. Porównując z innymi autami wypada podobnie, co obala kolejny mit.

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii