Opinia Saab 9-3 aero cabrio 2.0 b205r 205KM (benzyna+gaz) cabrio 2001r., ocena użytkownika (nw9)

Saab 9-3 aero cabrio 2001r. - opinia użytkownika

nadwozie: cabrio

silnik: 2.0 b205r 205KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 285 000 km

liczba drzwi: 2

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2010-02-18

liczba wyświetleń: 8960

Spalanie

W zimie dodajemy 4 litry do jazdy w mieście i 2 litry na trasie... Rekord spalania 22 litrów gazu na 100km na trasie - było ciśnięte baaardzo ostro. w mieście rekord to 25 litrów gazu na 100km... sam nie wiem jak to się stało ;-)
benzyna
gaz
Miasto
13.50
14.50
Trasa
10.00
10.50
Cykl mieszany
12.00
13.50

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

na stan turbiny - turbina prawdę Ci powie.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Gdy wpadasz do jakiegoś mechanika po raz pierwszy, do warsztatu w którym nie byłeś wcześniej, powiedz z jakim problemem przyjechałeś i poproś, żeby przy okazji wymienili Ci kable zapłonowe (wysokiego napięcia). Jeśli facet powie "OK - zmienimy" - UCIEKAJ bo nigdy wcześniej nie widział na oczy Saaba i z pewnością zepsuje więcej w Twoim wozie niż naprawi. SAABy nie mają kabli do cholery!!!

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Indywidualistom czerpiącym radość z jazdy nawet po 12stu godzinach za kółkiem... Wnętrze uspokaja a pilotowanie podnieca.

Ocena ogólna

Kto raz wsiadł i pilotował Saaba wie, że tym samochodem się nie jedzie - nim się leci. Oryginalny samochód dla niebanalnych ludzi. Nigdy nie widziałem, żeby z Saaba wysiadł dresik lub inny prostak. Mam wersję kabrio, mogę nią podjechać w garniturze pod filharmonię w polo na pole golfowe, w jeansach pod klub i w sandałach na plażę... wszędzie robi fajne wrażenie i wszędzie pasuje idealnie...

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Zrobiłem tym samochodem 50000 kilometrów, w tym czasie nie wymieniłem niczego z układu jezdnego z wyjątkiem amortyzatorów przednich, które przy przebiegu 285000 km miały prawo mieć już dość. Magiel, wspomaganie szczelne. W układzie hamulcowym wymieniłem klocki i tarcze - zużycie eksploatacyjne...

Prowadzenie auta

7/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

4/10

Napęd

Przy 270000 kilometrów zmieniłem olej z syntetyka na półsyntetyk. Silnik szczelny, turbina sucha. Istnieje pewien problem ze skrzynią przy wrzucaniu wstecznego, jeśli nie wkładam go "przez 5tkę" lubi zgrzytnąć... Awarie? Wymieniłem przepustnicę, bo padło elektroniczne sterowanie. Powolutku zbliża się czas wymiany kasety zapłonowej, reszta igła! 1dynka jest za krótka, za to 3ka jest tak elastyczna, że od 60 do 160 km/h jeździsz tylko na niej... i przyśpieszasz błyskawicznie!

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

5/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Fotele Aero to majstersztyk wygody. Nawet z tyłu wygodnie siedzi dwie dorosłe osoby (bo są 2 miejsca), jedyny problem to, wsiadanie i wysiadanie na tylną kanapę ;-) Zawieszenie zestrojone na tyle miękko by wygodnie jeździć po polskich drogach i na tyle twardo by móc bezproblemowo szybko pokonywać zakręty prawie, ze sportowo. Jak na kabriolet wyciszenie jest idealne. w porównaniu do innych (mam porównanie z BMW i Mercedesem w tym samym roczniku i o mniejszym przebiegu - Saab wypada tu wzorowo)

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

5/10

Nadwozie i wnętrze

Przesiadłem się z Audi A6 do Saab'owskiego wnętrza... początkowo czułem się dziwnie "ściśnięty" ale to subiektywna opinia wynikająca ze zmiany a nie obiektywnych warunków. Miejsca jest wystarczająco nawet dla sporego faceta (mam 187 cm wzrostu i ponad 100kilo wagi), drzwi otwierają się szeroko, fotele ruchome w każdej możliwej płaszczyźnie. Do tyłu wsiada się fatalnie a gorsze jest tylko wysiadanie, za to jazda jest bardzo wygodna... Skórzane wykończenie wnętrza jest trwałe, plastiki nie skrzypią (285000km!!) a obsługa i ergonomia przyrządów jest intuicyjna wręcz wzorowo. Saab słynie z oryginalnych wnętrz i za to jedni go kochają a inni patrzą jak na dziwadło... ja należę do tych pierwszych. W samochodzie odpoczywam - i o to chodzi. Jedyna oznaka korozji pojawiła się na klapce wlewu paliwa... reszta idealnie. miejscowe odpryski lakieru pojawiają się na masce (cholerne kamyczki na drogach). Lakier poza tym lśni i wygląda bardzo efektownie...

Przestrzeń z przodu

6/10

Przestrzeń z tyłu

7/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

4/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

lepiej zrobić tego nie można było.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Mała i mocno pionowa szyba z przodu ogranicza widok wysokim kierowcom - nie widać sygnalizatorów świetlnych na skrzyżowaniach, no i te szerokie słupki... Wyjechanie tyłem z miejsca parkingowego na ruchliwej ulicy jest niemalże niemożliwe. nic nie widać... Szyba tylna (szyba a nie folia czy pleksi) jest wystarczająco duża żeby widok był wystarczający w lusterku wewnętrznym... Zewnętrzne lusterka są świetne, eliminują efekt "martwego pola". Szybko się niestety brudzą w mokre dni... syf spod przednich kół brudzi niemiłosiernie.

Widoczność do przodu

5/10

Widocznośc do tyłu

5/10

Widoczność w lusterkach

7/10

Elektryka/Elektronika

zero problemów... wyłączając elektroniczny sterownik przepustnicy i rychłą wymianę kasety zapłonowej. Reszta "pysznie"!

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

oryginalne części w ASO są obrzydliwie drogie w naszym kraju, ale... www.partsforsaabs.com rozwiązuje ten problem - w 3 dni robocze masz wszystko na miejscu za około 1/3 lub 1/2 ceny i w dodatku wszystko oryginalne... Wszystko zależy od tego, jak i gdzie szukasz. Nie uważam, żeby części do mojego Saaba generalnie były droższe niż do innych marek uznawanych za elitarne... porównywalnie z BMW Mercedesem i Audi... Taniej niż do Porsche ;-)

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Rozbieżność spalania pomiędzy spokojną jazdą a "deptaniem" jest koooosmiczna...

Spalanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Siedząc w środku z zamkniętym dachem zapominasz, że masz nad głową brezent. Świetne nagłośnienie.

Komfort jazdy

autor opinii