Opinia Saab 9-3 9-3 SS Vector 2.2 TiD 125KM (olej napędowy) sedan (limuzyna) 2002r., ocena użytkownika (t9k)

Saab 9-3 9-3 SS Vector 2002r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 2.2 TiD 125KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 210 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2010-07-15

liczba wyświetleń: 6599

Spalanie

- w miescie znosnie, choc przy krotkich przejazdach gdy silnik nie zagrzany wysoko skacze, - trasa ok, po 2300km po autostradach ok 160km/h - 7.4l/100km
diesel
gaz
Miasto
8.00
-.--
Trasa
6.20
-.--
Cykl mieszany
6.80
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

- co nie dziala, u mnie nie dzialajace wycieraczki skonczyly sie wymiana ukladu CIM za ponad 3tys PLN.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

- nie na krociutkie przejazdy (ekonomia), - omijac dziury i drogi z kostki,

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

- kawalerom ze starzem, - mezom ze stazem,

Ocena ogólna

- frajda z jazy i piekno samochodu rekompensuje drogi serwis i czesci.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

- swietnie trzyma sie na zakretach, - stabilny przy duzych predkosciach, - dobrze reaguje na powiewy na autostradzie (jesli zawieszenie i gumy sprawne), - szanuje opony, - nie na polskie drogi (wroclawskie), padaja gumy w tylnym zawieszeniu,

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

10/10

Napęd

- elastyczny, 5tka od 60km daje rade juz, - dobrze przyspiesza na wysokich predkosciach, - lekko odczuwalna turbo dziura, ale da sie to zniwelowac odpiednia zmiana biegow, - mocniejszy silnik mile widziany szczegolnie z 2.2 TiD lub 1.9TDI przy tej masie, - bardzo odczuwalny spadek mocy przy obciazeniu,

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

- zawieszeni ogolnie ok, ladnie trzyma samochod na zakretach, - nisko zawieszony, przy obciazeniu sprawia wrazenie, jakby bardzo "siedzial na kolach", - fotele ekstra kubelkowe, - cichy, stabilny, - jedzie sie wygodnie nawet w 4 osoby, choc mocy wtedy lekko brak,

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

- przestrzeni w "kokpicie" sporo, nawet na tylnych kanapach, - bagaznik duzy, choc nieregularne ksztalty, szczegolnie zwezenia widoczne pod zlozeniu tylnej kanapy ograniczaja zaladownosc, - prog bagaznika delikatny, latwo uszkodzic lakier na tylnym zderzaku, - srodek wykonczony swietnie, choc czasem na dziurach niektore plastiki (pod szyba) trzeszcza, - sztuczna skora na kierownicy moze powodowac alergie (u mnie tak bylo), - kokpit piekny, jak samolot, wyswietlacze przejrzyste, dobrze widoczne pod slonce, sporo schowkow, - nie rdzewieje, ale podatna na zadrapania na myjniach, schodzi farba z emlementow Saab(logo) na przedniej i tylnej pokrywie od szczotek myjni aytomatycznej, - karoseria i jej ksztalt jest piekny!

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

- chlodzi i grzeje, choc zatarl sie silnik dmuchawy/wentylatora wnetrza, koszt 400-500zl za zamiennik, oryginal 2,5x tyle.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

- wszytko ok, - gdy zamontowany asystent parkowania to w ogole bez zarzutu,

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

- mam model produkowany od 2003, data produkcji 2002 i sprawia troche problemow: - czasem bledy na wyswietlaczu CID (prawodpoobnie przez wilgoc, po deszczach) *ze, zepsute zatrowki, *ze niedomknieta tylna kanapa, *zamek tylnych drzwi czasem nie reaguje na pilota, - czasem pojedyncze bledy "check engine" *znikaja po 2-3 zapaleniu, *serwis nie stwierdza usterek, - drogie czesci elektryczne/elektroniczne *wentylator wnetrza ok 500zl, *ulkad CIM (wycieraczki, stacyjka, ESP, ABS, tempmat) ok 3200zl

Elektryka

8/10

Elektronika

8/10

Naprawy

- drogi serwis i czesci, nawet zamienniki,

Niezawodność

7/10

Koszty napraw

3/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

- elektronika i elektryka,

Awaryjność

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

- swietnie trzyma sie drogi

Układ jezdny

autor opinii
Maciej