Opinia Saab 9-3 1,8t 2.0 150KM (benzyna) sedan (limuzyna) 2003r., ocena użytkownika (nvg)

Saab 9-3 1,8t 2003r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 2.0 150KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 167 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2010-02-17

liczba wyświetleń: 4532

Spalanie

niestety, na mieście musi swoje spalić - 2 litrowy motor i stado 150 koni
benzyna
gaz
Miasto
10.00
-.--
Trasa
7.40
-.--
Cykl mieszany
9.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

czy się podoba wygląd i wystrójwnętrza, cała reszta jest godna polecenia

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

na przyjemność z jazdy

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

trwałość, niezawodność i wysoka jakość - mechanika w tym aucie się nie psuje, więc jeśli ktoś nie lubi tracić czasu na wizyty w warsztatach, to jest to samochód w sam raz dla niego

Ocena ogólna

auto robi duże wrażenie całościowo, jedyne co, to może się nie podobać stylistyka wnętrza - rzecz gustu, jeśli ktoś lubi duże konstrukcje, to polecam, dla miłośników małych, miejskich autek - będzie kłopotliwy

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

parktronic z przodu i z tyłu sprawia, że parkowanie tak dużego auta jest dziecinnie proste, bez tego było by trudniej

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

10/10

Napęd

silnik 16v turbo - na niskich obrotach i przy małych prędkościach jest przeciętny, ale powyżej 3000 obr zaczyna się dobra zabawa, na dłuższych trasach idealny

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

co do resorowania - trudno powiedzieć, bo amortyzatory już mają swój naturalny czas na wymianę, po zrobieniu można obiektywnie stwierdzić

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

szwedzka stylistyka i ergonomia - wszystko pod ręką, nie ma sensu nic przestawiać, oszczędnie i konkretnie, nie polecam miłośnikom koreańskich światełek, błyskotek i wodotrysków w samochodzie

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

7/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

1/10

Karoseria

7/10

Wentylacja i ogrzewanie

2 strefowy climatronic - działa idealnie, pomimo swoich 7 lat

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

jak na całkiem sporego sedana, na drodze jest przyzwoicie, ale do manewrów wybawieniem jest parktronic z przodu i z tyłu

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

5/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

szwedzka robota. to się po prostu nie psuje.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

wbrew obiegowej opinii, koszty obsługi nie są wysokie, duża trwałość silników i prosta obsługa sprawiają, że auto nie jest drogie w utrzymaniu sprawności technicznej

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

na miasto potrzebna instalacja gazowa, ale z tym się trzeba liczyć w każdym aucie o takich parametrach

Spalanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

niezawodność, niezawodność i jeszcze raz niezawodność

Niezawodność

autor opinii