Opinia Saab 9-5 Vector 3.0 TiD 177KM (olej napędowy) sedan (limuzyna) 2005r., ocena użytkownika (kc9)

Saab 9-5 Vector 2005r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 3.0 TiD 177KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 125 000 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2009-07-14

liczba wyświetleń: 5714

Spalanie

Nie zmierzyłem jeszcze dokładnie spalania w trasie, ale 7.0 w cyklu mieszanym z niezbyt ciężka nogą .. to chyba niezły wynik, jak na auto o 3,0 litrach pojemności.
diesel
gaz
Miasto
9.50
-.--
Trasa
5.20
-.--
Cykl mieszany
7.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na rok produkcji, oraz to od kogo się auto kupuje...jak z każdym samochodem

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Normalne użytkowanie.. dobre PAliwo, po jakiejś dłuższej jeździe schłodzić turbinę, ( jak przy każdym aucie z doładowanym silnikiem)

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Każdemu .. pod warunkiem, że będzie go na nie stać...

Ocena ogólna

W zakupie auto z tym przebiegiem w porównaniu do rocznika nie wypadło tak drogo. To auto, które po prostu kupuje ten co chce Saab'em jeździć. Na pewno ma swoje plusy i minusy. Plus to komfort, minus to ewentualne ceny części zamiennych. w egzemplarzach do 2005 roku w Silnikach tego typu-opadające tuleje są przyczyną remontu silnika, gdzie trzeba zdjąć głowice splanować założyć trochę grubszą uszczelkę pod głowicę. i można śmigać dalej. Nie jest to jednak zabawa tania.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Aucie w tej wersji wypopsażenia trudno zarzucać jakieś rażące braki w prowadzeniu zważywszy na to że to auto nie jest jeszcze mocno wyeksploatowane, a kupiony z udokumentowanym przebiegiem nie mogę mu jak na razie cokolwiek zarzucić do prowadzenia się samochodu. Neutralny w zakrętach (nie wiem jak ekstremalnie, bo nie miałem takich sytuacji)nie ma luzów, nic nie puka , nic nie stuka. mimo swojej niemałej wagi nie problemów z hamowaniem, co w dużej mierze zależy od rodzaju nawierzchni oraz stanu ogumienia, Promień skrętu powinien być trochę lepszy, ale w sumie to długie auto i nie ma co narzekać. Jak ktoś dobrze parkuje i poprawnie określa odległości między autami...nie będzie miał z tym problemów w takim, ani innym aucie.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Mimo swojej wagi i niezbyt wyżyłowanych osiągów auto nie sprawia wrażenia ociężałego. 350 Nm i 177 koni sprawnie pcha żelazo do przodu...a szóstka cylindrów przyjemnie sobie przy tym pomrukuje. Osiągi nie są powalające w porównaniu do innych aut jak Audi A6, BMW 530 D, czy Mercedes E300 D, ale w zupełności wystarcza jak ktoś chce do wygodnego i dynamicznego podróżowania. Ostatecznie nie jest to auto sportowe. 5 biegowa manualna skrzynia pracuje płynnie i precyzyjnie, nie trzeba szukać biegów jak w niektórych (np. włoskich) autach. może i to moja subiektywna opinia, ale szkoda że Szwedzi nie wstawili tu automatu. byłoby po prostu jeszcze wygodniej. Silnik baaaaardzo elastyczny.. w zasadzie na 4 biegu można przejechać całe obojętnie jakie miasto w Polsce. przyspieszenia na biegach... lepiej nie trzeba...jeżeli silnik załapie 2000 rpm...następuje ,miłe uczucie wciskania w fotel... zero problemów z wyprzedzaniem tak na 4 jak i na 5 biegu. Szkoda że nie ma 6 biegu...silnik spokojnie by sobie poradził przez co spalanie byłoby trochę na pewno mniejsze.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

To Bardzo komfortowe auto. Fotele jedne chyba z najwygodniejszych na świecie...Ktoś kto o wzroście 186 cm kto przejechał Golfem 600 kilometrów wie o czym mówię, a wentylowana skóra do tego nie pozostawia wiele do życzenia. mały minus za wyciszenie.. tu szwedzcy konstruktorzy mogliby sie trochę lepiej postarać, co prawda przy 150 km/h a autostradzie niemieckiej słychać tylko wiatr i opony, ale BMW albo Mercedes robią to chyba lepiej.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Przy moich 185 cm wzrostu nie mam problemu z wysiadaniem i zajęciem wygodnej pozycji za kierownicą jak i z tyłu. Wnętrze trzeba po prostu lubić, jest jego tyle zwolenników jak i przeciwników, ale z mojej strony nie mam nic do zarzucenia. Przyciski są dość duże i obsługa czegokolwiek w aucie nie nastręcza żadnych problemów. Ktoś kto wsiada do tego auta wie co, gdzie jest, a obsługa wszystkich urządzeń jak klimatyzacja, radio, ogrzewanie postojowe jest po prostu intuicyjna, poza stacyjką między siedzeniami, do której jak w Porsche trzeba się przyzwyczaić. Ergonomia na wysokim poziomie-wszystko w zasięgu!Schowki jak na tego typu limuzynę moim zdaniem wystarczające... Klimatyzowany schowek nieraz się przydaje. Wygodne chwytaki na napoje tak z przodu jak i z tyłu. Niedopracowane szczegóły w postaci niedokładnie spasowanych maskownic ramek drzwi z tyłu (Może akurat taki egzemplarz)Złośliwi twierdzą, że w końcu to jakby nie było (SAAB już nie, ale) wtedy należące do koncernu GM. Tak to sobie można tłumaczyć, ale to moje subiektywne odczucie. Siedzenia tylne.. nie ma problemu.. mimo, że to sedan dwoma ruchami da się szybko złożyć tylną kanapę. Brak zapasowego koła może nastręczyć jedynie w razie złapania gumy pewien problem, ale z pomocą oferowanego zestawu naprawczego można bezpiecznie dojechać do najbliższego serwisu z oponami. Karoseria...wszystko zależy od tego gdzie jeździło auto wcześniej, na zewnątrz niczego nie widać... auto jest po prostu jeszcze za młode, żeby pojawiły się oznaki korozji. pod spodem jedynie niewielkie zaczerwienienia od rdzy, ale prawdopodobnie to wynik jazdy w południowej części Niemiec, gdzie auto jeździło. Poza tym to części eksploatacyjne typu wahacz, czy kolumna McPersona. Auta z Włoch, mimo że może niektóre bardziej wyeksploatowane.. nie maja ognisk rdzy w podwoziu. Zegary...to nie finezja, a raczej funkcjonalność. Wszystko na swoim miejscu. Żadne tam niebieskie czy pomarańczowe kolory...po prostu w nocy stonowana nie męcząca oczu zieleń- nie ma sie czego przyczepić.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Celująco, zwłaszcza, że auto w tej wersji wyposażone jest w ogrzewanie postojowe. Fotele z przodu i z tyłu podgrzewane dobre w zimie a na lato wentylowane (niestety tylko z przodu) Poza tym bardzo wydajna klimatyzacja.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Widoczność do przodu.. tak chyba jak w każdym aucie. Tak ten jak i inne auto marki SAAB (oprócz modelu 9000)nie ma zbyt dużej szyby, co byłoby pomocne przy dojeżdżaniu do świateł...niekiedy trzeba się nieźle gimnastykować aby zobaczyć sygnalizacje świetlna na skrzyżowaniu. Moim zdaniem to polskie normy, które nijak się niekiedy mają do realiów. Poza tym w niektórych państwach światła są za skrzyżowaniem. to bardzo ułatwia. (Tu ukłon do naszych projektantów dróg i skrzyżowań-troche pomyślunku Panowie i Panie!!!) Widoczność w lusterkach.. zadowalająca...każde auto jest inne ... moim zdaniem, to kwestia przyzwyczajenia do auta, którym poprzednio się jeździło.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Póki co wszystko działa bez zarzutu.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Za krótko jeżdżę tym autem , żeby oceniać awaryjność tego auta. Z raportu jaki dostałem z Serwisu SAAB'a w Niemczech, że auto było wzorcowo sewisowane. Auto było najprawdopodobniej autem służbowym i niestety nie było to tanie jak dla nas Polaków, ale punkt widzenia zależy od punktu siedzenia:) . Wymieniony katalizator, filtr cząstek stałych, pasek rozrządu...Nic tylko jeździć

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

3/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Niskie jak na auto o takiej pojemności i w porównaniu do poprzednika SAAB 9-3 2,0 LPT.

Spalanie

autor opinii
Zbigniew