Opinia Saab 9-5 vector 3.0 TiD 178KM (olej napędowy) kombi 2002r., ocena użytkownika (nak)

Saab 9-5 vector 2002r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 3.0 TiD 178KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 160 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2010-02-16

liczba wyświetleń: 6403

Spalanie

Samochód nie jest specjalnie oszczędny, ale też nie jest smokiem.Jazda o kropelce nie wchodzi w grę, ale jeżeli się ktoś uprze to jest w stanie zejść jadąc około 95km/h do około 6.7l/100km ale to jazda praktycznie nie dotykając gazu. Jeżei ktoś twierdzi, że te auto jest bardziej oszczędne to znaczy że bardzo krótko jeździł i miał nieprawdopodobnego farta.To już drugi silnik w moim aucie i wiem co mówię.Przy dynamicznej jeździe w trasie spali do 10l, a przy ostrej i dynamicznej jeździe w mieście lub w dużych korkach można wykręcić wynik 12,5 - 13l/100km. Wiecej nigdy nie udało u się spalić, ale średnio nie gniotąc auta w mieście i w trasie można się spodziewać wyniku około 8,5 do 9,5 l/100km
diesel
gaz
Miasto
12.00
-.--
Trasa
8.00
-.--
Cykl mieszany
9.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Nie

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na przebieg-nie ma co kupować auta z przebiegiem po 180000km - to już czyste szaleństwo.Warto też sprawdzić zawieszenie, bo lubi się szybko wytłuc na polskich drogach, a naprawa zaboli finansowo

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Na dziury w jezdni, na obrotomierz (aby długo jeździć lepiej nie przekraczać 3000obrotów/minutę.) na częstą wymianę oleju(przynajmniej raz na 10000km),trzeba pamiętać aby raz do roku albo raz na 30000km umyć chłodnicę wody i wymienić termostat.Ważne nie lubi ani za mało oleju ani za dużo.W zależności ile wypłynie to wchodzi przy wymianie od 6,5l do nawet 7,5l

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Importerom samochodów na części. Za auto za 10000pln a części z działającym silnikiem, można spokojne wyciągnąć 30000pln.

Ocena ogólna

Samochód dla indywidualisty z kasą (głównie na remonty i eksploatację). Super prowadzenie i trzymanie się drogi, twardy na nierównościach, niezniszczalny (prawie przy kolizjach),elektryka i elektronika mało zawodna, zużycie paliwa proprcjonalne do osiągów, super dynamiczny silnik, ale nieprawdopodobnie awaryjny.Poczytajcie różne fora.

Ocena ogólna

5/10

Układ jezdny

Samochód ma dosyć twarde zawieszenie, w miarę precyzyjny układ kierowniczy, prowadzi sią jak po szynach, ale simeringi sanek (6szt) często się zmienia, amortyzatory wytrzymują 50-60tysi.Zawieszenie przód saab tył vectra. Wszystko drogo-eksploatacja da się odczuć finansowo. Dobre prowadzenie i twarde zawieszenie, ale kieszeń na serwisie można drastycznie obciąyć.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

7/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

6/10

Napęd

Silnik strasznie mocny i moment obrotowy wysoki.Skrzynia biegów precyzyjna ale nie zachwyca.Przyśpieszenia jak w samolocie.BMW, czy Audi i Mercedes z podobnymi silnikami z tego rocznika, a nawet młodsze w nowych nadwoziach zostaną w tyle.Jednak odradzam ten silnik(3.0TiD) w tym aucie oraz w Renault 3.0DCI i Opel 3.0CDTI - to te same konstrukcje Isuzu.Mają fabryczną wadę (Zacierają się - głównie przy wysokich prędkościach na autostradach.Mają zbyt mało wydajny układ chłodzenia,żle zamontowany czujnik temperatury,zbyt mała miska olejowa, zbyt blisko chłodnica jest silnika, zawiesza się termostat a później płyn hłodniczy odnajdujemy w silniku). Najczęściej te motory padają pomiędzy 150 a 200 tysięcy kilometrów.Jednak przy bardzo delikatnej jeździe(nie przekraczamy 3000obrotów), przy serwisie co 8-10tys km (8 litrów olejów i filtr oleju 600pln najtaniej)myciu raz w roku chłodnic wody, co 30tys wymieniając termostat auto może posłużyć dłuższą chwilę, ale raczej wcześniej czy później będzie musiał się zatrzeć.Remontu tego silnika podejmuje się bardzo mała grupka osób, jest to porównywalne z ceną kompletnego silnika z używanego samochodu(np z Angli) - 10-15tys pln. Jest to bardzo dynamiczne auto z tym silnikem, ale przy takiej awaryjności radziłbym odpóścić sobie ten zakup, mimo że emocje dostarczone jazdą tym pojazdem są niesamowite, to późniejszy kłopot z naprawą jednostki napędowej nie jest tego wart, a poza tym nieprawdopodobny spadek wartości.Nowe auto kosztowało w 2004r około 200000pln, a teraz możesz je mieć za 20000pln(po 6 latach). Mam takie auto to wiem jaki t kłopot z padniętym motorem(ja wymieniłem na drugi używany i się modle aby nie padł), a za rok będę chciał go spłacić i nie wiem czy na części nie wezmę więcej jak za całe auto!!!!!!!Pozdrawiam

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

5/10

Silnik

3/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Bardzo komfortowe auto.Jak jest po serwisie zawieszenia, silnik pracuje to wszystko jest super. Ale pamiętajcie o serwisie zawieszenia i super niespodzianką silniku!!!!!!!!!!!!

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

6/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Szwecki pomysł na samochód.Jednym siępodoba, innym nie.Ta stylistyka jest typowa dla tej marki i nie zmienia się od 15 lat.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

5/10

Karoseria

5/10

Wentylacja i ogrzewanie

Szybko się nagrzewa w zimie ale z Webastem jest to prawie natychmiast, w lecie klima jest bardzo wydajna i jeżeli są wentylowane fotele to jest jak w niebie.Natomiast przy czarnej niewentylowanej skórze trzeba będzie sobie oparzyć to i owo. Ogólnie bardzo pozytywna ocena i odczucia subiektywne

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Grube słupki przedni, ale w miarę pionowa szyba przedia. Wynik jest średnio zadowalający-specyficzny.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

7/10

Elektryka/Elektronika

Wszystko na poziomie dobrym.Nie ma żadnych migotań zwarć czy innych atrakcji.To nie Francuz, tutaj ktoś trochę dłużej nad tym pomyślał.

Elektryka

7/10

Elektronika

7/10

Naprawy

Nie podałem napraw, bo nie pamiętam, ale wiam natomiast to co wymienię poniżej wraz częściami w nieautoryzowanym serwisie Saaba (w ASO Saaba może być ze 2x drożej) -wymiana oleju z filtrem - 600; - wymiana jednej z 6 szt tulei sanek - 300pln; - wymiana amortyzatora - 500używany 800zamiennik - wymiana lub remont silnika od 10 do 20tys pln; I wystarczy!!!!

Niezawodność

3/10

Koszty napraw

3/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

To co przyczyniło się do pozytywnego wizerunku okazało się gwoździem do trumny. Silnik to superdynamiczne nieszczęście.Dramat do potęgi N.

Napęd

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Napęd w postaci silnika.Nieprawdopodobne przyśpieszenia i dość ograniczone spalanie.

Napęd

autor opinii
Sławomir