Saab 9-5 SE 2000r. - opinia użytkownika
nadwozie: sedan (limuzyna)
silnik: 2.3 4 cyl.rzedowy 16V 170KM (benzyna+gaz)
skrzynia biegów: ręczna/manualna
przebieg: 188 000 km
liczba drzwi: 4
pochodzenie: krajowy
jeździłem/łam tym autem: 3 lata
data oceny: 2010-03-01
liczba wyświetleń: 5376
Spalanie
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Odpowiedź:Tak
Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?
Dokladnie sprawdzic turbine i silnik. Olej, czy nie ma oznak wody w oleju (specyficznej mazi na bagnecie lub oleju w zbiorniczku z woda, co wiaze sie z wymiana uszczelki pod glowica i swiadczy o katowaniu silnika przez poprzedniego wlasciciela). Turbina, czy nie gwizdze glosno badz glucho, i daje odpowiedni `punch` tzw. potocznie czy `daje kopa` odpowiednio wczesnie (od 1800 obr.) Kierownica, czy nie ma drgan, buksowania kol przy hamowaniu i uczucia plywania (wybita amortyzacja). Warto sprawdzic tez czy dziala klimatyzacja, jak napisalem wlasnie tylko ona raz mnie zawiodla. Zycze udanego autka.
Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?
Olej, olej i jeszcze raz DOBRY olej. Ja leje 5W40 rekomendowany przez Porsche i z autkiem nie mialem zadnych problemow przez 80.000km. No i obowiazkowo wymienic odme, szczegolnie jesli rurki juz sie zapadaja lub sklejaja. Sczegoly na forum Saaba, jednego z najlepiej zorganizowanych w Polsce.
Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?
Osobom lubiacym komfort i jednoczesnie dosc dynamiczna jazde.
Ocena ogólna
Ocena ogólna
9/10
Układ jezdny
Prowadzenie auta
8/10
Układ kierowniczy
7/10
Hamulce
8/10
Parkowanie
8/10
Napęd
Elastyczność
9/10
Skrzynia biegów
8/10
Silnik
8/10
Przyspieszenie 0-100km
7/10
Przyspieszenie 60-120km
9/10
Przyspieszenie 80-120km
9/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
8/10
Resorowanie z obciążeniem
7/10
Fotele przednie
9/10
Fotele tylne
10/10
Jazda z kompletem pasażerów
9/10
Wyciszenie
7/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
9/10
Przestrzeń z tyłu
10/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
9/10
Bagażnik
9/10
Jakość materiałów i wykończenia
9/10
Możliwość aranżacji
10/10
Karoseria
8/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
8/10
Widoczność
Widoczność do przodu
10/10
Widocznośc do tyłu
8/10
Widoczność w lusterkach
9/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
9/10
Elektronika
10/10
Naprawy
Niezawodność
9/10
Koszty napraw
8/10
Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?
Hamulce. Niestety standardowe, nie nadaja sie na Polske (czeste ostre wymuszone hamowania) ale i na autobahnie czasem trzeba szybko zwolnic. Tak jak mowilem zmienic przy pierwszej okazji na te z modelu AERO i cieszyc sie jazda.
Układ jezdny
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?
Spodziewalem sie ze nigdu nie uda mi sie zejsc ponizej 10 litrow na trasie a tymczasem rzadko zuzywam na trasie wiecej niz 10. To naprawde niewiele zwazywszy ze autko wazy 1560kg, plus kierowca, na oponach 225/45 R17.
Spalanie