Saab 9-5 2004r. - opinia użytkownika
nadwozie: kombi
silnik: 2.3 2.3t Vector 185KM (benzyna)
skrzynia biegów: ręczna/manualna
przebieg: 133 000 km
liczba drzwi: 5
wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja
pochodzenie: importowany
jeździłem/łam tym autem: 7 lat
data oceny: 2016-11-28
liczba wyświetleń: 1982
Spalanie
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Odpowiedź:Tak
Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?
- Czy ma historię dokładną - Czy właściciel stosował prawidłowy olej (Saab poleca 0W40). Jeżeli widzicie Januszy stosujących 5W40, uważajcie. Jeśli widzicie 10W40, uciekajcie! - Przeszłość powypadkowa: egzemplarze, które rdzewieją zazwyczaj mają przeszłość powypadkową i zostały naprawione na chybił trafił.
Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?
Jeżeli zapala się kontrolka "check engine" to może być albo zapłon (tego nie miałem) albo początki problemów z turbosprężarką.
Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?
Jak najbardziej, pod warunkiem kupna z silnikiem typowo Saabowskim (2.0 lub najszczególniej 2.3). Unikajcie jak ognia 3.0 V6 oraz 3.0 TiD. Za mniejsze pieniądze niż BMW, Merca lub Audi można dostać auto które jest tak samo luksusowe, mniej rdzewiej
Ocena ogólna
Ocena ogólna
10/10
Układ jezdny
Prowadzenie auta
9/10
Układ kierowniczy
10/10
Hamulce
9/10
Parkowanie
8/10
Napęd
Elastyczność
9/10
Skrzynia biegów
10/10
Silnik
10/10
Przyspieszenie 0-100km
9/10
Przyspieszenie 60-120km
9/10
Przyspieszenie 80-120km
9/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
9/10
Resorowanie z obciążeniem
9/10
Fotele przednie
10/10
Fotele tylne
9/10
Jazda z kompletem pasażerów
8/10
Wyciszenie
9/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
9/10
Przestrzeń z tyłu
9/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
7/10
Bagażnik
10/10
Jakość materiałów i wykończenia
10/10
Możliwość aranżacji
10/10
Karoseria
10/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
9/10
Widoczność
Widoczność do przodu
10/10
Widocznośc do tyłu
10/10
Widoczność w lusterkach
10/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
10/10
Elektronika
9/10
Naprawy
Niezawodność
9/10
Koszty napraw
9/10
Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?
Delikatna turbosprężarka jak na Saaba, tylny zamek od klapy (wspólna choroba z poprzednikiem, 9000), gorsze wyciszenie niż w poprzedniku (9000), filtr powietrza wymieniany od spodu (trzeba podnieść auta)
Inne
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?
Wiele rzeczy mnie zaskoczyło pozytywnie. Komfort jazdy - jazda na trasie Paryż-Wilno była mniej męcząca niż moim poprzednim autem (Zafirą OPC). Super oświetlenie, zero oleju spala, pozycja za kierownicą i komfort, jazda na stosunkowo niskich obrotach przy prędkości 230km/h (4900 obr./min., kiedy moje poprzednie auto przy tej samej prędkości już miało 6000obr./min. na karku) co sprawia że nawet przy takiej prędkości silnika nie zarżniesz.
Inne