Opinia Saab 9-5 2.3 2.3t Vector 185KM (benzyna) kombi 2004r., ocena użytkownika (25zn)

Saab 9-5 2004r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.3 2.3t Vector 185KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 133 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 7 lat

data oceny: 2016-11-28

liczba wyświetleń: 1982

Spalanie

Biorąc pod uwagę moją ciężką prawą nogę, te wyniki i tak nie są złe na auto takiej klasy i wielkości.
benzyna
gaz
Miasto
12.00
-.--
Trasa
7.00
-.--
Cykl mieszany
9.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

- Czy ma historię dokładną - Czy właściciel stosował prawidłowy olej (Saab poleca 0W40). Jeżeli widzicie Januszy stosujących 5W40, uważajcie. Jeśli widzicie 10W40, uciekajcie! - Przeszłość powypadkowa: egzemplarze, które rdzewieją zazwyczaj mają przeszłość powypadkową i zostały naprawione na chybił trafił.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Jeżeli zapala się kontrolka "check engine" to może być albo zapłon (tego nie miałem) albo początki problemów z turbosprężarką.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Jak najbardziej, pod warunkiem kupna z silnikiem typowo Saabowskim (2.0 lub najszczególniej 2.3). Unikajcie jak ognia 3.0 V6 oraz 3.0 TiD. Za mniejsze pieniądze niż BMW, Merca lub Audi można dostać auto które jest tak samo luksusowe, mniej rdzewiej

Ocena ogólna

Zalety: - Nie zżera ani kropli oleju. Odzwyczaiłem się wręcz od sprawdzania oleju przy tym aucie! Oczywiście stosuję wyłącznie olej 0W40, wymieniam co 10.000km - Obszerne wnętrze. Dużo miejsca pod nogami i dla pasażerów. - Szybko grzeje zimą i szybko działa klima latem. - Super oświetlenie. Z tym ksenonami człowiek jeździ w nocy jak w ciągu dnia! - Super się trzyma szosy - Znakomity kufer, z "podwójnym dnem". - Zarówno w Polsce jak i na Litwie łatwy dostęp do części oryginalnych używanych bądź dobrej jakości stosunkowo niedrogich. Jeżeli mieszkasz np.we Francji czy w Belgii z tym już gorzej. Wady: - Delikatna i nudna turbosprężarka w wersji LPT (185KM) - Panel od klimy lubi się pikselizować :D Lepiej zregenerować. - Za mało schowków. - Zamki na klapę: czujniki światła lubią się psuć. Wtedy trzeba wymienić cały zamek. - Nie jest tak dobrze wyciszony jak poprzednik (Saab 9000)

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Auto znakomicie się trzyma szosy. Prowadzenie auta oceniłem na "9" zamiast "10" tylko dlatego że ... tych 185KM nie do końca czuć jak się nie patrzy na licznik. Z parkowaniem jest O.K.jak na auto takiej wielkości - dobry promień skrętu.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

8/10

Napęd

To nie jest 9000 2.3 Turbo 200KM który chodzi jak rakieta, i w tym aucie dopiero zorientujesz się iż jedziesz szybko jak rzucisz okiem na prędkościomierz :D Przyspieszenie takie bardzo "linijne", a nie brutalne

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Nie jest aż tak dobrze wyciszony jak 9000 i miejsca z tylu, choć sporo go jest - nie jest aż tyle co w 9000. Ogólnie zawieszenie moje jest stosunkowo twarde w porównaniu do Saaba 9000 bo jest obniżone. Niemniej, pozostaje znacznie miększe niż w Zafirze OPC lub w Hondzie Civic "UFO".

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Jedynym mankamentem to to, iż mogłoby być więcej schowków w kabinie. Ogromnym plusem jest otwierany uchwyt na kubki! :)

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

7/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Zimą dość szybko zaczyna grzać, co sprawia iż brak podgrzewania foteli szybko przestaje być uciążliwe. Niemniej, w trybie "recyklingu", w korku, źle schodzi para z szyb bocznych.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Nie mogę narzekać na widoczność w tym aucie, tym bardziej z przodu z takimi ksenonami!

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Jedynym mankamentem to piksele na panelu klimy. Można go zregenerować, ale mi się trafiła okazja - nówka za dobrą cenę :)

Elektryka

10/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Niestety niskociśnieniowa turbosprężarka jest najmniej trwała. Jeżeli stać Cię na to, to kup wersję 220KM lub Aero.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Delikatna turbosprężarka jak na Saaba, tylny zamek od klapy (wspólna choroba z poprzednikiem, 9000), gorsze wyciszenie niż w poprzedniku (9000), filtr powietrza wymieniany od spodu (trzeba podnieść auta)

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Wiele rzeczy mnie zaskoczyło pozytywnie. Komfort jazdy - jazda na trasie Paryż-Wilno była mniej męcząca niż moim poprzednim autem (Zafirą OPC). Super oświetlenie, zero oleju spala, pozycja za kierownicą i komfort, jazda na stosunkowo niskich obrotach przy prędkości 230km/h (4900 obr./min., kiedy moje poprzednie auto przy tej samej prędkości już miało 6000obr./min. na karku) co sprawia że nawet przy takiej prędkości silnika nie zarżniesz.

Inne

autor opinii
GROBIN