Opinia Saab 900 NG 2.0 131KM (benzyna) liftback 1997r., ocena użytkownika (xq1)

Saab 900 NG 1997r. - opinia użytkownika

nadwozie: liftback

silnik: 2.0 131KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 230 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2011-02-15

liczba wyświetleń: 2784

Spalanie

Niestety po mieście ja krótkich odcinkach pali jak smok, 13 l/100km podałem przy warunkach wiosna/lato/jesień. Zimą czasem wzrasta nawet do 16. Polecam silnik 2.3 150KM, pali mniej. Na szczęście rekompensuje to bezawaryjność silnika i np. łańcuch rozrządu.
benzyna
gaz
Miasto
13.00
-.--
Trasa
7.50
-.--
Cykl mieszany
9.30
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Wibracje (nie kupować jak auto się trzęsie przy 120km/h), na tylne nadkola (potrafi tam pojawić się rdza, ale to raczej w autach po przejściach), na rozrząd (jak słychać spory wydatek), na sprzęgło (jak chodzi twardo, będą z nim problemy), stan półosi (są dość drogie)

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Wymiana oleju max co 15tyś km, ja wymieniam co 12-13. Przy turbo, zaleca się poniżej 10tyś. Termostat (jak się kończy, świruje ogrzewanie - zimno ciepło), filtry i szczelność dolotu, tylko rekomendowane świece (i jest święty spokój, na innych cuda się dzieją).

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Indywidualistom, osobom pasjonującym się szwedzką motoryzacją.

Ocena ogólna

Minusem jest brak TURBO :), mało mechaników, którzy znają te modele, trzeba to auto kochać, to odwzajemnia się z nawiązką.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Wspomaganie wyważone, stawia lekki opór, układ kierowniczy dość precyzyjny, nie przechyla się w zakrętach, dość twardy, nie każdemu to przypadnie do gustu.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Silnik wolnossący nie poraża mocą, ale jest bezawaryjny i elastyczny. Pracuje równo i stosunkowo cicho. Skrzynia precyzyjna dobrze zestrojona, ale niestety sprzęgło na linkę.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Auto do przepisowych prędkości ciche, powyżej 150 odczuwa się szum powietrza. Bez obciążenia auto bardzo twarde, z pełnym obciążeniem prowadzi się super i jest bardziej elastyczny. Dużo miejsca z tyłu oraz osobne nawiewy dają komfort dla pasażerów nawet tych wysokich.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Jakość materiałów genialna, nic się nie rysuje, nic nie pęka, prawie nic nie trzeszczy (14 lat i ok 5 po polskich drogach). Minusem jest, że po złożeniu siedzeń, nie robi się płaska podłoga.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja i klimatronic działa bez zarzutu, niestety, w moim odczuciu silnik mógłby się szybciej nagrzewać.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Tył jest dość wysoki, przy parkowaniu widoczność ograniczona. Nie można za blisko świateł podjeżdżać bo traci się je z oczu (typowa dla SAAB'ów przednia szyba). Lusterka genialne, zakres regulacji, podgrzewanie i rozmiar.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Brak problemów, pod warunkiem, że ktoś nie robi swoich przeróbek. Komputer sporo układów sprawdza i każda ingerencja prowadzi do błędów. Super sprawa z informowaniem o przepalonych żarówkach (dokładna ich lokalizacja), o kończących się płynach i GENIALNY "Black Panel" dla podróżujących nocą.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Części dość drogie, chyba, że się poszuka i pokombinuje. Naprawy bardzo drogie, bo mało kto się chce tego podjąć. Mając zaprzyjaźnionego mechanika nie ma z tym problemu, auto jak każde inne.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Za twarde zawieszenie, szczególnie bez obciążenia, prowadzi się super, ale na naszych polskich drogach idealnie nie jest.

Układ jezdny

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Wg mnie auto jest wykończone na poziomie, materiały są super, ergonomia też, ale trzeba lubić takie wnętrze, które przypomina kabinę pilota.

Wnętrze

autor opinii