Saab 9000 CSE 1996r. - opinia użytkownika
nadwozie: hatchback
silnik: 2.3 2.3 Turbo 200KM (benzyna)
skrzynia biegów: ręczna/manualna
przebieg: 222 000 km
liczba drzwi: 5
wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji
pochodzenie: importowany
jeździłem/łam tym autem: 17 lat
data oceny: 2016-11-28
liczba wyświetleń: 1524
Spalanie
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Odpowiedź:Tak
Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?
Jeżeli zawsze olej był wymieniany jak należy (W rodzinie stosujemy 5W40 i wymieniamy co 10.000km) nie powinno być problemów z silnikiem. Bywają egzemplarze mające 300.000-450.000km! Bardzo zwróćcie uwagę na stan skrzyni biegów. Najbardziej delikatna jest ta od 2.3 Turbo 200KM, z długim 4.biegiem (Aero 225KM ma krótszy 4.bieg). Jeżeli zauważycie, że trudno włączyć 4.bieg to negocjujcie cenę w dół. Kilkakrotnie słyszałem, że dobrze współpracują z gazem, choć najlepiej w tym przypadku mieć wolnossący. Nie wiem czy to prawda, wolę dla pewności kupić bez gazu. Natomiast wiem - przynajmniej we Francji - że niektóre 9000 2.0 miały fabryczne instalacje LPG.
Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?
1) Typową przypadłością to zamek tylnej klapy. Aż 2x musiałem go wymienić! 2) Trzeba też uważać na to, czy światła mijania gasną po wyłączeniu auta i włączaniu alarmu. 3) Przy otwieraniu szyby od strony kierowcy, ta bardzo lubi się skrzywić. Niestety typowa choroba 9000. Należy wtedy ją wyprostować i zamknąć okno. 4) Jeżeli poczujecie w środku zapach płynu chłodniczego oraz zauważycie, że jest mokro pod nogami kierowcy i pasażera, to sprawdźcie czy dobrze działa ogrzewanie i klima. W przeciwnym razie, najprawdopodobniej padł kondensator. Sama część nie jest zbyt droga, ale naprawa zajmuje dość sporo czasu.
Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?
Zdecydowanie polecam to auto osobom poszukujące nietuzinkowego youngtimera lub potencjalnego youngtimera, a zarazem lubiące podróżować w komfortowych warunkach o każdej porze roku. Szybkie działanie klimy/ogrzewania, wysokiej jakości oświetlenie
Ocena ogólna
Ocena ogólna
10/10
Układ jezdny
Prowadzenie auta
10/10
Układ kierowniczy
7/10
Hamulce
9/10
Parkowanie
7/10
Napęd
Elastyczność
10/10
Skrzynia biegów
9/10
Silnik
10/10
Przyspieszenie 0-100km
10/10
Przyspieszenie 60-120km
10/10
Przyspieszenie 80-120km
10/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
9/10
Resorowanie z obciążeniem
9/10
Fotele przednie
10/10
Fotele tylne
10/10
Jazda z kompletem pasażerów
9/10
Wyciszenie
10/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
10/10
Przestrzeń z tyłu
10/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
9/10
Bagażnik
9/10
Jakość materiałów i wykończenia
10/10
Możliwość aranżacji
8/10
Karoseria
10/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
10/10
Widoczność
Widoczność do przodu
10/10
Widocznośc do tyłu
7/10
Widoczność w lusterkach
9/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
10/10
Elektronika
9/10
Naprawy
Niezawodność
9/10
Koszty napraw
8/10
Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?
- Brak ESP, nawet wyłączanego. Nie wiem czy w innych wersjach istniały, ale tutaj by się przydał bo 200KM na przednie koła to nie każdy potrafi opanować jeżdżąc ostro. - Promień skrętu bardzo kiepski. To źle wpływa na parkowanie i zawracanie. - Nietrwały zamek tylnej klapy (2x wymieniany!)
Inne
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?
Wiele rzeczy mnie pozytywnie zaskoczyły (i zaskakują nadal) w tym aucie: - Niskie spalanie na trasie - Bardzo solidne zderzaki (ktoś nie daj Boże Cię uderzy to jego auto ucierpi mocno kiedy Twoje potrafi pozostać niewzruszone) - Super oświetlenie - Brutalne przyspieszenie - Bardzo cicho nawet przy wysokich prędkościach (230km/h) na niemieckich autostradach - Bardzo trwałe zawieszenie, doskonale tłumiące nierówności - Bardzo trwały silnik, które nie spala w ogóle oleju - Praktyczność wnętrza lepsza niż w następcy (9-5) - Wskazówki dot.chwilowego spalania (nie ma tego w następcy 9-5) - Wielu rzeczy można samemu naprawić!
Inne