Opinia Seat Cordoba Signo 1.9 TDI 90KM (turbo diesel) kombi 1999r., ocena użytkownika (kpr)

Seat Cordoba Signo 1999r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 1.9 TDI 90KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 140 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 8 lat

data oceny: 2009-07-22

liczba wyświetleń: 3489

Spalanie

zdecydowanie więcej bywam w mieście, stąd ostatnia pozycja jest raczej szacunkiem, niż rzetelnie ustalonym faktem.
diesel
gaz
Miasto
6.80
-.--
Trasa
5.20
-.--
Cykl mieszany
6.20
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Takie auto kupuje się na podstawie przeglądu w stacji autoryzowanej, która powie co było robione i kiedy, oraz co ta fura przeżyła (naprawy i zakupy oryginalnych części w autoryzowanych stacjach Seat odnotowuje w swoim systemie). Książka serwisowa jest w zasadzie niepotrzebna (chyba, że to import z Niemiec). Na oko, to... Po zakupie - wymiana rozrządu, świec żarowych, oleju, filtrów wszelkich, chyba, że będa papiery na to wszystko.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Silnik pali mniej zimą. Nie wolno katować zimnego silnika oraz wyłączać go zaraz po zatrzymaniu - musi popracować jakieś 20 sek. dla wychłodzenia turbiny. Nie cierpi marnego paliwa i oleju (najlepiej na syntetyku). Pilnować terminów przeglądów.

Ocena ogólna

To wspaniały, mały samochód kombi, dla niezbyt licznej familii, głównie na miasto. Doskonale nadaje się na długie wyprawy, ale po drogach. Nie w terenie i nie po naszych szosach - jest nisko zawieszony. Pali relatywnie mało (super oszczędnie bywało poniżej 4,8 na 100 km w trasie), ale dobrzego paliwa. Nie toleruje bylejakiego oleju napedowego i silnikowego. Ma niezłe odejście (zaleta w mieście). Hiszpanie dali... rezygnując z produkcji malego kombi na bazie cordoby/ibizy.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Z wiekiem pogarsza się prowadzenie auta (zuzycie sprężyn i amortyzatorów) oraz skuteczność hamulców, ale to normalne zjawisko. Precyzja układu kierowniczego jest zadziwiająco dobra.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Jak na swój wiek i trudy pracy w wymagającym terenie (miasto!), to wszystko jest w normie. Silnik "wlecze" ciężkawą budę małego kombi jak szatan - niezmiennie od lat.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Trudno oczekiwać, żeby ten mały samochod, przy sporym zużyciu amortyzatorow i zmęczeniu spręzyn zawieszenia, gładko i bez skargi pomykał po naszych drogach, pod pełnym obciążeniem, bez najmniejszej skargi. Dlatego nie nadaje sie do wożenia grubasów z pokaźnym bagażem, ale na codzienna jazde do pracy zupełnie wystarczy. No i jest wyraźnie głośniejszy niż na poczatku swego żywota, ale nie jest to żadna katastrofa. W normie.

Resorowanie bez obciążenia

6/10

Resorowanie z obciążeniem

5/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

6/10

Wyciszenie

6/10

Nadwozie i wnętrze

Pasażerowie z tyłu mają miejsca mało - to w sumie jest samochod miejski, a nie limuzyna. Ale nie mniej, niż w innych autach klasy B+. Jakość materiałow wykończeniowych - jak których. Ślady zużycia są widoczne na klamkach i podłokietnikach. Obicia foteli - bomba! Bagażnik i jego aranżacja - marzenie (płaska powierzchnia po złożeniu foteli, uchwyty do siatki, itp.). Ale to jest kombi, więc nie dziwota.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

5/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

6/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Klimatyzacja i ogrzewanie - bardzo dobre. Wentylacja tyłu - trochę gorzej.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Widocznośc do przodu pogorszona jest o dość szerokie słupki A. Trzeba się przyzwyczaić. Do tyłu - to małe kombi, więc... jak w tramwaju. Lepiej cofać na lusterka. Lusterka - klasyczny wymysł VW - prawe jest mniejsze, więc trzeba się nauczyć z niego korzystać.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

7/10

Elektryka/Elektronika

Z wiekiem pojawiaja się kłopoty z ukladem elektrycznym - wiązki gdzie niegdzie maję przebicia (i naprawa jest żmudna)i "pada" tylna wycieraczka lub podnośniki szyb. Elektronika - uwaga na drożne kanały odprowadzające wodę z podszybia - zalewa się komputer i może być kosztowny kłopot. Reszta - gra.

Elektryka

5/10

Elektronika

8/10

Naprawy

Auto nie jest szczególnie awaryjne, choć psują się męczące drobnostki (klameczki, wieszaczki, pompka spryskiwacza, itp). Poważniejsze naprawy są kosztowne bardzo, a materiały eksploatacyjnie też nie są tanie (oryginały). Przeglądy - autoryzowane stacje) sa drogie. Przy agresywnej jeździe w mieście niemiłosiernie katuje przednie hamulce (tarcze co 30 tys, i klocki co 15 tys.).

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

3/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Ja wszystko o nim wiedziałem.

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Ja wszystko o nim wiedziałem. Doskonały motor.

Nic

autor opinii