Opinia Seat Cordoba Signo (MR2000) 1.9 TDI 90KM (turbo diesel) kombi 1999r., ocena użytkownika (4gx)

Seat Cordoba Signo (MR2000) 1999r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 1.9 TDI 90KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 115 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 7 lat

data oceny: 2008-02-11

liczba wyświetleń: 3252

Spalanie

diesel
gaz
Miasto
6.60
-.--
Trasa
5.30
-.--
Cykl mieszany
6.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Rdza, zużycie wnętrza, stan szkieł reflektorów i przedniej szyby, stan turbiny i przepływomierza, stan linki sprzęgła, stan amortyzatorów i... osłony pod silnikiem. Powyższe świadczą dowodnie o stopniu zużycia pojazdu i "poszanowaniu" go przez poprzednich użytkowników.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Bardzo dobry olej (syntetyk dobrej marki) i bardzo dobre paliwo (wymiana przepływomierza lub turbiny Garreta jest niesłychanie kosztowna!). Dbać o terminowość przeglądów (unikać kiepskich warsztatów i części nieznanego pochodzenia). Uwaga - to jest samochód na szosy, a nie na "polskie drogi". Stanowczo schładzać turbinę na wolnych obrotach (i latem i zimą tak ze 20 sekund) i ogólnie nie "katować" zimnego silnika.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Każdemu, kto lubi niewielkie auta, z biglem. Młodym i starym, z tym, że niezbyt młodym - auto jest zrywne i szybkie (do 200 km/h potrafi pójść), a to nie idzie w parze z niestabilnością emocjonalną ludzi młodych i "niedorosłych".

Ocena ogólna

To wspaniałe, oszczędne auto klasy B. Wystarczająco dobre na miasto dla rodziny (młodej, z góra dwójką dzieci) i poza miasto. Lub już bez dzieci, kochającej wycieczki za miasto, także w górach, byle po dobrych drogach. O ile kręgosłup znosi jazdę autem o zawieszeniu sztywnym jak w furmance.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Parkowanie. Trzeba się przyzwyczaić do parkowania autem kombi (efekt "tramwaju"). Poza tym - niemiecka precyzja.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Cóż - hiszpański temperament. W turbodieslu, z dość ciężkim (kombi) nadwoziem - nie ma się co czepiać.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Dieselek, zatem "burczymucha". Ciasno z tyłu, bo to jest mały samochód i wożenie w nim 5 osób, to jest przesada. Zawieszenie jest klasyczne dla VW (czyli sztywne jak furmanka), ale pod obciążeniem robi się dość miękko i nawet auto lubi przechylić się na zakręcie.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

6/10

Jazda z kompletem pasażerów

6/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Karoseria - nie jestem obiektywny, bo lubię małe kombi, a linia tego auta jest ... ładna i klasyczna. Brak tu śladów szaleństwa projektanta. Sama funkcjonalność i skromna elegancja) poza tylnymi drzwiami, gdzie Hiszpanie ciut przegięli.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

6/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wydajność nawiewów jest trochę słaba zimą (skomplikowany system z filtrem przeciwpyłkowym) i dziwna, jeśli idzie o kolejność ustawianych kierunków nawiewu (szyba, dół, razem, góra, zamiast: szyba, góra, razem, dół) i brak połączenia nawiewu na szybę i np. górę jednoczesnie.

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Dość szerokie i mocno pochylone słupki z przodu tworzą spore martwe pole - stanowczo trzeba się tego nauczyć. Do tyłu - jak w tramwaju :), a lusterka - prawe lusterko jest mniejsze niż lewe - klasyka VW z tamtego okresu. Trzeba pokochać.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Trochę słabe, ale tylko trochę. Poza tym - drobne usterki zupełnych głupot, które tylko denerwują, ale nie przeszkadzają jeździć.

Wentylacja i ogrzewanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Napęd - doskonały, wydajny i elastyczny silnik. Spalanie - kieszeń to wytrzyma. Niezawodność - byle szanować, a będzie służyć całe lata.

Napęd

autor opinii