Opinia Seat Cordoba 1.4 16V 75KM (benzyna) sedan (limuzyna) 2003r., ocena użytkownika (gb1)

Seat Cordoba 2003r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 1.4 16V 75KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 86 750 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: ABS

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 6 lat

data oceny: 2009-05-15

liczba wyświetleń: 7284

Spalanie

Na długiej trasie przy jednostajnej spokojnej jeździe (90-100 km/h) spala poniżej 6l/100km. Na mieście też przy "normalnej" jeździe (bez zrywów czy ścigania golfów) można zmieścić się poniżej 8l. Ogólnie auto bardzo ekonomiczne.
benzyna
gaz
Miasto
7.50
-.--
Trasa
5.50
-.--
Cykl mieszany
7.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

czy był regularnie serwisowany

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

nie ma nic takiego na co warto byłoby zwracać uwagę

Ocena ogólna

ZALETY: ekonomiczność, w miarę dobra dynamika jazdy, tanie koszty utrzymania, duży bagażnik, ciekaty wygląd i stylistyka. WADY: za mało miejsca z tyłu

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Jeśli chodzi o trzymanie się nawierzchni, to Seat Cordoba jest świetny - nieważne na jakiej nawierzchni. Układ kierowniczy i wspomaganie działają bardzo dobrze. Broblemem przez pierwszy okres jazdy może być nieco twardawe zawieszenie ale kwestia przyzwyczajenia. Po wewnym czasie nawet się nie zauważa jak wiedzie się na "leżącego policjanta":). Poza tym mimo iż twarde zawieszenie, to muszę powiedzieć, że wytrzymałe a to jest jednak ważniejsze.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Silnik 1.4 nie jest może powalający ale 16V robi swoje. Moc jest wystarczająca. Po mieście jest dość dynamiczny. W trasie 200 km nie ma szans zrobić - ale to przecież nie Maseratti (najważniejsze że ekonomiczny silnik) - maksymalnie 175 da rade.

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

6/10

Przyspieszenie 80-120km

5/10

Komfort jazdy

Tak jak napisałem wcześniej. Seat Cordoba z tego rocznika ma twarde zawieszenie, co da się odczuć np. na wrocławskich "kocich łbach" cz nierównościach, które sa nieodzownym elementem krajowych tras. Zawieszenie to jest jednak bardzo wytrzymałe i można bujać się na trasie Lublin-Wrocław średnio razy na 3 miesiące przez okres 5 lat i nie powinno być awarii:). Z przodu jest dużo miejsca, ale jak ktoś ma 1.85 wzrostu i więcej to musi odsunąć nieco fotele do tyłu, a wówczas pasażer ma nieco ciaśniej. Jazda z kompletem pasażerów ma dłuższych trasach może być męcząca dla tych z tyłu. Wyciszenie jest dobre.

Resorowanie bez obciążenia

6/10

Resorowanie z obciążeniem

4/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

4/10

Jazda z kompletem pasażerów

4/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Tak jak pisałem z przodu miejsca jest pod dostatkiem, ale jak kierowca to kawał byka i musi nieco odsunąć fotele to pasażerowie z tyłu mają już ciasno. Bagażnik jest bardzo pojemny. Jeśli chodzi o materiał wykończeń to raczej plus. łatwo można wszystko wyczyścić i jest jak nowe. Części najbardziej narażone na działanie czyli rączka skrzyni biegów, kierunkowskaz itp. po jakimś czasie mogą ulec przetarciu i zmianie barwy. Dużym plusem jest natomiast karoseria. Moje auto nie było garażowane i stało lato-ziam na parkingu i ŻADNYCH oznak rdzy.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

4/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

5/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Miałem model bez "klimy" więc musiał mi wystarczeć tradycyjny nawiew. Każdy wie jak się jeździ autem bez klimy w 30 stopniowym upale na długich trasach. Plusem jest to że dość szybko rozmraża szyby w czasie zimy.

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Widoczność jest bardzo dobra. Trochę problemów może sprawiać na początki widoczność z tyłu ale to kwestia przyzwyczajenia i wprawy. Po jakimś czasie jazdy nie ma już problemów.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Już pisałem, ze mój Seat nie był garażowany. Stał w zimie, w lecie, w słońcu i w deszcu na parkingi i nie dość, że żadnych oznak rdzy, to również NIGDY nie było żadnego zwarcia w układzie elektrycznym czy elektronicznym - przez bitych 6 lat od momentu zakupu. Po 4 latach wyczerpała się bateria w kluczykach i 2 razy zmieniałem żarówkę w lampie z przodu :)

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Auto ogólnie bezawaryjna. A biorąc pod uwagę rodzime drogi, to "Panie i Panowie, klękajcie narody"

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

6/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii
Jakub Cholewa