Opinia Seat Ibiza Signo 1.4 16V 75KM (benzyna) hatchback 2004r., ocena użytkownika (9pv)

Seat Ibiza Signo 2004r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.4 16V 75KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 52 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2008-05-27

liczba wyświetleń: 6733

Spalanie

Typowa dla podanej pojemności i typu silnika, ale VW generalnie produkują oszczędne silniki.
benzyna
gaz
Miasto
8.60
-.--
Trasa
5.10
-.--
Cykl mieszany
6.10
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Czy się Tobie podoba. -Reszta bez zarzutów.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Bardzo dobry do jazdy po mieście.\\r\\nPolecam jako pierwsze auto dla młodych, a także jako drugie autko do załatwiania spraw i na krótsze wyjazdy.

Ocena ogólna

Bardzo dobry i ładny samochód klasy B - w tym segmencie dla mnie najlepszy. Ładna sylwetka - z tyłu rewelacyjna, z przodu trochę zadziorna. Z przodu jednak nigdy nie podobały mi się reflektory (choć miałem dwa lustra odrębnie na długie i na mijania) - nie odpowiadła mi stylistyka reflektorów i inne pewnie byłyby ładniejsze. Zawieszenie sztywne na drobnych nierównościach. Żadnych usterek, które można byłoby nazwać usterkami. Oryginalnych opon jeszcze nie wymieniałem (jazda na letnich i zimowych), klocków hamulcowych również nie trzeba było.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Rewelacja. Na letnich oryginalnych oponach 14 trzyma się jak na szynach. Na ostrym zakręcie tylko w skrajnych przypadkach lekko schodzi przód, ale tylko w skrajnych, bo trzyma do końca, po czym puszcza (nie ślizga się jednostajnie: trzyma mocno i puszcza). Przy małych rozmiarach auta i jego lekkości nie bałbym się zatańczyć tym samochodem. 407 już jest za duża na taką moją odwagę. Układ kierowniczy elektro-hydrauliczny bardzo precyzyjny, dokładny - ktoś napisał "do granic możliwości". Bardzo dobry. Hamulce jednak lepsze były w Skodzie Fabi.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Bardzo dobry i wystarczająco dynamiczny, gdy podróżuje tylko kierowca (mała masa). Wyprzedzanie wtedy wystarczające, ale nowsza jednostka 85 KM byłaby pewnie lepsza. Gdy jedzie komplet pasażerów, to daje się to jednak mocno odczuć i trudno mówić już o dynamice.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Resorowanie: na dziurach i drobnych nierównościach trochę za twardy, a na falistej drodze i wysepkach za sprężysty. Jak określił producent: połączenie sztywnych amortyzatorów z miękkimi sprężynami. Faktycznie - na nierównościach za mocno łupie, a na większych falistych drogach zbyt sprężyście huśta. Ale nie ma rażących przechyłów bocznych - trzyma się drogi. Do 115 km/h znośnie, a nawet cicho i przyjemnie. Samochód nie szumi (!!!) - jest powiedziałbym nawet cichszy pod względem szumów niż 407. Ale powyżej tej prędkości (ok. 3000 obr/s) silnik zaczyna być bardzo głośny - z tego powodu (dla komfortu) nawet na autostradzie starałem się jeździć wolniej (dla Felicji nie miało to znaczenia). Turkot silnika powolny i przyjemny.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

6/10

Fotele przednie

6/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

6/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Ilość miejsca tyle ile można oczekiwać od samochodu klasy B. Moim zdaniem lepiej niż Skoda Fabia.

Przestrzeń z przodu

7/10

Przestrzeń z tyłu

7/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

7/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

5/10

Karoseria

7/10

Wentylacja i ogrzewanie

Bardzo wydajne dmuchawy (tym samym głośniejsze na najwyższych obrotach). Jednak zimą mógłby się szybciej nagrzewać.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Widoczność zadowalająca.

Widoczność do przodu

7/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Bez zastrzeżeń.

Elektryka

8/10

Elektronika

8/10

Naprawy

Nigdy nie zawiódł. Raz na początku zaświrowało zamykanie szyb, ale musiałem chyba coś pokombinować, bo po wyciągnięciu kluczyka i ponownym załączeniu elektryki wszystko było w porządku i tak po dziś dzień. Już po 30 tys. coś tam skrzypiało w przednim zawieszeniu. Więc jeszcze w ostatniej chwili na gwarancji wymieniono drobiazg i było w porządku ale do czasu - brud i kurz robi swoje. Nie przejmuję się jednak bo Felicja miała to samo. Jeżeli chodzi o amortyzatory, to wydaje mi się, że po 50 tys. km bardziej huśta na wysepkach niż kiedyś. Musiałbym sprawdzić na testach warsztatowych (Shell czasami robi takie w ramach działań promocyjnych za darmo).

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

7/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Trochę może za twardy na drobnych nierównościach, a za sprężysty na pagórkach i wysepkach.

Komfort jazdy

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Bardzo dobrze trzyma się drogi.\\r\\nNiezawodny.

Układ jezdny

autor opinii