Opinia Seat Ibiza 1.9 90KM (olej napędowy) hatchback 1994r., ocena użytkownika (yg7)

Seat Ibiza 1994r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.9 90KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 160 000 km

liczba drzwi: 3

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2010-07-19

liczba wyświetleń: 3800

Spalanie

diesel
gaz
Miasto
6.00
-.--
Trasa
4.00
-.--
Cykl mieszany
5.10
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Przede wszystkim na pochodzenie i na wypadkowość. Ja swojego kupiłem od starszego faceta, ale powiedział odrazu co byo robione i gdzie był uderzony. Diagnosta wszystko potwierdził, więc doszło do zakupu. I mimo tego, że był puknięty to i tak sprawował się rewelacyjnie

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Na zamki do schowków, bo często się psują, a są drogie, a poza salonem ciężko znaleźć nowy.

Ocena ogólna

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Samochód mimo niemieckiego pochodzenia (w końcu to nic innego jak POlo w innej karoseri) świetnie sprawdza się na naszych droga. Bardzo dobrze trzyma się nawierzchni, na zakrętach nie robi jaichś niespodzianek nie wychyla się itp. Wspomaganie działa dobrze, choć przy maksymalnym dokręceniu kół dochodzą czasami dziwne dźwięki ze spomagania, ale to ponoć takie rozwiązanie konstrukcyjne. Hamulce rewelka, choć po pewnym czasie z tlnych hamulców dobiega pisk przy wciskaniu pedału, też ponoć wada konstrukcyjna, ale ogólnie duży. plus

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Generalnie w wersji diesel, nie ma co marzyć o czymś lepszym przy tej pojemności. Auto małe, lekkie, a mocy pod dostatkiem. Spalanie, rewelka. Z Kielce nad morze i z powrotem bez tankowania i jeszcze zostaje. Czyli w skrócie ok. 4/100 przy takiej nnie za ostrej i nie za spokojnej jeździe.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Z kompletem pasażerów niestety ciasno. No ale cóż, mały samochód mały bagażnik. Chociaż i tak uważam, że w porównaniu do Astry II i tak badrzij komfortowy i pakowniejszy.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

5/10

Wyciszenie

6/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeni z przodu przy wzroście 178 pod dostatkiem a i z tylu za kierowcą nie jest tak źle. Mankament, wsiadanie i wysiadanie na tył. Chociaż jeżeli z przodu siądzie niski kierowca, to można wsiąść bez konieczności składania przedniego fotela . Bagażnik, no cóż bez rewelacji, ale też nie najgorzej. $ dorosłe osoby, każda ze swoim bagażem, na tydzień nad morze mogą smiało jechać i w środku będzie luz. Wykończenie środka, no cóż, wersja uboga, więc sam plastik, ale za to nic nie skrzypi nie trzeszczy, no i sie nie brudzi:) Aranżacja, sprawa prosta. nie da się nic zmienić, no chyba że mówimy o złożeniu foteli tylnych (niedzielonych) i ewentualnie własnej inwencji twórczej w przyzdabianiu wnętrza:) Karoseria za to super. Mimo tego, że autko było puknięte, ale naprawione oryginalnymi częściami, to rdza się imała, dopóki nim śmigałem.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

7/10

Jakość materiałów i wykończenia

6/10

Możliwość aranżacji

1/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja i ogrzewanie rewelka. Co prawda bez klimy, ale w zimie szybciutko było w środku gorąco. Parowanie szyb to nie problem, bo moment dmuchawa daje rade. Poza tym, kiedyś padł sterownik siły nadmuchu. Salon wycenil sobie na 270 zeta. Po rozebrania, przeanalizowaniu budowy, sklep z elektroniką wycenij na 2 zł (dwa rezystory) i trochę pracy lutownicą. Działał lepiej jak nowy:)

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Duże okna i dość spore lusterka gwarantują rewelacyjną widoczność.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

9 za sterownik siły nadmuchu. Reszta nieźle. Przemyślane rozwiązania i łatwość obsługi w razie problemów można dużo zroić samemu, chociaż u mnie przez trzy lata tylko strownik od nadmuchu padł.

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Generalnie samochód bezawaryjny, ale trzeba pilnować przeglądów. Ceny części w salonie dośćdrogie, ale zamienniki dobrej jakości dużo tańsze, a jeżeli ktoś jeszcze lubi i wie jak to i tamto wymienić samemu, to naprawdę można śmiało rzec, że praktycznie płacimy tylko za paliwo.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Ceny oryginalnych części. Im mniejsza pierdółka tym droższa.

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Niezawodność

autor opinii