Opinia Seat Leon Sport 1.9 TDI 110KM (olej napędowy) hatchback 2003r., ocena użytkownika (5cj)

Seat Leon Sport 2003r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.9 TDI 110KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 135 000 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2008-02-12

liczba wyświetleń: 6067

Spalanie

diesel
gaz
Miasto
6.70
-.--
Trasa
5.90
-.--
Cykl mieszany
6.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

NA wyposażenie. Bezwzględnie 4 airbagi climatronic i kontrola trakcji plus silnik conajmniej 110 km TDI

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Pamiętać że mamy diesla który nie lubi zbyt wysokich obrotów gdy jest zimny. Wsiadać i jechać. Jak coś będzie nie tak, auto samo nas o tym poinformuje.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Osobom starszym (nigdy diesla nie zajadą)\\r\\nMłodym (Dynamika i sportowy wygląd)\\r\\nWszystkim którzy cenią sobie podróżowanie wzamian za niskie koszty eksploatacji.

Ocena ogólna

Auto kupione w niemieckim serwisie seata miało przebieg 105 tyś km. W tej chili po przejechaniu 30 tys km nadal spisuje się niezawodnie. W ciągu 2 lat nie wystąpiła żadna choćby najmniejsza usterka.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Idealnie trzyma się drogi, zawieszenie twarde jednak komfortowe. Znakomicie radzi sobie z ciasnych zakrętach, jedynie krótkie poprzeczne przeszkody dają znać o dość krótkim tylnym zwisie i odczuwa się podskakiwanie przy większych prędkościach. Dość wysoko poprowadzona krawędź tylnej szyby i grube tylne słupki utrudniają parkowanie tyłem. Kontrola trakcji nie pozwala na żadne niekontrolowane poślizgi i działa znakomicie, zimą jest wręcz niezastąpiona, nie pozwalając przednim kołom napędowym buksować przy starcie i prowadzi auto w zadanym kierunku. Nawet kierowca który nie zadbał o zmianę opon na zimowe, spokojnie poradzi sobie ze śliską nawierzchnią.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Tutaj maksymalna ilość punktów. Auto dobrze wyciszone, super elastyczne i bardzo dynamiczne.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Zawieszenie twarde, lecz nie tak bardzo jak sportowe. Zapewnia komfort podróżowania i ładnie tłumi drgania np: jadąc po bruku. Pewnie trzyma się zadanego toru jazdy nawet prze znacznym obciążeniu. Fotele przednie kubełkowe w modelu Sport mają dobre trzymanie boczne, tylne równie wygodne i wykonane z dobrych jakościowo materiałów.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeni z przodu jest pod dostatkiem, na tylnej kanapie wysokie osoby mogą mieć problem z nogami ponieważ miejsca nie jest zbyt wiele. Bagażnik nie jest zbyt duży ale wystarczający aby zapakować wózek dziecięcy czy kilka walizek. Ważne jest wykończenie wnętrza dobrymi materiałami i brak widocznych gołych blach. Siedzenia składa się szybko i prosto. Deska rozdzielcza uporządkowana i ergonomiczna. Nadwozie wykonane z dobrej jakościowo blachy w iście niemieckiej precyzji z Hiszpańską nutą finezji :)

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Rewelacyjny Climatronic jest po prostu niezastąpiony

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Wysoko poprowadzona tylna krawędź szyby przeszkadza trochę w parkowaniu, jednak dobrze skonstruowane asferyczne lusterka pomagają w dobrej ocenie odległości.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Samochód wyposażony w kontrolę trakcji bardzo trudno wyprowadzić z równowagi. Resorowanie, tłumienie drgań i wyciszenie lepsze niż w porównywalnym modelu np. Octavii, niemówiąc już o użytych materiałach wykończeniowych.

Układ jezdny

autor opinii