Opinia Seat Toledo Stella Emocion 1.9 TDI 110KM (olej napędowy) sedan (limuzyna) 2004r., ocena użytkownika (669)

Seat Toledo Stella Emocion 2004r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 1.9 TDI 110KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 70 000 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 4 lata

data oceny: 2008-02-12

liczba wyświetleń: 6523

Spalanie

diesel
gaz
Miasto
6.00
-.--
Trasa
4.80
-.--
Cykl mieszany
5.40
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

-przy silnikach TDI trzeba uważać na turbiny i przepływomierz -po wytarciu kierownicy/pedałów da się określić mniej więcej realnośc przebiegu

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Należy odpowiednio traktować silniki z Turbo (TDI i 1.8T), jak sa zimne to trzeba delikatnie jechać i po długiej/szybkiej jeździe dać się turbinie wychłodzić (przd wyłączeniem silnika niech pochodzi na wolnych obrotach).

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Dla rodziny max 2+2.

Ocena ogólna

Auto eceniam bardzo dobrze, jest to solidne auto zrobione wg starej szkoły, proste zawieszenie, sprawdzony silnik, części pochodzące z wielu modeli koncernu Volkswagena, są tanie i ogólnie dostępne. Auto nie jest awaryjne, czasami jakieś drobiazgi się trafią. Kupiłem to auto w salonie i zrobiłem nim już 70 tyś i jestem bardzo zadowolony. POLECAM:)

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Układ jezdny należy uznać za udany, sztywno zestrojony, sprężysty, daje doskonałe wyczucie auta, w dodatku układ kierowniczy jest bardzo precyzyjny. Seat w kwestii zawieszenia poszedł w stronę sportu, dlatego cierpi na tym komfort jazdy, układ kierowniczy również bardziej pasuje do auta sportowego- świetna precyzja i wyczucie, ale jest dosyć słabo wspomagany. Hamulce są dobre, da się dobrze dozować siłę hamowania i dają odpowiednie poczucie bezpieczeństwa. ABS działa bardzo dyskretnie i spokojnie nawet na bardzo śliskiej nawierzchni interweniuje w ostateczności i bardzo sprawnie.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

6/10

Napęd

Silnik 1.9TDI 110KM jest jedną z lepszych konstrukcji tamtego okresu, jeszcze nie na pompowtryskiwaczach, co czyni go tańszym w eksploatacji i nie czułym tak na jakość paliwa. Najsilniejszą stroną jest trwałość tej jednostki przy odpowiednim serwisowaniu i użytkowaniu oczywiście. Przyspieszenia jak i elastyczność są na bardzo dobrym poziomie jak na jednostkę 110KM/235NM i masę ~1300kg. Skrzynia jest precyzyjna i ma dosyć krótki skok lewarka, mi brakuje tylko 6\'tego przełożenia. Silnik świetnie się "podkręca" (modyfikacje oprogramowania). Dźwięk silnika na zimno jak to w większości ropniaków budzi pewne zastrzeżenia, ale jak się nagrzeje to się uspakaja i jest ok. Przy dynamicznej jeździe potrafi nawet całkiem bojowo warczeć jak nie dziesel.

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

7/10

Komfort jazdy

Z racji sportowych aspiracji Seata komfort jazdy jest niższy niż w porównywalnej Octavii, auto jest dosyć sztywne i daje znać o nierównościach dosyć dobitnie, ale bez przesady nie jest to "deska". Zawieszenie pracuje dosyć cicho, nie dobija na nierównościach. Zestrojenie zawieszenia skłąnia do szybkiej jazdy po zakrętach i daje sporo frajdy. Przednie fotele są wygodne, dosyć twarde i oferują dobre trzymanie boczne. Tylna kanapa nie grzeszy komfortem jak dla mnie jest za miękka i średnio wygodna. Zawieszenie jest na tyle dobre, że nawet z dużym obciążeniem jest przewidywalne. Wyciszenie auta trzeba dobrze ocenić, głośniej robi się dopiero po przekroczeniu 120 i wtedy szukamy 6-tego biegu, którego w tej wersji nie ma.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

6/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Miejsca z przodu jest sporo nawet dla wysokiej osoby, mam 192cm i swobodnie się czuję na przednich fotelach. Z tyłu jest trochę gorzej myślę, że tylko 2 osoby mogą tam podróżować wygodnie w dłuższej trasie, musimy pamiętać, że płyta podłogowa pochodzi z Golfa IV. Bagażnik jest bardzo duży, 500l aczkolwiek mało praktyczny- wada klasycznych sedanów, szkoda, że nie ma Toledo Liftback (stanowiłby za dużą konkurencję dla Octavii a komu potrzebna jest wewnętrzna konkurencja;) We wnętrzu wszystko jest na swoim miejscu jak to we wszystkich „volkswagenach”, wzorowa ergonomia. Materiały są dosyć surowe, dobrze spasowane, choć sprawiają różne wrażenie, po latach jednak okazują się trwałe, tapicerka siedzeń nawet po kilku ładnych latach wygląda bardzo dobrze. Linia Toledo bardzo mi się podoba, jest dynamicznie narysowana, auto unosi się ku tyłowi, choć ta cecha utrudnia troszkę wyczucie tyłu przy parkowaniu tyłem.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

7/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

6/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

6/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja jest bardzo dobra, klimatyzacja również spisuje się wyśmienicie. Silniki Diesla mają to do siebie, że troszkę dłużej się nagrzewają niż benzyniaki, co skutkuje troszkę dłuższym nagrzewaniem się wnętrza.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Widoczność do przodu jest bardzo dobra, na boki widok ograniczają nam trochę szerokie słupki, ale idzie do tego przywyknąć. Do tyłu jest gorzej auto ma unoszący się tył więc to trochę utrudnia manewry na wstecznym. Lusterka są dobre, widoczność jest bardzo dobra.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

6/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii
Radek