Opinia Seat Toledo Magnus 1.9 TDI 110KM (olej napędowy) hatchback 1998r., ocena użytkownika (c16)

Seat Toledo Magnus 1998r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.9 TDI 110KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 187 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2008-08-13

liczba wyświetleń: 5009

Spalanie

Spalanie jak dla mnie rewelacja. Kiedyś udało mi się zejść do 3.7 l/100km! Z reguły jednak przy jeździe 90-110 km/h spalanie wynosi 4.0-4.2 l/100. Pod tym względem silnik jest naprawdę super.
diesel
gaz
Miasto
6.00
-.--
Trasa
4.10
-.--
Cykl mieszany
4.80
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Auto jak każde inne. Są pewne elementy, których nie da się sprawdzić na giełdzie czy w domu u sprzedającego (np. obejrzeć dokładnie samochód od spodu). Jest oczywiście rozwiązanie - wjazd na ścieżkę diagnostyczną, ale to dodatkowy koszt.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Jeśli chcesz, aby turbina długo pracowała bezawaryjnie nie wyłączaj silnika od razu po długiej i forsownej jeździe. Odczekaj chwilę (1 minutę) i zostaw silnik niech sobie "pochodzi", a wtedy olej trochę schłodzi i nasmaruje turbinkę. Druga sprawa: dopóki silnik się trochę nie rozgrzeje nie wciskaj gazu "do deski" - delikatnie traktuj pedał gazu przyz zimnym silniku a twoje turbo będzie działało bezawaryjnie przez długi czas.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Każdemu, kto szuka niedrogiego (w porównaniu np. do aut spod znaku VW), dynamicznego i mało palącego, wygodnego autka z ogromnym kufrem.

Ocena ogólna

Za całokształt wystawiłbym bardzo pozytywna ocenę. Oczywiście po 10-letnim samochodzie nie można sie spodziewać, że będzie się sprawował tak jak nowe auto i trzeba się liczyć z tym, że coś może się popsuć. Ale póki co nie jest źle.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Autko - w moim subiektywnym odczuciu - trzyma się jezdni całkiem nieźle. Mam założone opony 195/50 R 15 i jest ok. Zawieszenie nie jest przesadnie twarde, chociaż kilkadziesiąt tysięcy przejechało i być może to jest przyczyną tego, że przez rok użytkowania na naszych polskich dziurach zdarzyło mu się 2 razy dobić przód. Aczkolwiek sprawność amortyzatorów w moim autku to 80% przód i 60% tył. Komfort jazdy na dobrym poziomie. Układ kierowniczy jak dla mnie na postoju wspomagany z odpowiednią siłą. Podczas jazdy przydałoby się mniej wspomagania, żeby lepiej "czuć" dokąd auto jedzie. Parkowanie do bani przez bardzo szeroki tylny słupek i wysoko umieszczoną klapę bagażnika ze spoilerem. Zapowiada się także, że w aucie będę musiał niedługo wymienić tuleje tylnej belki bo na przeglądzie mechanik stwierdził, że w około połowie są już zużyte. Coś się zaczyna także dziać z kolumną kierowniczą, bo dostała lekkiego luzu i perzy kręceniu kierownicą wydaję dziwne odgłosy (tak jakby przytłumione skrzypienie). No ale pojeździmy - zobaczymy.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

6/10

Napęd

Autko przyśpiesza bardzo dobrze. Jeszcze w żadnej sytuacji nie zabrakło mi mocy. Silnik pozwala na bezstresowe wyprzedzanie. Trzeba uważać na mokrej nawierzchni, nie wspominając o koleinach, gdzie zalega woda, bo czasem kółka lubią zerwać przyczepność. Elastyczność silnika jak dla mnie bardzo dobra. Trochę gorzej z kulturą pracy. No ale w końcu silniki TDI grupy VW są znane z mało kulturalnej pracy. Silnik raczej zgrany ze skrzynią biegów. Od jakiegoś czasu zaczęła mi haczyć, zwłaszcza przy wrzucaniu wstecznego biegu. Po wymianie oleju w skrzyni na syntetyczny MOBIL 75W90 jej praca stała się lżejsza i już nic nie haczy - pracuje tak jak powinna. Co ciekawe weszło do niej tylko 1,5 litra oleju.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Komfort jazdy ogólnie na dobrym poziomie. Trochę głośno w środku, ale czego spodziewać się po dieslu o pojemności 1.9, którego konstrukcja pochodzi z początku lat 90-tych XX wieku. Osobiście lubię ciszę we wnętrzu, jednak wysoki poziom głośności rekompensuje małe spalanie i zapas mocy. Fotele jak dla mnie bardzo wygodne. Szkoda, że zagłówki mają tylko regulację góra dół.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

5/10

Nadwozie i wnętrze

Ilość miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu wystarczająca. Ergonomia - jak na mój gust - może być: wszystkie przełączniki dostępne z miejsca kierowcy, zegary czytelne. Autko posiada ogromny bagażnik: każdy kto do niego zajrzy kiwa tylko głową ze zdziwienia, że tyle sie do niego mieści. Jego pojemność to dużo ponad 500 litrów co na tamte czasy (lata 1992-1998) jest bardzo dobrym wynikiem. Niewielki minus za zabezpieczenie antykorozyjne: być może mój samochodzik był klepany metodą podwórkową przez domorosłych lakierników (wiele na to wskazuje) i stąd pojawiają się ogniska korozji na rantach nadkoli.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

5/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wydajność ogrzewania ok. Klimatyzacja u mnie działa ok - mam suche plecki podczas długiego weekendowego wyjazdu w słoneczny dzień,. Chociaż wnętrze samochodu nagrzewa się momentalnie od słońca.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Widoczność do przodu i na boki jest ok. Jeśli chodzi o widoczność do tyłu - cieniutko...

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

5/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Z elektryką jest czasami kłopot: u mnie np. bardzo często nie działają przyciski otwierania szyb. Trzeba kilkanaście razy popróbować, nacisnąć przycisk w odpowiednim miejscu i pod odpowiednim kątem. To jest akurat dla mnie bardzo irytujące. Poza tym zbyt dużo elektroniki w samochodzie nie ma co jest oczywiście z jednej strony na korzyść (mniej skomplikowane naprawy).

Elektryka

5/10

Elektronika

8/10

Naprawy

Troszkę zaczyna lecieć olej na uszczelce miski olejowej. Lewa półoś też wygląda na trochę zmęczoną bo na łączeniu ze skrzynią biegów jest "spocona". Jeśli chodzi o koszty napraw to można kupić zarówno części tańsze jak i drogie oryginały. Także jeśli chodzi o tę kwestię jest jak z każdym innym używanym samochodem.

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

7/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

W moim przypadku rdzewiejące nadwozie.

Nadwozie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Dodałbym, że oprócz napędu także nieiwelkie spalanie.

Napęd

autor opinii