Opinia Seat Toledo 1.9 Sdi 75KM (olej napędowy) sedan (limuzyna) 1993r., ocena użytkownika (241a)

Seat Toledo 1993r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 1.9 Sdi 75KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 402 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 17 lat

data oceny: 2013-06-20

liczba wyświetleń: 3316

Spalanie

Silnik solidny z niskim zapotrzebowaniem na paliwo. W mieście jednak ok. 6 l/100km ale za to na trasie -przy spokojnej jeździe mój najlepszy wynik to 4,2 l. Przy wyprzedzaniu max 110 km/h a cała trasa (ok 2 tys km) z prędkościa 90km/h. Tankowałem już gdzie tylko się dało/z wyłączeniem oleju po smażeniu frytek rzecz jasna)-silnik odpalał i jechał. Ukraińskie paliwo lałem bez obaw, a silnik nawet odrobinę żywszy był pod nogą. Zaleta tej jednostki jest długowieczność i bezawaryjność. Starzeje się z moi Seatem, i jest już jak członek rodziny, dbamy o siebie nawzajem i możemy na sobie polegać.
diesel
gaz
Miasto
6.00
-.--
Trasa
4.50
-.--
Cykl mieszany
5.30
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

W tej chwili i czasie to polecam początkującym kierowcom- auto tanie w zakupie ale nadal można trafić niezajeżdżone egzemplarze.

Ocena ogólna

Autko w/g mnie idealne dla 3 osobowej rodziny, wygodne i wszechstronne. Silnik 1,9 Sdi - to demon długowieczności. Doskonała konstrukcja. Za dbałośc oraz wymianę tego co potrzeba i kiedy potrzeba -Seat Toledo I generacji, odpłaca na 100% niezawodnością.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Autko jeździło po krajowych drogach lecz będąc już "w sile wieku" zaliczało regularnie trasy ukraińskie-to dopiero poligon doświadczalny :)zatem liczne wymiany końcówek drążków czy sinenbloki to normalka, ale nic sie nie wygięło, złamało itp. Doskonały promień skrętu, dlatego wszędzie wlezie, mimo swoich wymiarów.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Coż wymagać od wolnossącego dieselka, to nie rajdowe autko, ale...zadziwiająco żywotna jednostka napędowa- i mimo tych 400 tys. km pracuje "na dotyk" z ochotą i animuszem potrafi lekko wcinąc w fotel.Oleju zużywa 0,25 l/ 10 tys km. 17 lat-a tylko raz uszczelka pod głowicą/strzeliła/ oraz dziurka w nagrzewnicy. Ta ostatnia usterka, stała się w korku, w centrum miasta-nie miałem jak zjechać na pobocze, temp.silnika doszła już do zenitu-albowiem płyn chłodzący cieniutkim strumykiem wcześniej wyleciał w dywaniki po stronie pasażera. Silnik po wychłodzeniu, naprawie nagrzewnicy-odpalił bez zająknięcia -nie wykazując żadnych ubocznych skutków tego przegrzania.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Autko przestronne, mam na myśli także bagażnik /rekordowo zabrałem trzy kpl. rodzinnych bagaży na zimowisko/Nie sprawia problemów przy długich trasach, w miarę wygodnie i komfortowo. Komplet pasażerów i bagażu-jak chyba w każdym aucie , jest odrobine uciążliwy ale da się wytrzymac. Powyżej 130 km/h staję się głośny, ale ja osobiście lubię ten pomruk dieselka.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Bagaznik w tym modelu zawsze wprawiał w zachwyt moich znajomych, tylna klapa otwiera sie wysoko ujawniając prawdziwa "smoczą jamę"w której można zmieścić naprawdę wszystko. po złożeniu tylnego siedzenia/kanapy/przewoziłem wersalkę, lodówke i nawet złożony rajsbret kreślarski.Obsługa wszystkich elementów wnętrza bezproblemowa, intuicyjna -a wszystkie potrzebne rączki, gałki ...na miejscu.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

7/10

Wentylacja i ogrzewanie

Nawiewy teoretycznie bez zarzutu ale....niezbyt precyzyjnie wysuczaja przednia szybę/zbyt wolno ten proces sie odbywa, to samo można powiedzieć o ogrzewaniu. Zimą nie wystarcza 3 km przejechane żeby zdecydowanie odczuć ciepło w aucie/sprawdzony termostat i wszelkie elementy nagrzewania/.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Bez specjalnych uwag. Siedzi się wysoko zatem i widocznośc bardzo dobra. Ja osobiście korzystam z dużego lusterka sferycznego założonego na oryginalne lusterko tylne-tak mam od lat.Lusterka boczne swobodnie daja sie regulować w szerokim zakresie zatem manewrowanie/cofanie/ nie nastrecza trudniości.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Ten model nie posiada elektroniki/w tym obecnym znaczeniu/ silnik 1,9 Sdi, zasilany jest tylko jednym kabelkiem/zawor pompy wtryskowej/ zatem nie ma się co popsuć, a jeśli już kabelek sie np. przetrze-wymiana to 5 min. i po starchu.Kiedyś w trasie nagle zgasł silnik-bez żadnej widocznej przyczyny-pokrótkiej diagnostyce w szcerym polu-okazało się że na tym jedynym kabelku nie ma 12V. Do naprawy posłużył kawałek awykłego przewodu, znaleziony w rowie-który połączyłem bezpośrednio (+) akumulatora i zacisk zaworu pompy.Dalsze 270 km przejechałem już bez niespodzianek.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Autko naprawde nigdy mnie totalnie nie zawiodło!!!! przeglądy co 10 tys.wymiana wszystkich filtrów olei itp. Blacha już się sypie, ale mechanicznie nadal żwawe autko (przeglądy spokojnie zaliczam),

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Zbyt szybko pojawia się korozja.

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Niezawodność

autor opinii
waldemar