Opinia Seat Toledo Superwagen 1.9 TDI PD 140KM (olej napędowy) liftback 2007r., ocena użytkownika (mpx)

Seat Toledo Superwagen 2007r. - opinia użytkownika

nadwozie: liftback

silnik: 1.9 TDI PD 140KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 60 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2009-12-20

liczba wyświetleń: 4226

Spalanie

Na tak duże auto z masą ponad 1,5 tony i pełną elektryką jest super. Nie jeżdżę wolno, a spalanie trzyma się poniżej 7 l/100 km.
diesel
gaz
Miasto
7.00
-.--
Trasa
5.50
-.--
Cykl mieszany
6.20
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Stan auta, wyposażenie, ilość przejechanych kilometrów.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Należy lać dobre paliwo, regularne wykonywać przeglądy, nie dusić na zimnym silniku i wlewać dobry olej dedykowany do pompowtryskiwaczy (505.01).

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Młodym rodzicom, osobom lubiącym dobre, wygodne, szybkie i bezpieczne auta.

Ocena ogólna

Toledo III to bardzo ciekawe, rodzinne auto. Jest wygodne, dobrze się prowadzi, jest bezpieczne (ABS, ESP, 6 poduszek, kurtyny), mało pali i nie wymaga dodatkowych nakładów. Tym autem bez problemu zabierzesz rodzinę na wakacje, a żona zapakuje wszyskie potrzebne i niepotrzebne rzeczy ze sobą :-). Przy 140 KM i 320 NM daje ogromną frajdę z jazdy. Do tego wyróżnia się z tłumu innych nudnych aut. Szczerze polecam.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Auto trzyma się drogi bardzo dobrze, zawieszenie super, układ kierowniczy precyzyjny. Pomimo wysokiego nadwozia nie wychyla się, nie buja, itp. Zawieszenie zestrojone perfekcyjnie. Do parkowania służą lusterka i czujniki cofania - z nimi problem małej szyby tylnej przestaje mieć znaczenie.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

8/10

Napęd

1,9 TDI w standardzie ma 105 KM i 280 NM. Ja mam po chip tunningu - 140 KM i 320 NM. Z tymi parametrami to prawdziwy "diabeł". Jest szybki, mało pali, dobrze użytkowany odwdzięcza się bezawaryjnością. Dla mnie to najlepszy diesel na świecie - trochę głośny na zimno, ale reszta super. To już kolejne TDI w moim życiu i zapewne nie ostatnie :-)

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Auto wygodne zarówno z przodu jak i z tyłu. Zawieszenie twarde, ale nie do przesady. Na pokładzie może jechać piątka pasażerów i na pewno narzekać nie będzie. Toledo III jest wysoki, więc z wyciszeniem najlepiej nie jest - tzn. powyżej 160 km/h szumi dość mocno. Do 120 km/h jest ok.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Toledo III to oryginalny i według mnie bardzo ładny samochód. Do tego jest to auto bardzo wygodne - idealne dla rodziny 2+2, 2+3. Miejsca i z przodu i z tyłu jest dużo, fotele wygodne, ilość schowków pozytywnie zadziwizająca (przód, tył, pod siedzeniami, w oparciach foteli). Bagażnik w standardzie ma 500 l, a po przesunięciu tylnej kanapy (jest regulowana) może mieć max. 600 l. Ergonomia - no cóż, niemiecka precyzja jest nie do pobicia, tzn. wszystko jest na swoim miejscu i tam gdzie się tego spodziewasz. Materiały mogłyby być trochę lepsze, ale nie ma na co narzekać.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Climatronik dwustrefowy działa perfekcyjnie zarówno latem jak i zimą.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Szerokie słupki i małe okno z tyłu trochę przeszkadzają. Ale które auto dzisiaj ma je wąskie? Lusterka są ok.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Elektronika działa bez zarzutu, a mało jej w aucie nie ma. Widać niemiecką jakość podzespołów i dobre wykonanie.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Miałem kilka drobnych usterek wieku dziecięcego - parujące lefrektory, uszkodzona półka bagażnika, ale serwis działał szybko i bezkosztowo (gwarancja). Koszty przeglądów na średnim poziomie. Natomiast każdy dodatek do auta wymagający pracy serwisu bardzo drogi (np. założenie haka, cb radia, pokrówców wymagających demontażu siedzeń).

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

7/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Całość: 1. Zawieszenie; 2. Pojemność; ilość schowków i miejsca w środku; 3. Elastyczność i przyspieszenie;

Inne

autor opinii