Opinia Seat Altea stylance 1.9 1.9 105KM (olej napędowy) mini-van 2004r., ocena użytkownika (nw4)

Seat Altea stylance 2004r. - opinia użytkownika

nadwozie: mini-van

silnik: 1.9 1.9 105KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 140 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2010-02-18

liczba wyświetleń: 5971

Spalanie

bardzo oszczędny diesel. Wersja 2,0 spala niewiele więcej, ale z oszczędnością nie ma nic wspólnego - patrz wymiana oleju w skrzyni dsg, około 1000zł. Czyż nie jepszy poczciwy diesel. Jeśli ktoś chce osiągów to tak, ale do codziennej jazdy nie polecam.
diesel
gaz
Miasto
8.00
-.--
Trasa
4.80
-.--
Cykl mieszany
7.10
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

czy to nie anglik, Czy ma lusterka nie od anglika, lewe europejskie ma mniejszy kąt obudowy. Nie wystarczy wymienić szkieł. Sprawdzić turbinę, stan ogólny tj. opony, wycieraczki, kierownica. Jeśli bardzo zużyte, trzeba będzie przeznaczyć na start około 3000-4000 zł aby móc cieszyć się następne 100 000km.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Aby nie przegazowywać na zimnym silniku, to zwiększy żywotność turbiny, Lejemy tylko sprawdzone paliwo. Nie oszczędzamy na niewiadomego pochodzenia. Podobno pompowtryskiwacz to cena 700 zł za szt.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Małym młodym rodzinom, small bussines, do miasta, jak i na wieś ale nie na wieś, gdzie droga do domu to droga boczna, zdecydowanie za twarde i kruche zawieszenie, jak na takie warunki.

Ocena ogólna

Choć zmieniłbym parę szczegółów samochód ten sprawia wiele radości z jazdy i użytkowania. Piękna linia nadwozia w wersji nie xl (kwestia gustu) przyciąga uwagę do dziś pomimo wieku samochodu. Bdb dla małej rodziny z dwójką dzieci. Łatwo przewieźć rowerek, karnisz, psa. Brak relingów dachowych. Zamontowanie bagażnika na narty pozbawia auta kształtów. Podobnie rowery. Wygodne wnętrze. Dziecko w foteliku nie pobrudzi podsufitki ani fotela pasażera. Wiele prakt. funcji. Np. samogasnące światła po odejściu od auta, zabezpieczenia przed przypadkowym otwarcie drzwi od wewn. trzeba 2 razy otworzyć klamką od wewnątrz. Sprytnie schowane przed złodziejami wycieraczki przednie w słupkach bocznych, choć model ten nie jest lubiany przez złodziei. W rankingu DEKRY wypadło na I miejscu pod względem bezawaryjności wśród aut 4 letnich. Wymieniłbym to auto na .................. takie samo z młodszego rocznika.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Świetne trzymanie w zakrętach, dobre zachowanie w teście łosia, miałem sytuację - ciężarówka wyjechała z drogi podporządkowanej, altea wyszła bez szwanku po sprytnym manewrze (dla porównania scenic pewnie leżałby na boku); zbyt wcześnie włącza się abs na śniegu - blokuje przednie prawe koło całkowicie co jeszcze wydłuża drogę hamowania; uwaga na przechodniów z lewej strony- czasem trzeba się wychylać do lewej szyby, gdyż gruby słupek zmniajsza widoczność, przydałyby sie czujniki parkowania. Są dostępne za dopłatą, lub w limitowanych seriach.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

6/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Bardzo ekonomiczny i elastyczny silnik. Czasem brak mocy w porównaniu z benzyniakami, ale dobrze radzi sobie w cyklu miejskim, na światłach jak i przy dynamicznym wyprzedzaniu.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Brak możliwości położenia oparcia pasażera w celu przewiezienia długiego ładunku. Ale i tak udało się przewieźć 3 metrowy karnisz z zamkniętą klapą tylną. Przy podwyższonym fotelu przednim trzeba mocno schylać się na światłach by zobaczyć sygnalizator - jest to wynik spadającej linii dachu z przodu. Fotele świetnie trzymają a tapicerka bardzo praktyczna, trwała, szczególnie gdy ktoś ma dzieci. Tylna kanapa przesuwana dopiero po 2005 roku. Dobre wyciszenie wnętrza - pamiętajmy, że 1,9tdi jest trochę hałaśliwy, szczególnie po uruchomieniu.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

7/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Samochód dla każdego. Duża regulacja i ergonomia bez zarzutu. Wyjątek - przy wzroście 180 jeśli odsuniemy fotel do wygodnej dla nóg pozycji, kierownica wydaje się być zbyt daleko pomimo dużej jej regulacji. Wygodna obsługa przyciskami na konsoli i kierownicy. Niepraktyczny schowek na 2 kubki i "coś jeszcze" pod radiem. Po bokach jest płytki, nie zabezpieczony i przedmioty w nim się znajdujące spadają na boki, niebezpiecznie bo pod pedały.Słaba jakość szarych plastików na konsoli. Mogłyby być równe choć passatowi. Wąski bagażnik, patrząc pod wyściółkę można było zorganizować więcej miejsca. Za plastikami i wyściółką możnaby schować jeszcze wiele litrów bagażu. Świetne rozwiązanie z segregatorem w bagażniku. Można np przewozić parasolki nie brudząc bagażu ani pasażerów. Świetny gdy ktoś wozi ze sobą różne gadżety a chce mieć jeszcze podręczną przestrzeń bagażową.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wygodny klimatronic, ale latem czasem w upał dogrzewa prawą stronę gdy jedziesz ze słońcem po lewej. Czujnik wyczuwa chłód i dogrzewa prawą stronę wnętrza. Trzeba bawić się wtedy w manualne zmniejszanie temperatury. Zimą bdb grzanie ale parują dolne narożniki szyby przedniej. Świetna funkcja nadmuchu przedniej szyby. Słabe grzanie na nogi, 100 razy lepsze niż w fordzie mondeo 2000 r ale 100 razy gorsze niż np. hyundai accent, renault megane coupe, czy mercedes beczka.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Krytycznie patrząc, piękny wygląd nadwozia nadany przez Waltera de Silvę odbił się jednak negatywnie na szczegółach. Jednym z nich jest właśnie widoczność. Nie widać przodu auta. Trudno wyczuć tył, grube słupki przednie i tylne. wąska tylna szyba.

Widoczność do przodu

6/10

Widocznośc do tyłu

6/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka bez zarzutu. Dobre materiały. Dobrze spasowane części gdzie ukryta jest elektryka i elektronika. Auto często myte, przeżyło mrozy -25 stopni i wszystko działa. Palił bez zastrzeżeń (rocznik 2004)

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

drogie wycieraczki przednie - komplet ok 180 zł. Brak zamienników, tylko bosch i champion. Normalna cena rozrządu ok 700 zł za wszystko z olejem włącznie. Dość drogie elementy karoserii, np. lusterka zewn. el, składane, około 1200 zł zamienniki nieskładane ale el i podgrzew, 300 zł za komplet.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

klimatronic. Chyba wybrałbym manual.

Wentylacja i ogrzewanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Dynamika, rozwiązania elektroniczne powiązane z canem.

Komfort jazdy

autor opinii
Wpjciech