Opinia Skoda Fabia Flash 1.2 64KM (benzyna) sedan (limuzyna) 2003r., ocena użytkownika (kd4)

Skoda Fabia Flash 2003r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 1.2 64KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 144 000 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 5 lat

data oceny: 2009-07-14

liczba wyświetleń: 3797

Spalanie

Te dane, co podałem da się uzyskać, ale trzeba uważać, żeby nie przekroczyć 2,5tys obrotów. Ale przy dynamicznej jeździe na trasie potrafi wypić nawet 8l/100km. Nie ma się co dziwić - dość ciężki samochód na tak słaby silnik.
benzyna
gaz
Miasto
8.00
-.--
Trasa
5.00
-.--
Cykl mieszany
6.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Rozrząd (czy jest już wymieniony, czy jeszcze stary, ze starym nie kupować!)

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Na wskazania obrotomierza - bardzo pomaga zaoszczędzić kasę wydawana na paliwo.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Każdemu, kto lubi spokojną jazdę w miarę przestronnym, bezawaryjnym autem z dużym bagażnikiem.

Ocena ogólna

+ bagażnik + bezawaryjność + dobre trzymanie się drogi + małe spalanie przy spokojnej jeździe + wygoda ------------------------------------- - mułowatość - duże spalanie przy jeżdzie dynamiczneji/lub ponad 110km/h - nie nadaje się na autostrady - szare kolory wewnątrz - słabe zaczepy przedniego zderzaka.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Samochodzik prowadzi się wspaniale. Super trzyma na zakrętach.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

10/10

Napęd

A czegóż się spodziewać przy takim silniku? V bieg nadaje się tylko i wyłącznie od spokojnej jazdy. Jazda w miarę dynamiczna tym nieco przymulonym samochodem mozliwa jest tylko na biegu IV. Przy 120 km/h aż się ręka sama pcha, żeby zmienić na VI. Ale VI biegu nie ma, niestety :-(. A wtedy każdą trasę przejeżdżałoby się super oszczędnie i dosyć szybko. Skrzynia biegów po 144 000 chodzi jak nówka.

Elastyczność

3/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

7/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

3/10

Komfort jazdy

O fotelach tylnych nie piszę, bo jako kierowca, nigdy tam nie siedziałem :-)

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

0/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Te szare plastiki wewnątrz nie robią zbyt dobrego wrażenia. CO do wygody obsługi - należałoby poprawić kwestię podnoszenia/opuszczania świateł oraz regulację jasności deski rozdzielczej. Te dwa pokrętła są zbyt blisko siebie, reszta jak najbardziej w porządku. Z ty6łu w miarę wygodnie może podróżować tylko dwie osoby, przy niezbyt wysokim pasażerze i kierowcy z przodu. Środkowa osoba by miała problem z dość wysokim kanałem. Miejsca na nogi też nie za dużo.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

4/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

4/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Klima (manualna) działa koncertowo. Samochód nagrzewa się dość szybko. Przez cały rok regulator temp. mam sutawiony na najniższym stopniu, zaś w zimie ustawiam tylko na jedno "pyknięcie" wyżej.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Widoczność bardzo ograniczają szerokie słupki boczne.

Widoczność do przodu

7/10

Widocznośc do tyłu

6/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Rozrząd - pierwsza rzecz, która się sypie standardowo. Z tego co wiem, chodziło tam o źle zaprojektowane prowadniczki łańcucha rozrządu, przez co szybko zaczyna on grzechotać. W nowszych modelach podobno jest ten błąd naprawiony. Uważam też, że źle jest zaprojektowane mocowanie osłony pod silnikiem. Gdyby osłonka ta była trochę bardziej pod kątem, to przy cofaniu w dużym śniegu nie urywałaby się tak szybko. Poza tym to naprawdę bezawaryjne i wytrzymałe auto. Aha, trzeba uważać na dołkach - lubią puszczać niektóre zaczepy przedniego zderzaka.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Wnętrze

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Niezawodność

autor opinii