Opinia Skoda Fabia Fresh + 1.4 BBY 75KM (benzyna) sedan (limuzyna) 2003r., ocena użytkownika (21mc)

Skoda Fabia Fresh + 2003r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 1.4 BBY 75KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 136 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 8 lat

data oceny: 2011-02-20

liczba wyświetleń: 2686

Spalanie

Spalanie można osiągnąć naprawdę niskie. Raz mi się udało zejść w okolice 3 litrów na trasie ale to koszmar był. Maksymalnie to 9 ale to katowanie silnika.
benzyna
gaz
Miasto
7.50
-.--
Trasa
5.60
-.--
Cykl mieszany
6.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Tylne hamulce ! Często psują się bębny.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Trochę jak z dzieckiem. Trzeba przeczuwać i czytać ze słuchu a wiele nam samochód powie o sobie

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Osobą, którym zależy na naprawdę sprawnym i ekonomicznym przemieszczaniu się nawet w dalekie trasy bez konieczności martwienia się o awaryjność.

Ocena ogólna

Do zalet co najważniejsze należy po prostu dobrze zaprojektowana konstrukcja która umożliwia szybki dostęp do wszelkich elementów bez potrzeby rozbierania połowy samochodu. Niezawodność. Wysoka wytrzymałość na rdze. Wydech dalej oryginalny. Niskie spalanie i tanie utrzymanie. Wady szczerze powiedziawszy nie wiem. Jedynie tylne bębny mnie irytowały ale zmieniłem na tarcze i mam spokój. Fabia dobrze służyła od początku i mam nadzieje, że jeszcze sporo pojeździ.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Fabia swego czasu i zapewne dalej w danym przedziale cenowym była bardzo dobrze zachowującym się autem na drodze. Nie myszkowała itp. Prowadzi się pewnie i daje poczucie kontroli

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Posiadam silnik 1.4 16 V produkcji niemieckiej i w tej pojemności nie mam nic do zarzucenia. Jest naprawdę dobrze skonstruowany i pozwala na więcej niż podobne jednostki. Co ciekawe ten sam silnik w Seacie już nie jest tak żwawy.

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Zawieszenie jest zestrojone idealnie na polskie warunki. Ogólnie samochód dobrze wyciszony bez większych wad w komforcie

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

4 osoby to max żeby podróżować tym samochodem w normalnych warunkach. Jeśli spełnimy ten wymóg to z przodu jak i z tyłu. Karoseria zero rdzy. Możliwości bawienia się fotelami spore.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

7/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Mogło by trwać trochę szybciej nagrzewanie ale zgodnie z prawami fizyki czym mniej wydzielanej energii w postaci ciepła tym wydajniejsza jednostka napędowa. Chłodzenie bez klimy pozostawiam bez komentarza

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Małe lusterko pasażera. Reszta ok

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

6/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka ok. Jedynie drobne usterki zbytnio nie przeszkadzające w użytkowaniu.

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Serwisuje sam samochód więc raczej nic złego mi się niespodziewanie nie przydarzyło. W zasadzie wymiana części eksploatacyjnych. Jestem pierwszym właścicielem i znam ten samochód na wylot.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

7/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Pierdoły jak w każdym samochodzie.

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Silnik to złote serce tego samochodu. Naprawdę polecam tą jednostkę.

Układ jezdny

autor opinii