Opinia Skoda Felicia GLX 1.6 AEE 75KM (benzyna+gaz) hatchback 1999r., ocena użytkownika (36k)

Skoda Felicia GLX 1999r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.6 AEE 75KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 88 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2008-02-09

liczba wyświetleń: 3671

Spalanie

benzyna
gaz
Miasto
7.50
7.50
Trasa
6.00
6.00
Cykl mieszany
7.50
7.50

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Młodej bezdzietnej rodzinie o niewielkich dochodach.

Ocena ogólna

Generalnie jestem zadowolony, mimo, że sporo części wymieniłem. Koszty napraw są relatywnie niskie, części bardzo dostępne - sporo dobrych sklepów w necie. Nigdy nie zaliczyłem lawety na trasie.

Ocena ogólna

7/10

Układ jezdny

Generalnie dobrze trzyma się na zakrętach. Kierownicę lekko ściąga mi w prawo, pomimo regularnych korekt geometrii, wyważań kół, możliwe że potrzebny jest przegląd samego ukł. kierowniczego, raz już naprawianego - miałem sytuację silnego ściągania, szczęśliwie udało się zatrzymać.

Prowadzenie auta

6/10

Układ kierowniczy

5/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Silnik VW 1.6 AEE z gazem sekwencyjnym LR Omegas (obecnie fabrycznie jest montowany w Skodach) od 45 tys przebiegu, chodzi znakomicie, minimalnie słabsza dynamika na gazie, do tej pory na oleju syntetycznym 0W40. Zużycie oleju niemierzalne. Silnik b. dobrze sobie radzi z masą auta (również przy 4 osobach). Dobre przyspieszenie 0-100 12 sek (jak podaje producent)-silnik ma niezły moment obrotowy już od 2500/min . Spalanie miasto 7,5 PB/8,5 LPG. Układ napędowy byc może troszkę za delikatnej budowy jak na ten silnik.

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

5/10

Silnik

7/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

5/10

Przyspieszenie 80-120km

6/10

Komfort jazdy

Troszeczkę już skrzypi od czasu do czasu, ale raczej są to elementy zawieszenia niż wnętrza. Jeżdżę raczej ekonomicznie. Przy dużym obciążeniu, łatwo dobija tylne sprężyny- chyba trochę za miękkie, zwłaszcza przy zbiorniku LPG w bagażniku - trzeba ostrożniej jechać.

Resorowanie bez obciążenia

6/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

7/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

5/10

Nadwozie i wnętrze

Po 9 latach pojawiły się ogniska korozji na błotnikach, klapie tylnej pod listwą ozdobną i uszczelką. Wnętrze: kokpit z kiepskiego plastiku - łatwo zarysować, koszmarna wymiana oświetlenia deski rozdzielczej, potrzebna 3 ręka przy składaniu-zupełnie nie przemyślana konstrukcja. Welur na fotelach - świetny, łatwo się czyści, trudno łapie zabrudzenia, nie ma śladów zużycia po 9 latach, fotele nie straciły kształtu i sprężystości. Jestem wysokim kierowcą, więc jeżdżę z maks. odsuniętym fotelem, mimo to brakuje mi miejsca, kierownica i pedały są za blisko. Niezbyt wygodnie jest dla mnie operowanie sprzęgłem i gazem przykurczoną nogą, co jest szczególnie dokuczliwe w mieście. Zbyt blisko jest dla mnie gniazdo zapalniczki względem kierownicy - wbiłem je do środka konsoli kolanem wsiadając. Fotele przednie są trochę za blisko siebie - czasem muszę zbierać torebkę żony z lewarka, lub trącam łokciem przy włączaniu V-ki. Bagażnik jednak za mały, często zdejmuję półkę przy podróżach rodzinnych. Korzystam z myjni ręcznych i niestety któregoś razu z maski zlazł cały lakier nawierzchniowy jak folia. Przypuszczam że to skutek wadliwego lakierowania fabrycznego.

Przestrzeń z przodu

7/10

Przestrzeń z tyłu

6/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

4/10

Bagażnik

4/10

Jakość materiałów i wykończenia

5/10

Możliwość aranżacji

6/10

Karoseria

5/10

Wentylacja i ogrzewanie

Szybko się nagrzewa, sporo hałasuje na III i IV biegu, wydajność niezła, ale mogłoby być ciszej. Często należy wymieniać filtr kabinowy, inaczej szyby są wiecznie zaparowane

Wentylacja i ogrzewanie

6/10

Widoczność

Świetna widoczność we wszystkich kierunkach. Przy dużym deszczu szyby zaparowują w pół minuty, wentylacja niestey nie jest w stanie usunąć pary. Pomaga lekkie uchylenie szyb.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Silnik 1.6 to chyba najmocniejszy punkt samochodu. Niejedną zdziwioną minę już widziałem przy przyspieszaniu :).

Napęd

autor opinii
Paweł